Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Perssonlund skrev 2010-08-09 13:26:27 följande:
    Ja visst är det =)... Jag har trott innan att jag ska ha men har aldrig haft känslan för att snart är det dags.... Aja det spökar i huvudet =)

Sååå typiskt!! Gör så, så får vi se vem som är mest envis... Gå inte för långt hemifrån bara ifall du måste hem och hämta sakerna =)

haha jaa men man blir ju liiite frustrerad, aså visst jag har bf nästa vecka, men hey...1 vecka innan kan han bjuda på tycker jag, hahaha mja det blir en bit å gå aså..ska hämta förstoringar på foton å kläder på lindex som jag vann på tradera. 4 st ursnygga plagg för 79 kr :)

dom lägger ut alla plagg fr 1 kr :) ciao bella sålänge...loggar på sen när jag kommer hem, om inte lilleman vill överrasska mig, hahahaahah

kraam

• Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-08-09 14:06:45 följande:
    Usch jag var till läkaren idag på undersökning för att se om jag var mogen nog att bli igångsatt.
    Första reaktionen var när jag blev uppropad:
    Doften av gammal herrparfym blandad med tobak URK!

Han gjorde både inre och yttre undersökning när jag ligger där pumpar han upp stolen i taket och utan ett ljud stoppar han upp två fingrar i muttan och vrider runt som värsta gräddvispning UTAN glidmedel, det gjorde så ont så jag nästan skrek!
    Sen låg jag där en evighet när han höll  ul:et på min mage vilket gjorde fruktansvärt ont eftersom han tryckte så hårt, jag har säkert blå mage imorgon+ att en rysk kollega står bredvid, kände mig verkligen som ett utställnings objekt!

Efter att jag legat där och hört ryska en lång stund och inte ens fått se våran bebis på skärmen blir ha äntligen klar!!!
    Då lutar han sig fram tittar mig i ögonen och säger:Ditt förra barn var stort, detta är litet knappt 3 kg vi väntar med igångsättning och ser om det startat av sig själv inom en vecka.
    Du kommer att föda som när äpplet faller från ett träd HAHA!
    (Var det verkligen meningen jag skulle skratta?)

När jag gick på wc efteråt så började jag gråta floder kände mig våldtagen, äcklad, utlämnad helt avskyvärt!
    Jag ville bara försvinna och aldrig återkomma.
    Glad är jag att det inte blev igångsättning jag hade aldrig pallat en hel dag denna pucko till läkare.

Sååå full av förväntningar åkte jag in på morgonen och kom därfrån med dessa känslor!

Ja och tappen var ännu 2,5 cm och inte alls mogen så nu väntar jag lite till men nu känns det helt okej jag åker aldrig in om han är där då fy ändå!
    Men fy va frúktansvärt, aså helt ärligt jag hade nog anmält honom. Vilken kränkning..förstår att du e både ledsen å besviken, å kränkt. aså vilket as....kanske inte e ngn tröst men min tapp e ca 3,5 cm lång....å jag e öppen 1 cm ca ändå..lilla gumman, kramar om  {#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10

Aså jag måste säja det så ni vet att det finns toppenbra manliga läkare med att den mest underbara jag träffat är en man som ...ja jag finner inte ord för hans ödmjukhet å omtanke. såå försiktig å snäll aså. så dom finns åxå.
    Min privata gynokolog är en äldre man, så försiktig han med. bättre än ngn kvinnlig jag träffat.

Kom just hem efter en promenix på ca 8 km, å INTE en värk i sikte. bara lite ont i nedre ryggen...å en busig son som sov så gott så..haha

• Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-08-09 15:32:18 följande:
    Usch vilken jobbig upplevelse du haft  ssssssss8 låter som han skulle behöva en anmälan att det han gör är inte okej.

Jag har bara haft manliga gynekologer och de har alla varit väldigt bra.. Kanske har jag haft tur då..

Vill också ha bebis snart eller gärna NU.. I morgon går jag in i v 38 så nu får han gärna komma för det är inge kul att sova, inge kul att gå, inge kul att äta... Det känns som en enda stor väntan på att han vill komma ut "någon" dag.. Vill ju veta när..Skrattande Sånna krav va?

