• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-05-05 10:56:06 följande:
    Vet ni tjejer att nästa vecka blir tråden gammal! Om det är så att det är tre månader man kan ha gång en tråd.När nästa tråd går ut har några av oss vår bebis i famnen .
    Nopp, det e ändrat, dom har ingen tidslinje längre, så den slutar inte :)
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-05-05 09:14:59 följande:
    Ja jösses kan jag bara säga..Fick brev av kommunen där det står att de ska ta beslut i mitt ärende på ett sammanträde den 3e juni. Ok.Men sen med det pappret kom ett 5sidigt häfte om att huset inte har rätt standard, dvs att huset inte är rustad med dusch från byggnation(nej precis därför jag söker..)Vidare står att eftersom jag har fler orsaker än min funktionsnedsättning att behöva hjälp så kan de inte bevilja..(eh va..att jag har TVÅ orsaker till hjälp, det ska beräknas som inget? 1+1=0?)Sen står det att man som familj med barn har ett grundläggande behov av dusch och tvätt i sin bostad. Men eftersom huset inte har det som standard kan det ej beviljas. (ok, samma här, vi söker för att VI INTE HAR BADRUM, hade vi haft det hade vi inte sökt. Puckon)Så beslutet ser ut att vara taget men de ska ta beslut i juni.Logiskt? nej.
    Vad tråkigt att det finns idioter utan empati för andra människor! Jävla handläggare!
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10
    Ja jösses kan jag bara säga..Fick brev av kommunen där det står att de ska ta beslut i mitt ärende på ett sammanträde den 3e juni. Ok.Men sen med det pappret kom ett 5sidigt häfte om att huset inte har rätt standard, dvs att huset inte är rustad med dusch från byggnation(nej precis därför jag söker..)Vidare står att eftersom jag har fler orsaker än min funktionsnedsättning att behöva hjälp så kan de inte bevilja..(eh va..att jag har TVÅ orsaker till hjälp, det ska beräknas som inget? 1+1=0?)Sen står det att man som familj med barn har ett grundläggande behov av dusch och tvätt i sin bostad. Men eftersom huset inte har det som standard kan det ej beviljas. (ok, samma här, vi söker för att VI INTE HAR BADRUM, hade vi haft det hade vi inte sökt. Puckon)Så beslutet ser ut att vara taget men de ska ta beslut i juni.Logiskt? nej.
    Men oj....asså dom e ju inte kloka!!! sånt här gör mig riktigt irriterad, grrr-klart ni inte hade ansökt om det om ni hade haft det eller inte haft behov av det.
    men som vanligt så glömms den lilla människan.
    Mina tankar e med dig gumman...

kraam{#lang_emotions_heart}
  • ssssssss8

Ok då är det ingen fara med vår tråd då

Pregga skrev 2010-05-05 10:57:34 följande:
    Nopp, det e ändrat, dom har ingen tidslinje längre, så den slutar inte :)
    Det sparkas så det står härliga till här, det är såå mysigt
  • ssssssss8
    Ja jösses kan jag bara säga.. Fick brev av kommunen där det står att de ska ta beslut i mitt ärende på ett sammanträde den 3e juni. Ok. Men sen med det pappret kom ett 5sidigt häfte om att huset inte har rätt standard, dvs att huset inte är rustad med dusch från byggnation(nej precis därför jag söker..) Vidare står att eftersom jag har fler orsaker än min funktionsnedsättning att behöva hjälp så kan de inte bevilja..(eh va..att jag har TVÅ orsaker till hjälp, det ska beräknas som inget? 1+1=0?) Sen står det att man som familj med barn har ett grundläggande behov av dusch och tvätt i sin bostad. Men eftersom huset inte har det som standard kan det ej beviljas. (ok, samma här, vi söker för att VI INTE HAR BADRUM, hade vi haft det hade vi inte sökt. Puckon) Så beslutet ser ut att vara taget men de ska ta beslut i juni. Logiskt? nej.
    Sådär får det väl inte gå till! De talar ju emot sig själv
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-05-05 11:06:00 följande:
    Ok då är det ingen fara med vår tråd då Det sparkas så det står härliga till här, det är såå mysigt
    hihi näe vad jag förstått så ska det vara så...
    hihi min prins e med heeeelt vild emellanåt :) man blir så lycklig :)
  • ssssssss8

Speciellt när jag lägger mig ner på kvällen så detta barn kommer att bli som dom två andra, vaken det mesta av dygnet men ändå ser jag fram emot det
    Det ska vara såå roligt jag bara längtar ihjäl mig

Pregga skrev 2010-05-05 11:07:25 följande:
    hihi näe vad jag förstått så ska det vara så... hihi min prins e med heeeelt vild emellanåt :) man blir så lycklig :)
  • SweetLilly

Ni som kommenterat mitt inlägg;

Nej precis, de talar emot sig själva och gör väl allt för att slippa hjälpa till. men man har alltid rätt att överklaga, så det kommer ju att göras absolut om det krävs. men som det är nu så var min handläggare sjuk(såklart) och enhetschefen hade ingen aaaaning om vad hon menade i sitt beslut. Bra chef.
    Så det är bara att försöka när hon kommit tillbaka.

Men jag är på gott humör endå, känns som att allt kommer att lösa sig endå. Vet inte hur eller när, det bara känns bra. och jag har ju världens finaste Pyre i magen och en underbar man som stöttar mig, så vi  klarar detta på nåt vis.

Lilla pyret väntas 100806
  • Ns mamma

Wihoo, fick precis reda på att jag fick jobbet så jag börjar jobba igen om mindre än 2 veckor :)

• Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-05-05 11:16:42 följande:
    Speciellt när jag lägger mig ner på kvällen så detta barn kommer att bli som dom två andra, vaken det mesta av dygnet men ändå ser jag fram emot det Det ska vara såå roligt jag bara längtar ihjäl mig
    hahaha jisses, snacka om fullt upp :)
    jo jag lääängtar med så mkt...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10