Inlägg från: knyzzel |Visa alla inlägg
  • knyzzel

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-08 19:05:49 följande:
    ja fy sjutton stackare....uch..jo jag hoppas åxå det går undan nu :)
    elinnnnn skrev 2010-07-08 18:55:15 följande:
    carohl: jo jag googlade på det igår och vätskeansamling kan också sätta sig på ögonen. linsen drar åt sig vätska och därför blir synen suddig, typ nåt sånt hahaha

en vaginal undersökning är inte samma som en hinnsvepning. hinnsvepning görs ju innanför tappen, man måste alltså vara öppen för att kunna få till en hinnsvepning.

jag har bara läst dem senare inläggen men ska kolla igenom allt snart :) jag har nästan precis kommit hem, suck, jag hade tid hos MVC kl.14 men blev skickad till förlossningen men nu är jag hemma... skööönt :)
    varför blev det förlossningen?japp me too ....
    Jag har bokat en massa dessa 2 veckorna som e kvar bara för att känna att man ska få gjort nått å för att hålla stressen borta.
    Imorron åker vi till skånes djurpark IGEN! Ska bli jätte mysigt! Bara familjen.
  • knyzzel

Min BM kolla äggviteämne varje gång... å d gjorde hon när jag väntade dottern oxå. Känns bra. Lika så järnnivån.

• knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-08 19:36:13 följande:
    haha men det e nog bra att man får tiden att gå..va mysigt att gå till djurparken igen, får passa på innan du e helt utschasad :)
    elinnnnn skrev 2010-07-08 19:22:04 följande:
    jo hon pratade om att boka in flera besök, alltså oftare, men det blev inget. vet inte om hon glömde det eftersom jag blev ivägskickad till förlossningen eller om hon helt enkelt ändrade sin mening haha
    jag ska dit igen den 21e.

ja hennes hjärtslag brukar ligga på 150-160 ungefär.
    barnmorskan tyckte att bebisen var väldigt aktiv, men jag sa att hon faktiskt varit lugnare både idag och igår än vad hon brukar hahaha. men som sagt lite över 180 var det på nån gång, det var ju mest att hon inte lugnade ner sig på de 90 minuterna vi var på MVC som BM tyckte var oroande.

Pregga: jo men hon var inte så väldans vild idag, lugnare än vanligt faktiskt hehe
    Jo men visst e det kul med, haha får ju känna sig lite mer trygg då..Träffade en annan gravid idag sopm går upp 5 kg på kvällen så det e nog vatten...men då har du inget att oroa dig vad det gäller det iallafall...
    Ja, exakt min tanke. Sen blir d väl jobbigt att bara hitta rutinerna. Thyra e nästan helt torr redan. Har inte kissat ner ett enda på trosor i dag!!!!!!!!! jag e helt förstummad över hennes framsteg, men d brukar kanske gå så fort?!

Hur snabb va din tös?
  • knyzzel

Nä, jag får väl ta å fota babyskyddet så att dem som vill får se. Ska natta dottern nu oxå så jag försvinner ett tag.... Kram så länge.

• knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-08 21:57:01 följande:
    hehe ok, ja nu sitter jag med å mumsar, å min dotter ska snart sova.. sov så gött :)
    Så, nu sover den kotten hahahaha.... Tog en j*vla tid i dag. Hon skulle sjunga,bädda till kaninen (mjukisdjuret), Dricka välling å läsa bok.... men nu sover hon gött.
  • knyzzel
    elinnnnn skrev 2010-07-08 20:26:18 följande:
    knyzzel: herregud har du bara 14 dagar kvar?!?!?!
     hur känns det nu'rå?
    iiiiiiiih vad spännande =)
    Jo, d känns... Roligt, nervöst å stressande på samma gång! Har inte fått tummarna ur  baken å packat väskan heller, men d e nog ingen stress, för han e ju inte beräknad förens den 4 Augusti, men kommer ju me snitt den 22 Juli.

Här e babyskyddet. Pyntat, tvättat å klart. Thyra trodde att vi skulle "hämta" lillebror hos doktorn ikväll... Hon verkade bli lite besviken när hon förstod att så inte var fallet.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-08 22:04:27 följande:
    haha fick sig nasse en åthutning med? hahaha
    Nja.. han åkte i pottan innan idag å där efter i tvätten så han slapp billigt undan idag...
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-08 22:15:25 följande:
    hahaha lille nasse, bäst du sover med ett öga öppet sen när lillebror kommer, hahaha
    Skojar du! Vi har funderat på att låta han sova i sin vagn i hallen precis utan för sovrummet på dagarna å jag å dotter i sovrummet så kan man sätta upp en trappgrind i dörren. Inte för att hon skulle vilja honom nått illa, men att lära ett spädbarn gå på potta om man e 2½ kan bli ganska farligt... Men hon ska ju vara på dagis 3 timmar/dag så vi får väl passa på att sova då (jag å lill-kotten)
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-08 22:14:28 följande:
    Jättefin, jag ska fota min nya imon med å lägga in :) hahaha söt hon e asså :)
    Ja, gör d! Du vet ju hur nyfiken jag e... hahahahaha
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-08 22:32:00 följande:
    Ok, jo jag läste ngt om att man kunde få låna fr ngn terapeut,sjykgymanst eller nåt, men finns det på apoteket så e det ju kanon, tack för tipset :)
    knyzzel skrev 2010-07-08 22:20:45 följande:
    Skojar du! Vi har funderat på att låta han sova i sin vagn i hallen precis utan för sovrummet på dagarna å jag å dotter i sovrummet så kan man sätta upp en trappgrind i dörren. Inte för att hon skulle vilja honom nått illa, men att lära ett spädbarn gå på potta om man e 2½ kan bli ganska farligt... Men hon ska ju vara på dagis 3 timmar/dag så vi får väl passa på att sova då (jag å lill-kotten)
    haha jaa det låter som om det kan bli farligt, här ska lilla thyra lära lillebror bli stor å det fort! hahaha klart hon inte vill han ngt illa men hon e liten själv ju..hihi
    jo jag vet det gumman, hahaha så jag lägger in bild imon :)
    Tack nu e jag lite lugnare hahahaha
    Jo, d blir intressant minst sagt. Hon ska inte vara på dagis på 2 veckor efter att lillebror har kommit så att vi hittar våra rutiner här hemma först.

Hur ska du visa upp er lilla dyrgrip... Dropp in en dag eller några personer under några dagar? Jag vet inte. Skönt att få d överstökat, men d blir kanske för mycket för Thyra å vovvarna?!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10