Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-07-29 08:57:32 följande:

Vi (jag och sambon) tittade också på programmet igår och han tyckte inte om vad han såg, jag tror att han blev rädd. Han sa: usch ta bort det där, det är inte min bild av hur en förlossning ska vara. Man blir ju rädd. Jag tyckte också att det kanske bara var stressande så jag skippar det där programmet i fortsättningen, alla upplever ju sina förlossningar olika och jag vill nog inte uppleva deras "drama". 

Nu ska jag väcka min lilla familj så att dagen kan börja Glad

Ja det som skrämde mig var ju den lille pojken som verkade död då han kom ut

Fy tyckte väntan tills han gav svarsljud dröjde sålänge

Det var hemskt.

I övrigt tycker jag programmet är aningen trist att glo på.
  • Nallepuhmamma

Hej alla ni underbara!

Blir så avis på er och era sd/förvärkar ni har. Ni är ju verkligne i MÅL nu liksom

Själv sitter jag här med en panikångest,huvudvärk och får som värk i ögonen hmm en lustig kännsla
    Fick även ont under revbenen/högst upp i magen som kramp som gjorde ont

Jag vill fan inte behöva ha det såhär NU Vill fasen ha det bättre.

Hur ofta får ni era sd/förvärkar? Vet ni om ni öppnat er något?

• Nallepuhmamma
    puchelina88 skrev 2010-07-29 20:00:44 följande:
    ja får mina sd nu på kvällarna blir jätte hårt i magen,men inget som gör ont!
    nehe nu ska ja städa sen blir det duschen men sen kommer jag in igen;)
    Vilken vecka var du i?
    Pregga skrev 2010-07-29 19:56:42 följande:
    Men lilla gumman, varför mår du så dåligt? e det ditt as till gubbe nu igen? asså jag blir förbannad på han...mja jag har värkar lite varje dag sen vissa nätter,dagar väldigt mkt å intensivt. Sist jag kollade mig så var jag öppen ca 1 cm, men nu vette tusan....
    För en gångs skull är det inte han. Vet inte varför det kommer faktist men vet bara att jag hatar denna panikångesten
    Känner mig så usel då man får det när man är gravid

Åh Pregga då kanske lillemannen vill komma ut snart
  • Nallepuhmamma

PREGGA:

Snygga babysängkläder
    Har samma till sonen

Vi får hoppas din dans prins INTE lurar dig denna gången

puchelina88 skrev 2010-07-29 20:22:30 följande:
    vecka 38
    37 plus3

Åhh så nära Önskar jag var i era veckor

• Nallepuhmamma
    Belly skrev 2010-07-29 20:24:26 följande:
    Du har inte svullnat en massa? Just det där med huvudvärl och ont o övre delen av magen kan ju vara tecken på havandeskapsförgiftning... Vill inte skrämma upp dig, men håll koll på om det håller i sig..

Hur mycket ska man svullna upp då?

På nått speciellt ställe?

Svullen har jag alltid sett ut nu på senaste tiden haha...

• Nallepuhmamma

Men vid HF ska man ha ont hela tiden och jätte svullen?

Svullen så är jag inte och det där som komit uppe i magen har "bara" kommit 2 ggr idag en på morgonen och en nu ikväll.
    Men känns som tösen ligger högt upp också under revbenen och trycker/sparkar så det kan ju vara ddet kanske?

• Nallepuhmamma
    ELIIN:

Vad har hänt? har du värkar???

Godmorgon!

Hoppas allt är bra med er och era gullungar i magen?

Har det börjat hända något för er här inne? (Så nyfiken).

Här har tösen lagt sig högt upp IGEN
    Hon ligger så högt så jag får massa hjärtklappning och svårt att andas och får kämpa för att få luft
    Känns så oerhört läskigt.

Sist låg hon ju med huvudet neråt och lite längrre ner men verkar som hon forit upp igen och ligger tvärsöver för magen känns/ser bred ut

HUR får man ner ungen???
    När görs vändningsförsök isåfall?
    Jag är rädd för det med för det KAN ju hända hemskheter med det med har man ju hört
  • Nallepuhmamma
    Perssonlund skrev 2010-07-30 09:45:26 följande:
    Men är du säkre på att hon har vänt sig? Jag trodde att min lillkille kunde det och hade gjort det,men han har åkt för långt ner i bäckenet för att kunna vända sig. Ska du till BM snart?
    Va inte rädd!!!

Jag skrev här inne vid elva igår om att jag fick en värk. Dom höll i sig ända till 4. Kunde inte sova så vid 2 tiden gick jag ut och var hemma igen vid 3. Kl 4 somnade jag och sen ringde gubbens alarm kl 5..... Nu är jag uppe och ska snart iväg och äta frukost.
    Känner man på magen så känns det som rumpan på ena sidan magen och sen huvudet på andra sidan och hon sparkar bara högt upp under revbenen så det gör ont. Känns som jag ska tappa andan

Ingen av mina andra barn har heller fixerat sig alls så hon lär ju itne göra det heller *Suck*
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-07-30 11:00:21 följande:
    Godmorgon....

vaknade till Carohl,s kvittrande röst, haha nyvaken e man ju...men mys när hon ringer å väcker mig :)

Jag känner mig TVÄRLURAD!!! inga värkar.....

Men Pregga nu får du banne mig ta ett allvarligt snack med din lille buse till son du har där i.

Du får visa vägen ut

Ge han en karta,kompass,gps

• Nallepuhmamma

NEJ det är inte bara en BM som kan känna om man öppnat sig för det kan man själv också känna OM man har renliga händer osv.

Bada kan man också göra i badkar sålänge vattnet inte gått.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10