Inlägg från: Fröken Catrin |Visa alla inlägg
  • Fröken Catrin

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hejsan!

Kikar in såhär mitt i natten (nästan) för att önska er alla en god natt.
    Hoppas allt går bra för Pregga! :)

Här har det varit lite värk i rygg och höfter mest hela dagen, men det blir nog bättre om jag kryper ner i sängen. :)
    Jag har inte riktigt tålamod till att ta det alldeles för lugnt heller, så värken får jag nog skylla mig själv för. ;P

Godnatt på er allihopa!
    Kramar {#emotions_dlg.flower}

BF 14/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • Fröken Catrin

Hejsan tjejer :)
    Hoppas att allt är bra med er :)

Knyzzel: Inte länge kvar nu :)

Pregga: Verkar nästan som att det skulle vara på gång. Hur är det med dig? :)

Karin86: Välkommen :) Vi vet inte vad det blir här. Men det märks inom några veckor, och vi har inte heller kommit fram till namn än. Men det blir nog lite lättare när busfröet väl är ute :)

Har sån otrolig värk i rygg och höfter, kanske borde ta det lite lugnt och inte härja som en studsboll? Haha.
    Blir nog en sån där soffpotatis idag/kväll. :)

Kram på er. (Har gått in i v.37 också Tyst )

• Fröken Catrin
    Jag är här igen

Har hållt på och fixat i båda barnens rum, så nu är Ellas rum istort sett klart och spjälsängen står på plats men dock inte färdigbäddad..Tycker det känns lite väl tidigt än är ju bara i v. 33+5 än...

Vad det Karin86 som undrade vilka som visste vilket kön vi väntar?? Vi väntar iaf en prinsessa till Vi har en Ella som fyller 3 i september och vi tror att detta kommer bli en Tuva,men det återstår att se

Hellu babe :)
    allt bra här, bara sjukt trött å lilleman hickar :)
    Grattis till V 37 :) mm, jag vet inte vad jag ska tro asså...har pratat med dom nu å jag har visst ngt som heter tcäckblödning?! Å proppen har nog gått, men inga värkar just nu-gött :)
    hoppas det blir bättre med rygg å höfter snart...hua va jobbigt..kram

Förstår att du är trött. Det tar nog på krafterna att ha ont. Lär väl få känna på det framöver jag också :)
    Tack :) Nu känns det inte som att det är länge kvar. :) Man börjar närma sig målet liksom :)
    Okej, men vad är det för något? Har aldrig hört talas om det.
    Härligt att det är bra med dig annars :) Prinsen kanske kan vänta en stund till iallafall ;)

Ja, nu är det lite bättre med värken. Men det blir nog ännu bättre efter en natts vila.
    Och jag hör redan hur sängen ropar på mig, så det dröjer nog inte tills jag sover. Men ska nog försöka läsa lite i en bok innan :)

Tack elinnnnn :)

Och stort grattis till Sofie&laura, och välkommen till världen Alvin :)

Nej godnatt på er sötisar :)
  • Fröken Catrin
    knyzzel skrev 2010-07-19 21:23:13 följande:
    Hej hej alla som e här å inte e inne. Va ju hos BM idag. Allt var jätte bra med oss. Han vaknade ju när hon hade varit igång å tryckt på honom å då va han uppe i 150, men d va ingen fara sa BM.

Imorron Ska jag till Lunds KK för INSKRIVNING inför mitt snitt på Torsdag. Nu e jag nervös på riktigt. Thyra ska vara hos min mamma under tiden, för undersökningen tar mellan 2-4 timmar å d e hon nog inte så pigg på att vara stilla å LUGN... hon e ju lik mej hahahahaha

Vi ska ha en pojke som ska heta Devin Lennox (efternamn)
    Lycka till!! :D Snart får du se din lille :D

Härligt att det är bra med er :)
  • Fröken Catrin

Hejsan tjejer :)

Här är det full fart, hinner knappt sitta ner mellan varven. Det har jag inte tålamod till heller för den delen.

Har haft som småvärk i omgångar hela morgonen, men det kan ju bero på att jag åkt rutchkana med grannens 3-åring idag, och herregud vad hon har energi. :) Kanske borde försöka ta det lite lugnt nu framöver, men hur kul är det på en skala?

elinnnnn: Det var Karin86 som skulle klippa sig, men jag skulle nog behöva hinna med det jag med ;P

lillabambi: Härligt att det såg bra ut :) Här har man gått upp 18 kg och vågar inte väga mig mera. Haha. Har tid hos BM imorgon och hoppas att allt ser bra ut :)

puchelina88: Skönt att allt är som det ska :)

Pregga: Hur går det med dig?

