• t0va

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-03-22 16:02:34 följande:
    Ja begagnat är guld Babyskydd ja, ja i ska titta lite på dem som finns i Ullared, men vetr inte hur säkra de är, men många har ju köpt och varit nöjda så det blir nog en där.. Jag har ju vart sjukskriven sen november och ännu inte fått en kr från FK, så jag får väl en slant snart, blir väl lite roliga bebisprylar från det! Men det kanske går att beställa och hämta i juni? Bara ni pratar med affären?
    Jo jag funderade också på ullareds babyskydd, måste bara kolla med någon som har ett hur långt bälte som behövs. Vet inte om våran bil har långa eller korta bälten.

Mmmm.. man kan beställa och betala handpenning och sen hämta vagnen innan BF, men det lär nog vara snålt om pengar för handpenning också. Men om vi har tur och han får lön i juni så bör han få pengarna från FK för sin praktik i juni också eftersom det lämnas in i efterhand och då blir det helt plötsligt ett extra litet bidrag på några tusen. Skulle inte sitta helt fel. För just nu lägger soc til det som behövs efter att hans ersättning från FK kommer, men han får inte mer än 17kr/timme så det är ju inga enorma summor.

Sen kanske det bli lite skatteåterbäring i augusti också. Man får hålla tummarna.
  • t0va

Ni som varit på UL och fått se vad det blir har det synts väldigt tydligt eller är det någon som har fått ett tveksamt svar? Vi ska dit om en vecka men här säger de inte vad det är för sort, men hoppas på att vi ser tillräckligt söta ut för att få veta ändå. Om det är samma barnmorska som sist så är nog chansen stor att man får veta om de ser.

• t0va
    Pregga skrev 2010-03-23 13:19:01 följande:
    jo jag vet...asså jag hörde den ju i fre, å jag har sett den flera gng..men manvill ju känna med..helst varje dag, haha jag tror det va liten jag kände i förigår..men då det kommer med större mellanrum nu så vet man ju inte riktigt.... GRRRR VARNING till er som bor i göteborg!! det går runt killar på dörrarna å påstår att dom är fr DITT befintliga elbolag, dom ber å få se på di faktura för att kunna ge rabatt. jag brukar inte gå på sånt men han lät mkt äkta å övertygande, sen när jag frågade om det va oligatoriskt så sa han ja, detta gäller alla. Jag skrev på men fick onda aningar å ringer upp mitt bolad, din el som sa att detta var ett bolag som endast vill ta över deras kunder med ett snarlikt namn-min el. Jag ringde upp dom såklart å hotade med en polisanmälan å konsument göteborg. Tydligen så har många ringt in om samma sak, å anmälningar rasar in! SÅÅ MIN EL e ett bluff å båg bolag. Kommer dom på din dörr-lyssna inte, utan säj att du e nöjd som det e, å stäng dörren. jag ska nte öppna alls för ngn främmande mer. Blev lite ställd när han frågade om hunden e hemma....jag har en varningstext på dörren fr det att jag hade min sydafrikanska pitbull. bara där tänkte jag, vadå-ska han komma in å råna mig....suck, man ska lita på sin magkänsla. Önskar hunden hade vart hemma.
    Japp helt rätt man ska inte gå på sånt. Även om det är lätt att göra det. Själv så hatar jag nu när vi inte har dörrkedja även om en sån inte stoppar alla så stoppar det kanske några om man bara öppnar på glänt.

Smart att du ringde och dubbelkollade, fruktansvärt när man blir lurad så. Nästa gång någon frågar om hunden är hemma så säg ja, och den är gigantisk och arg.

Jag har en skylt med "varning för kanin" är några som frågat om de bits... fast om någon vill råna mig så lär kaninerna springa och gömma sig.
  • t0va

kontakta komsumentombudet i din komun, http://www.konsumentverket.se/Personlig-Radgivning/?WT.ac=Personlig+r%C3%A5dgivning/kvl

Jag gick den vägen när ett företag krävde pengar av mig i efterhand för en sak jag köpt men de hade skrivit fel summa på kvittot, ordern och hemsidan så det fanns inte en chans att jag kunde ha listat ut att det var fel pris. Företaget blev sura men jag vil ändå inte handla därifrån mer. Konsumentombudet hjälpte mig att klaga.

Sen kan de hjälpa dig om du ska gå vidare till ARN.

