Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

Vi fortsätter, Bf aug 10

Tacl elinn och pregga för eran omtanke puss på er!
    Som sagt mår han mycket bättre nu och hostar dock puttelite smått.

näe igår sprakades det hejvilt, idag ingenting.
    Jag  går in i v 19+0 idag whhiiii

Näe idag skall jag bara vara hemma med snuttepojke, Laura skall alldeles starx på dagis, hon fick vara ledig en dag då hon var så orolig över sin bror!
    Dessa syskon älskar verkligen varann och kan inte vara utan varann =)
     näe nu blir det bakning av nybakat bröd

• sofie och laura
    Pregga skrev 2010-03-18 08:36:02 följande:
    hihi så lite gumman, jag blev helt bestört igår när jag läste...hua..stackars liten :( skönt å höra att han mår bättre nu....man tänkte ju på er igår asså.. me guu va gulligt att dom e så tighta dina barn.. bakning..hm..det va ett bra tag sen asså......hm....
    Asså jag e egentligen s¨dålig på bakning men min svärmor lärde mig ett typ fattigmans recept som de gör i sitt hemland OCH himmla gott blir det mmm
    mjöl, ljumet vatten salt och jäst lätt somm en plätt!

Ja mina barn e väldigt tighta men det förekommer bråk med hihihihi

Man blir alldelses varm i kroppen av er ju gulliga ni...
    Förresten har du ngra känningar vad det e som gömmer sig i din mage???
  • sofie och laura

Hej tjejjer!

Har nu bestämt mig för hensvik spjälsäng och ett asa snyggt klappskötbord från ikea i vitt och grått Melike it! Som blir i april månad =)
    Gillar att förnya saker och ting för mina barn så att den gamla spjälsängen åke i basement eller till någon annan i arv =)
    Kläder har jag dock i massor från Leo och det e ju såå fina kläder allt e som nytt då jag hann knappt använda allt. och det mesta e från mexx och massa andra märken =)

Denna månad blir det vår jackor från polarn o pyret sen tuffa vårskor till barna, visserligen e det lite svårt att hitta till Leo då han har skenor men det blir väll likadant som förra våren Original adidas sneakers med reffleband

Och sen måsteju denna pigga mamman ha ngt hahahahha så snål mot mig vet docj ej varför men ska unna mig ngt!

• sofie och laura

godmorgon tjejjer...
    Sover som en kratta nu helt otroligt!

Sambon kände lillen sparka igår underbart 3 ggr tom.
    satt under en film så sa jag känn här och då bannemei ville den visa sig för pappsen =)

• sofie och laura

Nallepuhmamma skrev 2010-03-21 08:21:54 följande:
    Godmorgon tjejer. Hoppas allt är bra med er. Har fortfarande inte kännt min lille sen sista gången jag hände den för flera dagar sedan  Har testat allt men inget svar tillbaka. Är så rädd inför RUL nu på torsdag.
    Hej gumman!
    När jag väntade sonen kände jag ingening då menar jag INGENTING!
    Kände en puff typ v 16 sen under 3 veckor nada min moderkaka låg bakåt så dom sa att han sparkade mot ryggen därför jag inget kände!
    Jag fick de första sparkarna i v 22 och det var långt ....=) det ska inte vara någon fara!
    Minns inte rätt men det e inte första barnet va kram

