• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-04-26 16:58:27 följande:
    aa det va du ma babe, å du har vart saknad! var i helsike har du hållt hus??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det är mycket i kikaren just nu.... Flytt i juni/juli nångång så det är mycket att greja med i huset som vi ska flytta in i... Annars har jag bara varit så in i hvete trött så jag har inte orkat att sitta vid datorn... strax ska jag  iväg på kryddpartaj så kommer in senare ikväll :D
  • SweetLilly

tack för era peppningar, det känns bättre redan

Pregga: man har ju jättemycket muskler och ligament i buken och det är säkert nåt sånt som sträckt sig eller blivit överansträngt, nu när du flängt på stan! Jag får ofta såna brännande känslor runt i magen!

Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-04-26 17:06:57 följande:
    Det är mycket i kikaren just nu.... Flytt i juni/juli nångång så det är mycket att greja med i huset som vi ska flytta in i... Annars har jag bara varit så in i hvete trött så jag har inte orkat att sitta vid datorn... strax ska jag  iväg på kryddpartaj så kommer in senare ikväll :D
    ok, i see....hm...du har inte tid för våra myskvällar längre...huhhuuhu....

*asg*
    SweetLilly skrev 2010-04-26 17:06:57 följande:
    tack för era peppningar, det känns bättre redan Pregga: man har ju jättemycket muskler och ligament i buken och det är säkert nåt sånt som sträckt sig eller blivit överansträngt, nu när du flängt på stan! Jag får ofta såna brännande känslor runt i magen!
    Får du?? jag kände det varken med lillan eller nu innan i graviditeten, men du vet vad jag menar va?

En annan fråga tjejer, då vi kan prata om det mesta känns det som, avföring,osv...hahaha

Hur ställer ni er till abort?
    behöver inte gå in i ngn diskution om det, bara nyfiken. sitter med i en tråd där det diskuteras....
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-26 17:15:05 följande:
    Får du?? jag kände det varken med lillan eller nu innan i graviditeten, men du vet vad jag menar va?En annan fråga tjejer, då vi kan prata om det mesta känns det som, avföring,osv...hahahaHur ställer ni er till abort?behöver inte gå in i ngn diskution om det, bara nyfiken. sitter med i en tråd där det diskuteras....
    Ja alltså jag känner av en tex muskel riktigt mycket de stränar lite och "bränner" eller svider i den.  men tror bara dte är lite överansträngning eller att den stretchats lite mycket senaste tiden

Abortfrågan ja.. ja jag har ju gjort 2.. Första gången var jag 18 och åt p-piller men de tog tydligen inte.. och jag ville verkligen inte ha barn då.. nr var när jag var 21 år, djup deprimerad med anti-depressiva tabletter pch var i ett destruktivt förhållande och glömt ta pillren... men även där ansåg jag göra det blivande barnet en tjänst och inte fortsätta. Alla får göra sina val i livet och så länge man verkligen tänker efter på sitt beslut tror jag inte dte kan bli fel.
    Men man hör ju hemska historier om de som typ skiter i skydd för "de kan endå göra en abort". Sånt är sjukt!!
    Lilla pyret väntas 100806
  • elinnnnn

pregga: ang abort så känner jag såhär: först och främst ska man skydda sig så bäst det går. och blir man ändå gravid tycker jag man ska ta tid på sig att känna efter hur man vill göra innan man bestämmer sig. båda föräldrar ska vara överens om beslutet.

abort som preventivmedel finns inte för mig. det finns alltid något preventivmedel man kan använda, man kan inte vara allergisk mot allt. och om man isåfall skulle vara det får man väl strunta i att ha samlag :P om man nu inte vill ha barn förstås...

abort om barnet är väldigt sjukt ser jag inget fel i. även abort om mammans hälsa är i fara. hm vad mer kan jag säga?...... kommer inte på något

BF 100809
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-04-26 17:26:51 följande:
    Ja alltså jag känner av en tex muskel riktigt mycket de stränar lite och "bränner" eller svider i den.  men tror bara dte är lite överansträngning eller att den stretchats lite mycket senaste tiden Abortfrågan ja.. ja jag har ju gjort 2.. Första gången var jag 18 och åt p-piller men de tog tydligen inte.. och jag ville verkligen inte ha barn då.. nr var när jag var 21 år, djup deprimerad med anti-depressiva tabletter pch var i ett destruktivt förhållande och glömt ta pillren... men även där ansåg jag göra det blivande barnet en tjänst och inte fortsätta. Alla får göra sina val i livet och så länge man verkligen tänker efter på sitt beslut tror jag inte dte kan bli fel.Men man hör ju hemska historier om de som typ skiter i skydd för "de kan endå göra en abort". Sånt är sjukt!!
    ok, jo detta kom efter att jag gått en bra stund å letat efter mammabyxor å provar ett par st....sen kom det. Brändes typ som på insidan..som ett geting stick, å värmekänsla. har jag aldrig vart med om, å jag blev mkt orolig..

Vad det gäller abort, tack för att du ville svara å din ärlighet.
    Jag personligen är emot abort, MEN det finns som sagt skäl till att göra det.
    Blev tvingad till en abort som mkt ung, det som jag tycker e fördjävligt är att vissa anväder det som, jaha, jag e med barn..äh jag gör abort..det e min rätt, å så har samma pers 7 st bakom sig innan.Det tycker jag e fel.....sen om man skyddat sig så har man ju tagit sitt ansvar å då har man ju gjort det man kan.
  • Bubbis10

sweetlilly

jag tycker att det brändes, sved ett litet tag.....men nu e det borta...men det blev ju efter att jag provat alla kläder..kan ju kanske överansträngt mig lite...

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-26 17:29:27 följande:
    pregga: ang abort så känner jag såhär: först och främst ska man skydda sig så bäst det går. och blir man ändå gravid tycker jag man ska ta tid på sig att känna efter hur man vill göra innan man bestämmer sig. båda föräldrar ska vara överens om beslutet.abort som preventivmedel finns inte för mig. det finns alltid något preventivmedel man kan använda, man kan inte vara allergisk mot allt. och om man isåfall skulle vara det får man väl strunta i att ha samlag :P om man nu inte vill ha barn förstås...abort om barnet är väldigt sjukt ser jag inget fel i. även abort om mammans hälsa är i fara. hm vad mer kan jag säga?...... kommer inte på något
    Mkt bra åsikter tycker jag,instämmer man kan inte vara allergisk emot alla p,medel. Å kan man inte ta sitt ansvar å skydda sig då man e fullt medveten om att man kan bli med barn, då anser inte jag att man e mogen för att ha sex heller.
  • Ns mamma

Hej hej!
    Hur mår alla?

Ang. abort så tycker jag att det är upp till var och en, men förstår inte dom som använder det som preventivmedel..

• Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-26 18:14:00 följande:
    Hej hej!Hur mår alla? Ang. abort så tycker jag att det är upp till var och en, men förstår inte dom som använder det som preventivmedel..
    hej :)
    jodå, lite orolig här....men annars bara fint, sj?
    håller med, ska inte missbrukas.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10