Inlägg från: Lysmasken |Visa alla inlägg
  • Lysmasken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga: Ad-droppar får man av bvc från att dom är 4 veckor fram tills dom är 1 år el 2 år

• Lysmasken

Här ska fixas lasange. Steka köttfärsen å sen knorrs paket med plattorna.

Här ska bara inhandlas babyskydd

• Lysmasken
    Pregga skrev 2010-04-11 18:55:05 följande:
    Oj, har du redan allt annat?hm, e mätt efter en riktigt god sallad, min dotter tog 4 gng, hahahahaahå nu e jag godis sugen, dax att gå till kiosken :)
    Ja, eftersom min minsta tös är precis fyllda 2 år. Har inte slängt något el givit bort. Spjälsäng är fortfarande ihop monterad.
  • Lysmasken

Ska snart ställa mig å skala potatis. Blir potatismos, korv och gurkmajjo. Ska gå på familjeverkstan ikväll, kl 18,30 å i 2 timmar framåt.

• Lysmasken
    puchelina88 skrev 2010-04-14 09:15:28 följande:
    Godmorgon alla!Gud vilket fint väder det kommer att bli i dag oxå såå skönt;)i går ringde dom och sa att våran barnvagn plus bilbarnstol hade kommit så blir väl att åka till tranås och hämta det i dag kanske;)ne nu ska ja göra frukost åt mig och sambonha en bra dag alla
    Du vet att garantien börjar gälla när du hämtar vagnen...
  • Lysmasken
    Malten skrev 2010-04-14 09:43:39 följande:
    Nej den gäller från att barnet föds, står tydligt på vårt kvitto och jag frågade särskilt om det
    Tyvärr inte. Har jobbat på babyproffsen innan.
    Så fort vagnen rullar ut från affären så står ju inköpsdatum på kvittot. Jag hade väntat med att hämta ut vagnen.

Det är ju ändå 3-4 månader kvar innan bebisen tittar ut
  • Lysmasken
    carohl skrev 2010-04-14 09:46:31 följande:
    Vad skönt! Garantin gäller i två år va? Skitbra att det börjar gälla när bebben föds!
    Garanti är bara 1 år men om du upp täcker fel på vagnen tex den börjar rosta på ställen fast du vet att du har kanske haft vagnen väl skyddad typ inomhus. Konsument garantin är 2 år
  • Lysmasken

Pregga:

An navlen så rekommenderar dom ljummet vatten

Örontermometer ger inte tillförlitliga resultat på bebisar

• Lysmasken
    Pregga skrev 2010-04-14 12:03:49 följande:
    Du är mkt saklig i dina svar måste jag säja, å som jag skrev, det kanske e annorlunda nu....det lär jag ju få höra isåfall...japp, örontemp är INTE tillförlitlig.
    Nu hajjar jag inte vad du menar... El är det jag som börja bli för trött {#lang_emotions_embarassed}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10