Min dag i går var KATASTROF... En trotsande 4 åring som ville ha solglasögon för 200 ALDRIG då hon är välldigt slarvig. i affären skriker hon BAJS KISS MAMMA DU ÄR DUM BLA BLA BLA.... mina hormoner låg inte på topp jag fick tag hennes i armarna och typ hoppade tillsammans med henne för hon slängde sigg mm tillslut gjorde hon illa sig i sin arm och gallskrek för den, När vi kommer ut från affären sticker hon i väg från mig typ 10 - 15 m efter kommer jag med vagnen och magen. In sticker hon i en MÄRKES glasögon affär där brillorna kostar över 2-3000 kr. Och hon gömmer sig på den minsta plats jag håller på att välta en stolpe laddat med glasögon för tusentals kronor. samtidigt somjag håller i stolpen får jag tag i hennes arm och håller armen lika hårt som stolpen =/ (nästan)  tilslut får jag ut henne och jag kokar då butikschefen var inte glad! Skämdes och kokande
  • sofie och laura
    elinnnnn skrev 2010-03-21 08:59:34 följande:
    åh fy vad jobbigt! jag förstår att du inte köpte några till henne. Mina solglasögon köpte jag för typ 50 kronor på lindex eller nåt sånt, fast det känns ju också i ögonen. Jag använder ju glasögon när jag läser, tittar på tv/datorn så jag tror att solglasögonen förvärrar min syn. Jag ska investera i ett par bättre sen om jag hittar några snygga. Kram till dig, hoppas ni har en bättre dag idag! <3
    Nej bestämd och envis är jag och värre under graviditeten!
    Solglasögon får hon i sommar hahahahaha.
    Tack kärlek
    Pregga skrev 2010-03-21 09:03:35 följande:
    hehe jaa visst älskar man de små redan....helt fantastiskt, jag stod i duchen igår kväll, klappade på magen å började prata med liten, å jag sa vad jag kände, det va underbart....jag längtar så efter dig mitt hjärta, å oavsett situationen med din far så är du skapad av den renaste kärlek...som mitt x sa-en kärleksbebis...å det e den =) jag har sovit ok, men va tvungen att gå upp tidigt då en väninna till mig skulle hämta min dotter å ha henne hela dan då mi´n tös skulle leka med hennes barn barn. sen hade hennes man gått å köpt en så otroligt söt, ganska så stor trä ängel, i form av ett barn typ...med klänning å gloria på...får nog nästan lägga in bild på den för den va så ovanlig å jättefin. den va till bebisen sa dom =) till lunch idag så blir det köttsoppa =) mums...
    Vad mysigt gumman
    Angående min dotters bravader :
    Ja du som småbarns förällder är man väll med om det ena och det andra!
    Tror att detta är en bagatell i mamma världen?
    Men som gravid är man extra känslig och ville bara gråta igår =(
  • sofie och laura
    carohl skrev 2010-03-21 10:29:41 följande:
    Men herregud din stackare! Ja ibland kan de små liven vara en pain in the ass... haha förlåt men du fattar vad jag menar. Min har också varit i dina barns älder och det är inte roligt alla ggr. Nu är min snart 9 år och hon är så jobbig ibland så man skulle skänka iväg henne för en billig penning. Samtidigt så tror jag att man som du skerv blir mera påverkad pga hormonerna man har i kroppen. Kram på dig och skönt att det där var igår och inte idag, det betyser ju att händelsen är gammal nu
    Tack vännen min!!
    Ibland så känns det ÄR DET BARA min dotter som har en sån trots hahahaha
    Och jag förstår dig gumman?
    4 Är väll en härlig ålder?

Läste att du vart på ikea igår det var jag med!
    Tittade på hensvik spjälsängen som kommer inhandlas nästa månad samt det grå milerade klappskötbordet=) me like it.
    Jag gillar även sov påsarna till bebisarna så mkt fins dom är ny inkommet där=)
    Tänk de dagarna vi skriver att vi packar BB väskan wohoooo hahahhahaha
  • sofie och laura
    carohl skrev 2010-03-21 19:12:41 följande:
    Hej hej tjejer! Min navel har nästan pluppat ut helt.... Hahaha redan?! Aja jag förvånas inte så mycket längre. Jag vaknade ju i lördags morse av att jag läkte mjölk, det var lite suck-situation då jag vill inte börja läcka redan. Imorse var det lite med... Imorgon ska vi på RUL kl 8.30 vad vi längtar!!! Jag loggar in på en gång när vi kommer hem igen för att berätta vad de sa och om de kunde se kön...
    Ja det får du göra gumman NYFIKEN vad tror du ??

Min navel är ute den med tom när jag ligger ner men den kom ut tidigt denna gång!
    Drick mycket vatten läste någonstans att man skulle göra det om man ville se kön kanske en myt bara hahahhahahaa

REDAN läckt mjölk oj ..... milkcow hihihi näe men se det som en fördel .. När jag tvättar brösten då läcker jag men inte mycket?
  • sofie och laura

Grattis till nya veckor tjejjer!

Tänk nu ligger Carolh och får se sin bebis troligtvis vad som gömmer sig där UPPLEVELSE TILL MAX.
    På torsdag går jag in i v 20+0 härligt det går så himmelens fort nu det kommer  bara springa iväg=)
    Min natt var inte så bra man börjar med att sova dåligt och springa upp flera ggr för att kissa, nu har det lagt sig MEN med magen vet man inte hur man ska sova skönt =/ man får stå ut helt enkelt

• sofie och laura
    puchelina88 skrev 2010-03-22 08:53:12 följande:
    haha i går skulle ja dra på mig skorna och fy va jobbigt de va att böja sig ner;) haha herregud;)
    JAAA VERKLIGEN DET STRAMAR TILL ORDENTLIGT RUNT OM I MAGEN...hihihi saker och ting börjar att hända!
    Ja vi har ju snart halva graviditen kvar =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10