• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Lysmasken

elinnnn: Grattis till dig oxå.
    Men byter inte du idag oxå?

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-05-04 00:25:45 följande:
    Av allt detta behov som han har både kontrollerande och fysiskt, är inte rätt. Varken mot dig din dotter eller prins i magen!Antagligen har han någon störning som inte du rår för och det bästa är att han skall få arbeta upp den till det normala!Min syster har 2 barn tillsammans med en man vars har psykiska problem och vågar inte lämmna honom, hon har bott här 2 dagar och jag är livrädd för min systers livs situation. Hon är dessutom gravid igen men skall göra en abort vilket jag förstår då han använder barnen som hot och press då de är gifta så vågar hon inget annat för att han inte skall sticka med barnen.Så pregga ta ditt förnuft och låt inte denna man gå på dina sista veckor som gravid, Vi skall njuta nu. Och ha ensam vårdnad på barnet men han får träffa barnet när du har tid och på dina tider.
    det låter inget vidare som din väninna går igenom, å¨att mitt x har en störning, NO SHIT!! haha mm, sa åt han att jag inte vill vara med å leka chareder om en sk fam som inte existerar å att jag hellre är helt ensam än att vara ensam i 2 samheten. ingen närhet osv,iskall e han...så nej då e jag hellre själv.kram
    carohl skrev 2010-05-04 06:38:34 följande:
    Som jag messade dig igår gumman så tror jag att du klarar dig bättre utan honom, då slipper du eventuella bråk som ni har. Du förtjänar att få njuta som alla andra av sin graviditet, precis som Sofie och Laura skriver.Kanske att det blir ensamt men i långa loppet så är det bättre.Kramen!
    jo jag vet, sa åt han det med att jag vill njta av min graviditet.mja lite ensamt blöev det ...MEN jag blir ju mer avslappnad å slipper undra vad han e ute efter. kram
    SweetLilly skrev 2010-05-04 09:25:13 följande:
    usch lilla vän, även om han nu skulle VILJA ta hand om dig så visade ju han nu att han inte ändrats spec mycket. Om han nu begått brott IGEN så vardet ju inte alls nåt som fick honom att öppna ögonene sist. nej Pregga, om jag vore dig skulle jag hålla mig låångt borta från den mannen...Du är stark som du säger, kämpa för att få bort en sån dålig förebild för din son!
    jo asså han visar att bryr sig rent praktiskt, MEN det har jag vänner till, å mina vänner ger även kärlek. Nu väntas ju rättegång å han har blivit tillförordnad advokat, å jag har lagt det livet bakom mig....tro det eller ej men jag har med vart en buse...MEN jag har vuxit som människa å skulle aldrig gå tillbax igen. det var nu för ca 1 v sen som han kom hem å hade just blivit släppt fr häktet....så det e det brottet jag nämner, MEN jag anser att det e ren idioti när han vet att vi ska ha barn mm, å framförallt när han inte lärt sig ett skit av detta utan kör på ändå??!!! GRRR

jo jag e stark, å jag blev förvånad igår över min egen styrka, å mina barn e mitt allt. Å dom ska ha det bästa, även om det blir med mig ensam.
    Kram
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-05-04 10:27:03 följande:
    Pregga, som dom andra redan skrivit får nog både du och barnen det bättre utan honom..Jag träffade min pappa väldigt sällan som liten och det var faktiskt inte något jag ens tänkte på då, mamma träffade en ny när jag var runt 5 och det är han som hjälpt till att uppfostra mig..Vad jag vill säga med det är att biologiskt inte betyder speciellt mkt för ett barn, bättre att ha trygga personer omkring sig!Tänker iaf på dig och du får gärna prata av dig med mig om du känner för det!Kram
    Va gullig du e gumman...tack, blir alldeles rörd här inne ju...ni är så omtänksamma...jo jag vet att det e sant som du säjer, det är inte alltid bio föräldrern som är den bästa, jag har kämpat på som en tok för att vi ska kunna fungera som vänner....då jag sj OCH min dotter är uppvuxna utan pappa så önskade jag annorlunda för min son. Men som sagt, kanske man träffar en man en dag som älskar mig på riktigt å då kommer han älska mina barn med {#lang_emotions_flower} kram