Har ni haft en bra dag hittills?
    Kramen på er. :)

• Fröken Catrin
    Pregga skrev 2010-07-20 14:26:26 följande:
    hej gumman!

jisses, vilken energi du har asså, haha en annan e helt slut körd...vad det gäller värkar osv så antar jag att det ska sätta igång såhär nu, det förbereder väl sig...känner mig bra osäker just nu spiciellt som jag fick en liten blödning men får väl tro att det beror på att värkarna påverkar livmodern lite, han kollade ju den å allt såg bra ut...men man undrar ju lite om dom bara säjer så för att få tyst på en..hm..
    kram
    Belly skrev 2010-07-20 13:13:17 följande:
    Jag ville inte gå upp så mkt i vikt.... Hade precis lyckats gå ner 24 kg innan jag blev gravid.. Men men, det lösr sig alltid.. Tar tag i det sen igen.. Sist va det inga svårigheter att gå ner... =)

För övrigt så sitter jag inne bland mina fläktar idag, orkar då inte gå ut i denna värme!
    Har inte haft internet sen ca. 18 igår kväll, därför har jag lyst med min frånvaro... Men nu tror jag att det ska va stabilt igen..:)
    Haha, ja energi har jag, men det börjar bli riktigt tungt att bli av med den. Haha. Ja det ska väl det.
    Ja ibland kan man börja fundera på om det bara är för att få en och vara tyst.
    Inge kul om man ska behöva känna så, men man vet ju aldrig. :/

Kram
  • Fröken Catrin
    elinnnnn skrev 2010-07-20 16:56:13 följande:
    catsa: ojsan haha, ja lite förvirrad är jag allt, jag glömmer ju liksom vem det är som skriver vad och ibland går det inte att citera och då får man liksom försöka komma ihåg vem som har skrivit vad. och det såg du ju hur bra det gick ;) och sen heter ju du också katrin har jag för mig? fast det kan ju vara fel det med hahaha
    Nej, jag tycker citeringsfunktionen är lite konstig ibland. Och jag skulle vilja kunna citera och sen gå till nästa sida och citera därifrån med, men det går ju icke.

Men man måste få skriva fel ibland också ;)
    Jajamen, det heter jag det fast med C ;)
  • Fröken Catrin
    elinnnnn skrev 2010-07-20 22:43:32 följande:
    ja den är det.... om man är 10 sidor tillbaks och skickar ett inlägg så kommer man ju till senaste sidan och inte till den sidan man sist läste... lite störigt men men :)
    ja, jag hade väl för mig det var med C, har ju faktiskt kollat in din blogg ;)
    Ja, men det funkar ju iaf och skriva. Haha. :)

Jaha ja, där ser man ;) Inget kul och läsa där ändå :P

Nu blir det att krypa ner i sängen, är så himla sliten.
    Godnatt på er tjejer :)
  • Fröken Catrin

God morgon ;)

Inatt fick jag en härlig natt, inte ont eller vakna av att vara otroligt kissnödig :)
    Fick verkligen sova ut :) Var inte fel alls.

Idag är det en tur till BM som står på planeringen för mig och sambon. Känns så skönt att ha honom med. :) Vi har ju alltid haft turen att få bestämma tid lite som det passar oss, för att sambon jobbar som han gör. Och det är superbra att det har gått att ordna så han har möjlighet att vara med, speciellt när han verkligen vill det. :)

Hoppas allt ser bra ut. :)

"ses" nog en sväng senare idag. :)
    Stor kram på er, hoppas det är bra med er andra också :)

• Fröken Catrin

Hej på er flickor :)

Hoppar in och vill bara skriva att BM-besöket idag såg bra ut :)
    Busfröet har fixerat sig, vilket känns skönt :)
    Mitt blodtryck var 122/84 och puls på bebis så bra ut också, fast det var lite högt. Fick ligga på rygg, då var det först ca 170, sen på sidan och det var samma. Satt upp en stund och sen provade hon igen och då gick det ner till ca 150. Tyyckte det lät väldigt högt, men det kanske är så? Busfröet började i alla fall sparka så fort hon skulle lyssna, så det var ju inte konstigt om det var lite högt.

Pregga: Hoppas verkligen att allt löser sig för dig. Håller med föregående talarna och säger "ta med någon du vet att du kan lita på", hur hårt det än må låta.
    Du kan få med dig lite av min överskotts-energi också :D

Ang. "Livet på BB". Jag blir besviken, jag hade trott att det skulle vara mer som "Förlossningskliniken" där det händer saker så man får se. Men tydligen inte. :( Var lite drygt program..

Hur är det med er andra idag?

Kramkram

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10