Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

puchelina88 skrev 2010-08-04 19:31:11 följande:
    sådär då har ja och sambon vart på marknad men aj aj va jobbigt de va och gå;)
    men men får se om nått händer i kväll/natt;)
    Åå nu är ja sugen på nått att äta!!hmm undrar va man ska äta för nått;)
    vi handla lite koccosbollar;)på marknaden har redan mummsat i mig 2 st;)
    coccos bollar?? MUMS, nu blev jag tvärsugen på det ju...hahahaha
    tror ni att bebis blir rädd för höga ljud? tvättstugedörren small igen brevid mig.....å det HÖGT!

vilken marknad var du på? ngn större?
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-08-04 19:32:53 följande:
    slutat blöda?
    Nopp...blöder än, men det e inte klar rött, utan brunt å lite slemmigt..urk..
    lillabambi skrev 2010-08-04 19:39:47 följande:
    Ingen fara gummsan för att tvättstuge dörren flög igen :P
    Ok, näe han verkade ju inte reagare iallafall...
    Angel20 skrev 2010-08-04 19:44:07 följande:
    tjenixen!
    jag tror inte att d e nån fara att dörren small igen.. men jag tror faktiskt att bebisarna kan bli rädda..

När jag ligger i badet brukar jag tömma ut lite vatten ur karet med foten.. och när jag släpper proppen har d hänt att den dundrat tillbaka med en faslig smäll och då hoppar min lille bebis till i magen.. usch, d känns inte alls bra, men jag tror inte hon fart illa av d i längden...
    hey, det var längesen :)

jo en gng när jag diskade så tappade jag en mugg å då "hoppade" det till i magen...men jag vet inte om det var ljudet eller min egen reaktion han reagerade på....?
    Tror inte han blev rädd då?
  • Bubbis10
    Angel20 skrev 2010-08-04 20:01:16 följande:
    nej då, d e ingen fara...  dom små får nog höra både d ena å d andra, sånt som vi inte reagerar på, så dom e vana =0)
    Ok, tack för svaret :)
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-04 20:50:50 följande:
    Åhhhhh, jag vill oxå ha kokosbollar!!!!!!!!!! Själv har jag precis satt i mig en låda med vindruvor, känns JÄTTESMART att göra det såhär på kvällskvisten..Kommer ju få springa på toa halva natten nu

Pregga: Har ju redan "pratat" med dig..Men som sagt eftersom det blev ikadant sist när de kände på tappen så tror jag inte det är någon fara..Men om du fortsätter oroa dig så är det bara ringa din direktlinje

Själv har jag varit på IKEA, toys r´us+ storhandlat idag..Men efter det va magen STENHÅRD...När vi går på Maxi säger Ella (snart 3år) när vi är vid kassorna - mamma nu åker vi hem och vilar din mage

Vi har inhandlat lite blöjor, mjölkersättning, nappar och nappflaska idag..Dottern blir sååå glad när hon får vara med och välja färger m.m
    hahaha direktlinje? *asg* mm...den lät ju, var å kissade nu å det kom som en liten klump blodig i toan..hm..jaja det ger väl sig. NU ska ni får höra ngt vidrigt-

Jag håller på i tvättstugan så kommer en väninna förbigåendes så hon kommer in å vi pratar lite då vi vart lite osams för ett tag sedan, hon gör mig sällskap bortåt mig då vi typ bor grannar, så vi stannar lite utanför husen å tjötar....då hör vi ett STÖNANDE fr en man, riktigt...URK..vi stannar upp i vår konversation å kollar upp emot det öppna fönstret, hon säjer-det där lät som en äldre man...
    kah svarade-ja säker en blekfet gubbe med glasögon som runkar..haha å skrattade-MEN så hör vi lite mer stön å kollar dit automatikst, då dras gardinen bort å där sitter en fet gubbe dock utan glasögon med bar överkropp å stirrar på oss......EUW- vi gick rätt så fort därifrån kan jag säja, men jag började skratta åt väninnans äckel face!
    folk asså...
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-04 20:50:50 följande:
    Åhhhhh, jag vill oxå ha kokosbollar!!!!!!!!!! Själv har jag precis satt i mig en låda med vindruvor, känns JÄTTESMART att göra det såhär på kvällskvisten..Kommer ju få springa på toa halva natten nu

