Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-04-14 10:28:11 följande:
    Det enda håret jag gillar på en man är det han har på bröstet, sen ska han vara rakad på ´huvudet å snoppen ska se ut som en kyckling klubba :)Typ porrpung, me like =) hahahahahahahah
    Men fy!! Usch nej en man ska vara naturlig, min man är väldigt hårig, haha
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-14 10:47:46 följande:
    .där e jag å mitt x mkt lika, han hatar hår, bla å gillar å klä sig i märkeskläder,ha dyra parfymer, mm.å där e vi lika.vi fick alltid hör att vi var ett snyggt par
    fast man behöver inte vara så "ytlig" för att vara ett snyggt par... vi är väldigt udda eg från vanligt folk, kulle VÄGRA köpa märkeskläder, och folk kallas oss för ett väldigt snyggt par också

jag håller med den kära leken om att ytan inte är det viktigaste utan för att komma överrens och komlettera varandra krävs personlighet och värderingar, inte dyra parfymer..
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-14 11:00:51 följande:
    men vi skrev ju att den inre biten var viktig, jag tom sa att jag inte tyckte mitt x var snygg vid början. MEN det ligger i vår genetik att finna ngn vi tycker är attraktiv. Pga kvinnor väljer män med bra starka gener för att föda starka friska barn, jag gillar dyra parfymer å det doftar gott, ser inte mig själv som ytlig för det.Å som mitt x alltid sa-han vill inte ha hår i maten om du fattar ;)jag sa inte att ni inte kan vara ett snyggt par för det, din egen tolkning. utan jag sa-att vi får ofta höra att vi är ett snyggt par å matchar varandra rent utseende mässigt.
    Jo men om man pratar  geniktik och  varför man väljer sin partner så handlar ju inte det om hårmängd och parfymlukt, om du hänger med..?

det såg jag ett program om på tv, att den naturliga kroppslukten är den som gör att vi väljer "rätt" partner och gör att vi faller. När alla idag döljer sin naturliga doft med alla krämer och parfymer blir hjärnan lite "lurad". Det´ var faktiskt intresssant det programmet.

För mig är shopping, dyra kläder och parfymer en helt okänd värld.
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-14 11:07:09 följande:
    Vad var det för program? Vill gärna se. Kanske kommer du ihåg. Jag kan inte heller nåt om shopping. Nödvändigt ont för min del :)
    nej. det var nog över ett år sedan! men tror det var ty vetenskapens värld eller så, det var en dokumentär på svt, det är jag kanska säker  på..
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-14 11:10:18 följande:
    Sweetlilysamt kära leken.jag håller inte riktigt med er, då jag läst om att det ligger i kvinnans natur att finna den starka mannen med bra genetik. å det handlar inte bara om dofter utan om utseende! Å kallas jag då ytlig, ja men då e jag väl det =)jag skulle aldrig attraheras av en man som var skäggig, hårig osv. Vilket i sin tur bara e bra för er egenteligen, då får ni ju ha er man för er själva, för jag skulle inte titta åt han om han va hårig. Men som jag sa-vi är alla olika, å tur e väl det, tänk om alla skulle vilja ha min eller din man, hua jobbigt läge.jag älskar shopping å parfymer, det e skitkul å vara mån om sitt yttre enl mig :)Men nu släpper jag detta ämne då det verkar röra upp känslor :)
    Ja genetiken är ju viktig som jag skrev men långt tillbaka så ville vi kvinnor ha långa, grova män som kunde jaga och skydda oss
    Det här med att vi vill att de ska lukta calvinKlein och vara hårlösa det är en miljö och samhällsfråga. Greppar du?

Ja vi släpper det där, vi är alla så olika och alltid kommer man ihop sigom nåt..

Jag ska ju till Ullared imorgon, ska jag skriva ut min handlingslista..?
  • SweetLilly

Detta är vad jag skrivit upp att titta på, och jag ska handla mycket som man kan ha ett tag, eftersom jaghatar att shoppa

Kläder;
    Bodysar
    Sockor
    Byxor
    Omlotttröjor
    Sparkdräkt
    Mössa/hjälm
    Skötning;
    Badtermometer
    Badecape/badlakan
    Örontermometer
    Avfallspåsar/soptunna(ska ha skötningen i barnrummet)
    Badbalja
    Barnolja
    Mjuka frottehandukar
    Tvättlappar
    Bommulttussar/paddar
    Väggskötbord
    skötbädd
    Skötväska
    Matning
    Nappflaska
    Flaskvärmare
    Bröstpump
    Haklapp
    Sova;
    Påslakan/örngott
    Lakan
    Plastad frotte
    Resesäng
    Mobil till sängen
    Leka;
    Bitring
    Skallra
    Pekpok
    babygym
    Övrigt;
    Bärsjal
    AmningsBH
    Amningskudde
    Babyskydd/bilstol

Kanske glömt nåt men detta är vad som står  på min listra just nu, kom gärna med fler förslag =P

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-14 11:31:23 följande:
    ÅÅh shop to you drop hunny :) klorhexidin till naveln, iallafall så hade man det förr å torkade av navel stumpen.Glömmer aldrig när jag skulle ta av lillan hennes blöja å stumpen brun som den va bara trillade av-jag fick en chock...hahahahha
    ok, läste att man mest ska tvätta med vatten om den inte visar sig bli infekteerad då förstås.. men ska kolla upp det!
  • SweetLilly
    carohl skrev 2010-04-14 11:33:12 följande:
    Tror du har fått med allt.Jag har köpt rumpsalva och den kan jag rekommendera till ALLA den köper man på apoteket och heter Inotyol.
    Ja det har jag hört, ska titta på det också.

Det är ju en del mer saker vi ska handla men det är en egen lista det till IKea
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-14 11:35:21 följande:
    Sweetlilly: av allt det du skrev så är det enda jag tänker köpa, som jag inte redan har, babyskydd/bilbarnstol och örontermometer. Sen måste vi väl så småningom köpa en säng med. Annars får vi resten av snälla människor i vår omgivning. Jag är så lycklig för det. Kanske kanske blir det en runda till Gekås ändå om nån månad eller så. Tar ju 30 minuter dit. Finns en del annat vi behöver. Tack för listan!
    Ja vi har ju ingenting, och har inte hört att vi ska få nåt heller. Vi har fått lite kläder och en vagga det är allt..
    Sen kan det säkert dyka upp nåt mer nån vill ge eller låna oss men vi har inte hört nåt än..
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-14 11:42:42 följande:
    När lillan föddes så var det ju sagt att dom ska ligga på sidan, då dom kan kräkas i sömnen å ligger dom på rygg då så kan dom kvävas, ligger dom på mage så blir det tryck på lungorna, så det blir att ligga på sidan igen här....Vad det gäller örontemp så e dom INTE lika tillförlitliga som en rump temp, jag har haft båda. å blev MKT besviken på örontempen :(
    Nu ska de sova på rygg. De vänder sig reflexmässigt om de ska kräkas.
    Tydligen så har plötsliug spädbarnsdöd minskat kraftigt sen de rådde en att lägga bebisen på rygg..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10