Jag är skitnervös att jag och min man ska misslyckas med föräldraskapet. och gå skilda vägar p.g.a det. Vi har ju blivit med barn kort efter vi träffades så vi firade ettårs dag häromdagen.. Det är så mycket man inte vet.. Vill ju så gärna att vi ska funka även efter barnet..
    Oj, jisses...haha det gick undan med andra ord, men du..det kan gå hur bra som helst ändå. det finns dom som blir gravida efter många år ihop å det skiter sig, så gå inte efter er tid ihop utan efter hur bra ni har det ist...tror vi alla e otåliga nu efter våra små :)
    Oväntad skrev 2010-08-09 15:33:38 följande:
    Thihi.. Funkar det att gå igång en förlossning? Det vore ju guld om det fungerade Glad
    haha nopp, *asg* men man kunde ju alltid hoppas, hahahaha
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-08-09 15:58:01 följande:

Håller med till 100! Har haft denna tråden i mina favoriter sen jag började följa er, efter ungefär halva graviditeten. Har känts superbra med många av er som gått igenom graviditeter tidigare och massa bra tips och stöd.

synd att vi är så utspridda i landet, jag kunde allt behöva lite fler fikakompisar. har ju de flesta som jag umgås med på jobbet i danmark och mina bra vänner i malmö har genom åren visat sig inte vara så bra vänner, så många försvinner med tiden..men kanske möter man nya människor när man blir mamma och är ute sen

Hihi va roligt att du känner d-samma :) jo det e riktigt synd att vi är så utspridda, allt fr norraste norr till syd...skulle vara så sjukt kul å träffa er alla på en stor mamma träff Glad känner igen det där med att "vänner" försvinner, speciellt när man blir gravid, då e man puts väck..mja aså jag har ju mina riktiga vänner kvar..å sådana som jag trodde var det e borta. Min bästa väninna sen 10 år tillbax har lyst med sin frånvaro sen jag sa att jag var gravid, e ute å festar i ett å då passar ju såklart inte mitt sällskap. Det blir ju så med att man växer ifrån varandra å vi som faktiskt har barn får så otroligt mkt mer gemensamt....
    man grillar med ungarna, man åker å badar med ungrana ect....mina andra vänner har inte barn, å då min dotter e så stor så har det inte påverkat ngt speciellt. Men dom vill festa å supa å ha sig..å det vill inte jag, så vi glider isär nu, men nya människor kommer in e ens liv å tillför glädje :)
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-08-09 16:12:35 följande:
    Ja, inga av våra vänner har barn ännu..men vi hoppas kunna träffa dem och umgås någerlunda framöver iallafall! Jag är själv ingen festprisse längre, blev "den tråkiga" till slut så en del har man kommit ifrån på det sättet också som du skriver Pregga.

Kanske blir vännerna inspirerade till att skaffa barn snart också Glad hade ju varit det allra bästa
    jo jag hoppas för er skull att inte alla bara e puts väck sen.....å att dom som sagt blir inspirerade ist Flört
    ja man e ju tråkig nu som inte festar å dönar...SHIT, nu bökar min lille så kraftigt att hela jag gungade till på stolen, hahaha wtf?!
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-09 16:14:23 följande:
    FY vilken IDIOT!!!! Jag hade nog fan klappat te honom!!! Lite jävla medkänsla kan han väl ha. Ärligt så skulle man fan kört upp något i urinrören på dom och vridit runt, kanske hade han tyckt om det..... Ååå blir så irriterad. Får man ens lov att göra så? Blir ännu argare att han skulle skämta bort allt...

Kanske tur i oturen att det inte blev något... Kan du inte begära en annan läkare?
    Ja aså att han inte ens använde sig av glidmedel, tror inte dom får undersöka utan. mm, jag hade nog gett han en smäll eller ifrågasatt högt om han inte var friskt i huvudet!?
    ssssssss8 skrev 2010-08-09 16:15:50 följande:
    Din upplevelse låter inte mycket bättre! Fy för dom det känns som om de är lite fööör intresserade faktiskt!
    alla e långt ifrån sådana gumman.....lovar {#emotions_dlg.flower}

men jisses, lille prins e HELT VILD!!! hela jag gungar till här på stolen ju..haha
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-08-09 16:17:56 följande:
    Tack för presenten! Blev ju på gott humör när jag loggade in
    Så lite gumman, kände att du behövde en uppmuntran efter din hemska upplevelse, kram
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-08-09 16:19:58 följande:
    Och ja jag har skrivit två sidor långt brev till ledningen på sjukhuset så det kommer inte att gå obemärkt förbi!

Jag har annars en manlig gynekolog privat men det duger ju inte med deras utlåtande när man ska föda kommunalt och där jobbar ju de rötägg som inte får jobb någon annan stans
    Mkt bra Flört så ska det låta, hihi
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10