Pregga: Har ju redan "pratat" med dig..Men som sagt eftersom det blev ikadant sist när de kände på tappen så tror jag inte det är någon fara..Men om du fortsätter oroa dig så är det bara ringa din direktlinje

Själv har jag varit på IKEA, toys r´us+ storhandlat idag..Men efter det va magen STENHÅRD...När vi går på Maxi säger Ella (snart 3år) när vi är vid kassorna - mamma nu åker vi hem och vilar din mage

Vi har inhandlat lite blöjor, mjölkersättning, nappar och nappflaska idag..Dottern blir sååå glad när hon får vara med och välja färger m.m
    Gu va gulligt, mamma nu åker vi hem å vilar din mage....såå söt ju {#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10

tjejer

en tanke som slog mig, vi alla går nu å bara väntar på att det ska dra igång, men asså tänk när den lille kommit..då är även denna tid av graviditet över, å den kommer inte tillbax å bebis stannar ju, så jag har bestämt mig för att släppa den biten om det e på G eller inte, han kommer när han e redo å jag ska njuta av att vara gravid för den sista gng i mitt liv :)

• Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-04 21:27:18 följande:
    Jag tänker likadant...Detta är TROLIGTVIS min sista graviditet och jag ÄLSKAR verkligen att va gravid!!! så ska njuuta fullt ut nu...

Kollar på "livet på BB nu" jisses sicken låååång förlossning hon har
    haha jo det e såå mys ju :) å det e en tid som aldrig kommer tillbax :)
    jag missade programmet ida ju, huhu men tvätten e ju klar :)
    knyzzel skrev 2010-08-04 22:05:04 följande:
    Hej alla godingar. Nu e jag hemma igen MED Devin. Han föddes som planerat med kejsarsnitt den 22 Juli 9:20, men han fick jätte problem med andningen så han fick ligga med slangar å sond mm. Jag hade ju planerat att åka hem den 24, men d blev att vi kom hem i lördags i stället, så vi låg på Neonatalen i 10 dagar. Jätte jobbigt. han vägde 3328 g å var 51 cm lång.

Fy vad kast jag mådde där inne. Så fort dem kunde ta bort en slang så fick dem sätta dit en annan. Jag bröt i hoppa ett X antal gånger på kvällarna. Jätte jobbigt att vara själv på ett sådant ställe i en sådan situation. maken fick ju vara hemma med Thyra. Dem va ju å hälsade på oss var dag, men på kvällarna kom ju alla tankar.

Men nu e vi hemma å allt e bara bra med oss i alla fall.

Jag har ju missat 14 dagar här inne så jag pallar inte läsa ifatt lixom. Nått viktigt som hänt? Fler bebbar?
    HEEEY YOU!!

Du har varit efvterfrågad sidvis, haha va skönt å höra ifrån dig å att allt e bra...vi har varit många oroliga här inne för dig gumman. Men oj, varför fick han problem med andningen? fy va hemskt..? förstår att du bröt ihop, vem hade inte gjort det..stackare, men va skönt att ni får vara hemma nu....Vi har alla tänkt på dig å varit mkt oroliga...catsa har fått en liten sessa , hihi å jag har vart inne på tul idag å det såg bara fint ut, hur mår ni nu?
    bamsekram å¨GRATTIS till lille prinsen :){#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-08-04 22:26:37 följande:
    kommer stax någon e hungrig hahaha
    Malinski79 skrev 2010-08-04 22:19:30 följande:
    Weeeeiiiii va härligt att höra ifrån dig!!!!!!! Vi är MÅÅÅÅNGA gumman som faktiskt blivit riktigt oroliga för att det hänt något Men GRATTIS till lilla Devin, skönt att allt gått bra efter omständigheterna iaf!!!!

