• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • sofie och laura

Godmorgon allesammans=)
    HOPPAS att ni verkligen fått vila gott speciellt just nu Pregga efter allt som hänt igår=)

Ja igår hade jag ju samtal med läkaren angående KS och det kommer det bli.

• Ns mamma
    Pregga skrev 2010-05-03 23:53:41 följande:
    ska be han gå nu....med styrkan från mina barn, vänner ,fam ,å er här inne...å fr gud...hoppas jag gör rätt.....gråter som en galning här, men vad att göra.....kram på er..
    Pregga, som dom andra redan skrivit får nog både du och barnen det bättre utan honom..
    Jag träffade min pappa väldigt sällan som liten och det var faktiskt inte något jag ens tänkte på då, mamma träffade en ny när jag var runt 5 och det är han som hjälpt till att uppfostra mig..Vad jag vill säga med det är att biologiskt inte betyder speciellt mkt för ett barn, bättre att ha trygga personer omkring sig!
    Tänker iaf på dig och du får gärna prata av dig med mig om du känner för det!
    Kram
  • Ns mamma
    sofie och laura skrev 2010-05-04 10:17:58 följande:
    Godmorgon allesammans=)HOPPAS att ni verkligen fått vila gott speciellt just nu Pregga efter allt som hänt igår=)Ja igår hade jag ju samtal med läkaren angående KS och det kommer det bli.
    God morgon!
    Skönt att veta redan nu att du får KS (du ville ha det eller?) Har du fått datum då också eller får man det senare?
  • SweetLilly
    sofie och laura skrev 2010-05-04 10:17:58 följande:
    Godmorgon allesammans=)HOPPAS att ni verkligen fått vila gott speciellt just nu Pregga efter allt som hänt igår=)Ja igår hade jag ju samtal med läkaren angående KS och det kommer det bli.
    ok du fick det så snabbt? Förlåt om jag är glömsk och förvirrad, men varför ville du ha det? Jag ska träffa läkare en gång till för att få det bestämt..*suck*
    Lilla pyret väntas 100806
  • Lysmasken

Har tagit några land men nu orkar jag inte med, är kanon trött. Får väl sitta och fundera el rita hur jag vill ha mitt grönsaksland.

Idag gick man in i v27 endast 97 dagar kvar.

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • sofie och laura
    SweetLilly skrev 2010-05-04 10:36:25 följande:
    ok du fick det så snabbt? Förlåt om jag är glömsk och förvirrad, men varför ville du ha det? Jag ska träffa läkare en gång till för att få det bestämt..*suck*
    Hej.
    Jag gjorde ju Ks med mitt senaste barn, hasn kom ju en aning för tidigt i v 28.
    de ville ju inte ta honom den vanliga vägen utan det fick bli Ks.
    Har suttit i många veckor och övervägt mig själv till att föda normalt.
    Men det har skrämt mig ännu mer så utvägen enligt mig och doktorn är ett KS.
    Istället för dessa kontroller då min ärrbildning växer fast i livmodern så kan den följa med ut.
    Sen så finns det risker med KS med att Livmodern kan komma ut den oxo,
    samt att barnen kan ha lite andningsvårigheter eftersom det blir som en liten chock att komma en annan väg.
    Men trots detta så är jag mer mentalt på ett KS =)

Jag fick inget datum utan det får jag i v 35 från min bm men jag behövde bara träffa han en enda gång och det står nu i mina journaler snitt
  • SweetLilly
    sofie och laura skrev 2010-05-04 11:03:11 följande:
    Hej.Jag gjorde ju Ks med mitt senaste barn, hasn kom ju en aning för tidigt i v 28.de ville ju inte ta honom den vanliga vägen utan det fick bli Ks.Har suttit i många veckor och övervägt mig själv till att föda normalt.Men det har skrämt mig ännu mer så utvägen enligt mig och doktorn är ett KS.Istället för dessa kontroller då min ärrbildning växer fast i livmodern så kan den följa med ut.Sen så finns det risker med KS med att Livmodern kan komma ut den oxo, samt att barnen kan ha lite andningsvårigheter eftersom det blir som en liten chock att komma en annan väg.Men trots detta så är jag mer mentalt på ett KS =)Jag fick inget datum utan det får jag i v 35 från min bm men jag behövde bara träffa han en enda gång och det står nu i mina journaler snitt
    ok, men det var ju skönt att du slapp strida mer då!

Jag var ju tvungen att träffa narkosläkarna också, så de skulle få ta del av mig och min sjukdomshistoria för att kunna ta beslut..tydligen. Bra att de vill vara välinformerade, men jag vill ju ha ett besked också..
    Lilla pyret väntas 100806
  • sofie och laura
    SweetLilly skrev 2010-05-04 11:10:55 följande:
    ok, men det var ju skönt att du slapp strida mer då! Jag var ju tvungen att träffa narkosläkarna också, så de skulle få ta del av mig och min sjukdomshistoria för att kunna ta beslut..tydligen. Bra att de vill vara välinformerade, men jag vill ju ha ett besked också..
    Du kommer nog få ett besked!
    Men i vissa landsting så e de verkligen hårda emot snitt vill att man föder normalt trots sin sjukdom eller rädsla så det gäller att inte ge med dig =)
  • elinnnnn

malten: tack för ditt grattis. ja härligt att vi byter vecka stup i kvarten hihihi hoppas du får det jättetrevligt i paris och att din resa går bra och smidig. :)
    ja det ska bli sååååå underbart att komma hem igen, du kan inte ana ;) härligt att få krama om mamma o pappa o syskonen igen :)

BF 100809
  • elinnnnn

lysmasken: grattis till ny vecka :)

pregga: tack för ditt grattis... ang gårdagen och ditt ex, så du menar att han bott hos dig? varför bo ihop med sitt ex även om man är vänner? Nä jag tycker du ska akta dig, han är en brottsling, brott efter brott begår han varför vill du ha något med honom att göra? Håll honom på avstånd är det bästa du kan göra för din egen skull och för dina barns. kram på dig och hoppas att idag blir bättre än igår.

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10