• t0va
    SweetLilly skrev 2010-03-23 20:23:06 följande:
    åh vad less jag blir på detta forumet ibland.. jag la en tråd om att jag letar efter nån som vill ta hand om mina ena katt, då vi har lite för många och de kommer inte överrens. Då tog de bort den, med motaviationen; -" Vi tillåter att man söker efter medlemmar med vissa kriterier för vidare kontakt" Eh jaha??
    ha, ha... ja det är ibland väldigt underliga svar man får, men testa med http://katter.ifokus.se/ om du inte redan gjort det.
  • t0va
    060810 skrev 2010-03-26 09:08:35 följande:
    Nix sover inte.. Inte sovit mkt i natt heller direkt... Drömmer mardrömmar så fort jag somnar.. Är helt slut idag. Massa sammandragningar efter fostervattensprovet. Sen att sonen är sjuk (dag 4) gör inte saken bättre precis.. Men det ska väl bli bra så småningom.
    Ja det blir nog bra tillslut. Ta du det så lungt du kan och tillåt dig att vara ledsen, arg och allt sånt som du behöver. Så får du skriva av dig om du vill. Vi finns ju här och läser.

Hoppas det blir ett bra svar du får. *kram*

Själv ska jag till BB om några timmar, mvc trodde jag kan ha fått uvi, har också sammandragningar sen några dagar och det känns lite obehagligt. Men skönt att de tar det på allvar och testar så man får svar på vad det kan vara.
  • t0va
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-26 09:28:35 följande:
    Vad bra du får kollat upp det där fort iaf. Har jätte lätt själv att få UVI och det gör skitont. som att pissa taggtråd
    Precis så kan man i alla fall komma fram till om det kan vara UVI eller om det är något annat. Har haft endel superont de senaste dagarna, och det har inte känts som ligamenten även om de också bråkar. Jag måste ha snöre istället för gummiband till ligament.

För mig så svider det itne direkt, kände lite sånt. Men sen min sjukdom så har jag inte likadan kännsel i de trakterna, ibland är jag överkänslig ibland så känner jag knappt något alls. Är nog nerverna som bråkar, men just nu så är det helt ok om jag slipper känna att jag pissar taggtråd, det gör ju så fruktansvärt ont.
  • t0va
    SweetLilly skrev 2010-03-26 11:59:24 följande:
    ja alltså de vill  ju ha morgonurin, sen skickas det på odling, det var därför de ringde nu, det tar ju ett tag så de hade fått svaret nu.. så man får endå vänta, så det går nog bra på måndag. hade det visat några jättehöga halter hade de nog bett mig åka in nu...
    Jag ska in och lämna urin nu för misstänkt UVI, har haft endel sammandragningar och ont imagen och ryggen. Känner inte alltid om det svider när jag pinkar heller. Så vi får väl se. Om man har UVI så kan det öka risken för endel fosterskador så det är därför man är lite extra noggran, men risken verkar vara väldigt liten ändå.

Hade du haft högt värde så skulle du nog fått komma in och fått medicin.

Jag skulle hållla mig i 4 timmar, har klarat 2.5nu men det går inte, känns som om magen ska sprängas. Så de får nöja sig med det jag ger nu. Ska till mvc på  måndag för RUL så då får jag väl ta vägen förbi med ett rör morgonurin om det behövs. Var ändå mvc och bb som sa att jag skulle åka in nu. Men de var nog lite oroliga eftersom jag har haft sammandragningar. Så vi får väl se.
  • t0va
    060810 skrev 2010-03-26 12:43:50 följande:
    Någon här som gjort fostervattensprov sent? Jag har fortfarande sammandragningar fast det snart gått 26 timmar sen jag gjorde provet. De är inte direkt smärtsamma men jag känner av dem.. Bör jag va orolig? Vet inte ens vart jag kan ringa o fråga om råd heller....
    Hur går det har du fått något svar?

Bm, eller förlossningen kan vara tips att ringa till, de ska i alla fall kunna lotsa dig vidare.

Jag ringde mvc i morses och blev hänvisad till BB/perinatalavdeleningen, är de eller förlossningen som jag ska ringa till om det är akuta saker eller jag inte får tag på bm.

Annars så kan kvinnokliniken också hjälpa till.

Hemma igen, pissprovet var ok, blodtryck och temp också, men läkaren klämde på magen och det gjorde ont så hon tror på urinvägsinfektion ändå, precis som jag också gör. så jag fick antibiotika och ska ringa om det inte lättar på ett dygn eller blir värre. Känns skönt att få det kollat, när barnmorskan klämt på magen så gjorde det ont men jag kände sparkar så bebis blev nog arg för att den blev väckt.

Är lugnare nu i alla fall, sen är det ul på måndag så då får vi dubbelkollat att allt är bra.
  • t0va
    carohl skrev 2010-03-27 20:39:04 följande:
    Haha... Jag har mina egna tolkningar och tolkar det som att ni lider med mig :p
    men när jag skrattar så gör det ont i ligamenten så jag lider i alla fall lite ;)

Träffade sambons moster på ica och hon gnällde över att hon inte får se en stor mage än. Min är liten fortfarande så det är nog ingen som tror att jag är gravid, får väl se om den säger poff sen. Men så pinsamt när man inte vet om man ska våga fråga eller inte.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10