• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-04-04 10:34:55 följande:
    Jag vill också vara med här på ett hörn =)Bf 9 augusti
    välkommen hit :) Vi har samma BF :D har du varit på RUL?
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • sofie och laura
    Jag vill också vara med här på ett hörn =) Bf 9 augusti
    Grattis och välkommen hit =)

Annars tjejjer hoppas jag allt e bra!!
    Fy vilken äcklig halsbränna jag har med sura uppstötningar!
    Bebisen sparkar på.

Fick världens ont imagen vete tusan vad det var men det försvann lika snabbt visste inte om jag skulle andas eller inte andas?
     Hoppas inte att de dyker mer upp igen ???
  • Mandy86

Hej igen och tack för välkomnandet!

Ja, det är första barnet för oss så allting är ju nytt!

Vi var på UL i Malmö v.18 och hon såg att det blir en liten flicka :D

Allting såg bra ut så alla tankar och all oro inför besöket har släppt..
    Kändes som en lång väntan innan man fick något veta om sin graviditet,
    hade inte känt så mycket sparkar eller rörelser innan dess...

Det är roligt att läsa om och följa er alla, tankar och funderingar
    kring graviditeten, framförallt att känna igen sig i vissa situationer {#lang_emotions_sunny}

• Bubbis10
    Jag vill också vara med här på ett hörn =)Bf 9 augusti
    Hej å välkommen till vår tråd :)
    Malten skrev 2010-04-04 10:41:36 följande:
    Pregga du har säkert inget att oroa dig för. Men skönt att du får komma in snabbt så att du kan bli lugn. kramar
    Tack så mkt för omtanken gumman :) kom just hem å ska berätta snart..bara svara på inlägg såå...
    elinnnnn skrev 2010-04-04 11:08:05 följande:
    Pregga: håller med malten... kramar
    Tack tjejer för att ni e så goa å omtänksamma....ska berätta nu :)
    kram
  • Bubbis10

Såå först vill jag tacka så mkt för omtanken, ni e ju bara för goa...vad skulle jag ta mig till utan er...som ni vet så blev jag ju oplanerat ensam med denna lille prins å graviditet, å har inte ngn att dela min oro, tankar å funderingar med här hemma direkt, spiciellt inte på natten då oron kan komma krypandes...Nåja, jag fick panik idag å åkte in, å fick en förklaring-Min lille prins mår bara fint, men har flyttat sig så han nu ligger helt i säte å sparkar uppåt, å exakt där ligger min moderkaka som fungerar som en stötdämpare. Fick komma in å göra ett Ul direkt, hade ju små Sd på vägen upp. antagligen pga stress. Jag såg han röra sig å tom sparka utan att känna ngt. Bm sa-Om jag ser ngt som ser det minsta avvikande eller konstigt ut så tar vi in en läkare direkt, men icke....hon mätte huvudet å hjärtat mm, å allt såg ut som det ska med tiden jag e beräknad.

Jag känner mig genast mkt lugnare, å mkt mer trött.....
    å agget emot mitt x växte till sig idag-sicket as han e asså.!!! grrr
    men men jag tror på karma så det kommer igen.

Nåja nu e jag såpass avslappnad så jag å lillan ska med vänner å grilla i varberg, på deras land...ska bli så mys..hihihi

Bm puttade på min lille prins som gensat sparkade ifrån, hahahaha
    Men det blev för mkt bara, med uvi,inga sparkar å ingen att dela sin oro med inatt....
    kram till er underbara här inne .....

• puchelina88

faan har fortfarande ont i höger vaden!!!
    hmm min mamma sa att ja skulle hålla ett öga på de så de inte va en propp!!

• puchelina88
    Pregga skrev 2010-04-04 13:36:17 följande:
    Såå först vill jag tacka så mkt för omtanken, ni e ju bara för goa...vad skulle jag ta mig till utan er...som ni vet så blev jag ju oplanerat ensam med denna lille prins å graviditet, å har inte ngn att dela min oro, tankar å funderingar med här hemma direkt, spiciellt inte på natten då oron kan komma krypandes...Nåja, jag fick panik idag å åkte in, å fick en förklaring-Min lille prins mår bara fint, men har flyttat sig så han nu ligger helt i säte å sparkar uppåt, å exakt där ligger min moderkaka som fungerar som en stötdämpare. Fick komma in å göra ett Ul direkt, hade ju små Sd på vägen upp. antagligen pga stress. Jag såg han röra sig å tom sparka utan att känna ngt. Bm sa-Om jag ser ngt som ser det minsta avvikande eller konstigt ut så tar vi in en läkare direkt, men icke....hon mätte huvudet å hjärtat mm, å allt såg ut som det ska med tiden jag e beräknad.Jag känner mig genast mkt lugnare, å mkt mer trött.....å agget emot mitt x växte till sig idag-sicket as han e asså.!!! grrrmen men jag tror på karma så det kommer igen.Nåja nu e jag såpass avslappnad så jag å lillan ska med vänner å grilla i varberg, på deras land...ska bli så mys..hihihiBm puttade på min lille prins som gensat sparkade ifrån, hahahahaMen det blev för mkt bara, med uvi,inga sparkar å ingen att dela sin oro med inatt....kram till er underbara här inne .....
    skönt att allt va bra;)
    ha en trevlig dag ;)
    ja ska försöka och ta mig fram så gott det går;)
  • mammailund85

Pregga vad skönt att du fick komma in och se att allt är som det ska. Låter trevligt med grillning på landet! Vi grillade i fredags, men idag regnar det tyvärr. Jag var ju också lite nojig över mina sd (eller vad det nu var) på nätterna, men nu har det varit lugnt 3 nätter och jag känner den lille just nu. 

• mammailund85
    sofie och laura skrev 2010-04-04 12:52:23 följande:
    Grattis och välkommen hit =) Annars tjejjer hoppas jag allt e bra!! Fy vilken äcklig halsbränna jag har med sura uppstötningar! Bebisen sparkar på. Fick världens ont imagen vete tusan vad det var men det försvann lika snabbt visste inte om jag skulle andas eller inte andas?  Hoppas inte att de dyker mer upp igen ???
    Jag hade extremt mycket halsbränna en period, men det har faktiskt gått över. Hoppas det släpper för dig också! Otäckt med magont, men skönt att det gick över så snabbt. Vart i magen gjorde det ont?
  • mammailund85
    puchelina88 skrev 2010-04-04 13:36:37 följande:
    faan har fortfarande ont i höger vaden!!! hmm min mamma sa att ja skulle hålla ett öga på de så de inte va en propp!!
    jobbigt! om du har jätteont och det inte släpper kanske du borde kolla upp det? Tror det är vanligare med proppar under graviditeten....
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10