sofie och laura skrev 2010-05-04 10:17:58 följande:
    Godmorgon allesammans=)HOPPAS att ni verkligen fått vila gott speciellt just nu Pregga efter allt som hänt igår=)Ja igår hade jag ju samtal med läkaren angående KS och det kommer det bli.
    Naaw gumman, tusen tack för omtanken...söt nöt {#lang_emotions_heart}
    va skönt för dig att få klara besked :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-04 11:32:02 följande:
    lysmasken: grattis till ny vecka :)pregga: tack för ditt grattis... ang gårdagen och ditt ex, så du menar att han bott hos dig? varför bo ihop med sitt ex även om man är vänner? Nä jag tycker du ska akta dig, han är en brottsling, brott efter brott begår han varför vill du ha något med honom att göra? Håll honom på avstånd är det bästa du kan göra för din egen skull och för dina barns. kram på dig och hoppas att idag blir bättre än igår.
    hey gumman, ja asså han dök upp för 1 vecka sen ganska så exakt, å har typ stannat. jag blev ngt förvirrad då han första dagarna uppvaktade mig osv, sen slutade det tvärt å han e ISKALL! som jag skrev innan så är både jag å min dotter uppvuxna utan far å jag önskade min son ngt annat, å jag håller med dig-varför ska han bo här när vi ska vara vänner för barnet? det kan vi vara ändå, å därav diskutionen inatt då jag kände att nu får det vara nog, å spiciellt då jag får känslan av att han sen ska kunna säja-men jag ställde upp un der graviditeten i en ev vårdnadstvist, så jag sa åt han att det e bättre att vi nu skiljs åt som vänner å inte hörs mer nu resten av tiden.
    jag mår bättre idag, hihi tack så mkt....kraam
  • Bubbis10

Då jag förstår att ni undrar hur jag kom å träffa en kille med ett tungt kriminellt förflutet så ska jag ärligt säja att jag sj inte alltid vart en duvunge, mitt x är den man som startade BMW ligan i göteborg 92, som var mkt omtalad å efter det så blev det ena brottet efter det andra, vapenbrott,rån osv. ja en riktig pärla typ....MEN vi rörde oss i samma kretsar, eller i mina gamla kretsar.

Å jag har hela tiden tänkt att INGEN är sämre än att man kan ändra sig, jag gjorde det. jag bröt med allt å alla å blev ensam...riktigt ensam..å det var en prövning.
    men att ha polisen på tel, utanför osv-NEJ tack, det är inget liv för mig.

Jag växte som människa ,mognade å förändrades radikalt. Å kjag kände likadant med mitt x, kunde jag-ja då kan han!
    Nu ser jag ju att han fortfarande har en kriminell ådra flytandes vid liv, å det är INGET som jag vill befatta mig med alls. Utan ngt som får står för han å ensam-mig ska han inte dra dit-ALDRIG!
    jag har mina älskade ungar, som jag andas å lever för.

jag började skolan,utbildade mig,började jobba. Blev en helt vanlig tjej...en sådan som jag innan tyckte var tråkig, MEN oj vad fel jag hade. jag känner ett helt annat lugn å harmoni idag än någonsin innan.

Därav att jag gav mitt x en chans att visa mig-ja jag har lagt det bakom mig, jag ska ju bli far.
    men nu såg jag ngt annat å får ta det därifrån.

En liten förklarinmg till det hela-
    Å tjejer tusen tack för er omtanke å stöd.....

• den kära leken

Vad är det?

Pregga skrev 2010-05-04 14:56:35 följande:
    man kan la äta räk creabs?
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-05-04 15:07:34 följande:
    Vad är det?
    crepes, haha stavade fel....menar typ pannkakor med rör röra..som man steker...hihi
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-04 14:56:35 följande:
    man kan la äta räk creabs?
    creabs?

Nu har jag vart  på mvc!
    Är  v26+4

sf; 28cm
    blodtryck; 110/70
    Socker; 5,1
    vikt; +9kg
    Lilla pyret väntas 100806
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10