Ja du ligga kvar där inne kan verkligen ta på psyket, speciellt om man inte är beredd på att stanna kvar såå länge!!

MEN va härligt att du är här!!!
    haha ååh va sött :)
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-04 22:45:57 följande:
    Nu roooopar sängen efter mig, bäst att gå å se efter vad den vill

Natti natti!!
    hahaha natti natt :) sov så gott....
    sofie och laura skrev 2010-08-04 22:55:18 följande:
    Gratulerar mycket till er knyzzel!!

Nä nu tar jag sängen iallafall har bvc i morgon och skall dit tidigt på morgonen med alla 3 =)
    Jag har ju faktiskt sovmorgon tillsammans med alla 3 till 10.30 så klockan står på alarm

Godnatt
    Sov gott gumman :)

tjejer jag hade tänkt å ta upp en sak med er ang mitt x, men nu när knyzzel änteligen kom in så vill jag inte ta det ifrån henne på denna tråden, för vi har alla saknat henne å vart oroliga.....Ni vet ju historien bakom  mitt x å mig, men nu behöver jag råd....inte höra hur sjuk i huvudet han är osv, utan råd som kanske kan hjälpa mig-

så jag länkar till en ny tråd av mig, så kan ni svara där om ni vill, skulle uppskatta det mkt....
    så tar jag inte tid å plats fr knyzzel nu för hon har vi alla väntat på så otrlogt mkt,

Knyzzel åter igen grattis gumman :)

tjejer-

www.familjeliv.se/Forum-4-288/m53809457.html
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-08-04 23:07:33 följande:
    Dem vet fortfarande inte varför, men dem trodde att de va som med Alvin (sofi och lauras prins), men dem såg inget på röntgen av lumgorna så därför blev man ju ännu mer nojig ju. Jo nu mår han bra å jag börjar lita på att han kan andas själv.
    Malinski79 skrev 2010-08-04 22:19:30 följande:
    Weeeeiiiii va härligt att höra ifrån dig!!!!!!! Vi är MÅÅÅÅNGA gumman som faktiskt blivit riktigt oroliga för att det hänt något Men GRATTIS till lilla Devin, skönt att allt gått bra efter omständigheterna iaf!!!!

Ja du ligga kvar där inne kan verkligen ta på psyket, speciellt om man inte är beredd på att stanna kvar såå länge!!

MEN va härligt att du är här!!!
    Naw. ni e ju för söta. Tänkte faktiskt ta med min mini HP in å koppla upp den till deras trådlösa nät, men jag pallar verkligen inget när jag var där inne. D va knappt att jag orkade ringa min mamma dem få gångerna jag gjorde d. D har varit en prövning vill jag lova. Hoppas att nui andra slipper d, men peronalen har varit HELT gudomliga. Trösta å lyssnat på mig. Dem har verkligen fått mig att känna att d har varit okej att böla å känna att livet suger, mwen dem har uppmuntrat mig på alla möjliga vis å jag har fått i gång mitt mejeri så att de heter duga. Pumpar var 3:e timme å får ut ca 250 ml varje gång, men han äter ju bara 70 så jag får ju frysa in rätt mycket.Ja, dem tror att d va nått sånt, men att dem inte kunde säga till 100% fick mig att tänka d värsta ju. 10 dagar e jätte länge där inne, emn jag träffade en annan kvinna i min ålder som jag först delade rum med å sen när vi gick ner på neonatalen så såg vi att våra söner delade rum. När vi sen blev utskrivna (vi mammor) så fick vi rummen brevid varandra på anhörighets avdelningen... Å nått som e riktigt kul e att dem bor här i min stad hahaha
    Oj, men vet man varför det blir så? kan det ha ngt med att ni båda e snittade att göra? men guuu va skönt att mejeriet satt igång ordentligt å att ni mår bra nu, förstår att det varit en prövning för er...fy va hemskt, jag hade ju åxå grinat ögonen ur mig..hua....Vi är såå glada att höra ifrån dig...Hjärta
    Shit vilka värkar man har då....men jag låter mig inte luras igen, haha bamsekram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10