Inlägg från: lillabambi |Visa alla inlägg
  • lillabambi

Vi fortsätter, Bf aug 10

Mandy86 skrev 2010-08-16 13:12:42 följande:
    Liten uppdatering från BM besök idag..Järnvärdet har gått upp för första gången under graviditeten, ligger nu på 127, yeey!

Magen har börjat sjunka..huvudet var ruckbart sist, nu rörligt men ändå satt sig fast..hum..

Livmodertappen mjuk och mogen 1,5cm - fattar fortfarande inte så mkt kring detta....

Ingen hinnsvepning! Hon kunde inte komma åt att göra det, antar att jag kanske behövt öppna mig mer för det..?

Ska tillbaka på torsdag eftersom blodtrycket höjt sig en del, men allt som allt så verkade det positivt
    Har fått flytningar nu sedan besöket, kanske alltid någonting iallafall Solig
    Ang tappen så har man har vanliga fall ca 4 cm lång tapp men när förlossningen närmar sig så krymper (utplånar) sig tappen tills den är helt platt och då är förlossningen nära..
  • lillabambi

hej tjejerna :)
    nyss varit ute på 1,5 timmes cyklande och är helt galet slut ujuj...*pust o stånk*
    ta igen mig lite sen blir de matlagning :)

• lillabambi
    Perssonlund skrev 2010-08-16 17:22:41 följande:
    Skönt! Vad ska du laga för något?
    har fått en himla nojja på kyckling så kyckling o ris :)
  • lillabambi
    Perssonlund skrev 2010-08-16 17:27:48 följande:
    Ååå så gott. Åt kyckling igår..Har alltid älskat kyckling =)
    jag med :)
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-08-16 17:40:05 följande:
    haha det ENDA typ som jag ätit graviditeten igenom :)
    haha du är för söt :)
    hur går de för dej med dina värkar?
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-08-16 17:45:38 följande:
    haha men det e sant, haha bm frågade vad jag ätit för jag har så otroligt bra värden, hahaha kyckling å ris, kyckling å pasta , kycklingsallad, mm...hahaha
    mja asså perssonlund stal ju dom just, men hon lovade å ge tillbax dom...väntar otåligt!!! haha
    nej nej pregga efter perssonlund så är det ju min tur Flört
  • lillabambi
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-16 19:27:09 följande:

Haha som min man då. Här får man ibland plocka upp kallingar från olika ställen, äckliga stinkande strumpr som han lagt på MIN kudde osv....Fy fasen. Jag hotade han sist att lägga par trosor med brun fartrand och "snigel" spår (Flytningar) på HANS kudde om han forsatte haha

Hämden är ljuv Demon

haha så jäkla braSkrattande
  • lillabambi
    carohl skrev 2010-08-16 19:50:46 följande:
    Hej tjejer!

Jag är här inne som snabbast då jag har fullt upp här med att gosas och amma och vi byter blöjor, det är UNDERBART!!
    Tack allihopa för alla grattis, ni är ju för goa!
    Jag har gråtit floder av lycka, min sambo med. Hon är så fin vår flicka, vi blev blixtförälskade!
    Förlossningen drog ut på tiden men det gick bra. När jag hade fått min EDA var förlossningen en dröm Skrattande Lillan krystade jag ut på två ggr så det gick ju bra! Och jag sprack ingenting... otroligt skönt! Jag blöder ganska mycket nu tycker jag men det tyckte inte det på FL. Lillan började att amma så fort de la upp henne.
    Hennes vikt var 2944 gr så det var en liten rackare så det där med sf-mått behöver inte stämma då jag legat över medelkurvan nästan hela tiden. Hon var 49 cm lång och kom 6.48 imorse.

Jag skriver in mig imorgon i den harföttbebis-listan och jag ska visa er bild på henne imorgon med!

Om nån håller på och föder eller har fött så grattis! {#emotions_dlg.flower}
    Åh så jag har tänkt på dej! Jätte grattis till din lilla sessa... Mys i massor nu :) Jätte kramar!
  • lillabambi

tänk om bara det skulle komma en massa starka värkar som skulle göra skit ont då skulle jag utan tvekan tro att det är förlossning på g.... så otroligt konstig i kroppen IGEN trött, illamående toa nödig känns som ett tryck i bäckenet :P

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10