• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Ns mamma

Carohl, funkar visst inte att citera för mig nu {#lang_emotions_laughing}.. Det var Pregga jag menade i det inlägget..haha..

Men nu när du ändå är inne, är allt bra med dig?

• Ns mamma

carohl: Börjar det bli tungt på jobbet nu? För du jobbar väl som pers. assistent? Tror faktiskt att magen skulle ta emot en del om jag hade jobbat på äldreboendet nu..haha

• carohl
    Ns mamma skrev 2010-05-05 20:06:10 följande:
    carohl: Börjar det bli tungt på jobbet nu? För du jobbar väl som pers. assistent? Tror faktiskt att magen skulle ta emot en del om jag hade jobbat på äldreboendet nu..haha

Allt är bra med mig {#lang_emotions_smile}
    Jodå jag tycker att det börjar bli jobbigt på jobbet men inte för att det är tugnt då vi har bra hjälpmedel och är alltid två vid förflyttningar. Men jag har gått upp 8,5 kg och det är extremt mycket vikt för mig då jag började på 40 kg så procentuellt är 8,5 kg mycket för mig {#lang_emotions_smile}

Hur mår du själv?

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Ns mamma
    carohl skrev 2010-05-05 20:11:24 följande:
    Allt är bra med mig Jodå jag tycker att det börjar bli jobbigt på jobbet men inte för att det är tugnt då vi har bra hjälpmedel och är alltid två vid förflyttningar. Men jag har gått upp 8,5 kg och det är extremt mycket vikt för mig då jag började på 40 kg så procentuellt är 8,5 kg mycket för mig   Hur mår du själv?
    wow, nu kan jag citera igen :)

Vi var också alltid två, men vi var ändå tvungna att lyfta överkroppen för att få under lyftmatta och sedan så fick vi klä på/av vissa i sängen utan att de kunde hjälpa till, så sånt tror jag hade kunnat bli jobbigt nu när man fått en mage..
    Ja, 8,5 kg är mkt till 40 kg.. Jag har också gått upp ca 8 kg, men har väl en del till att vänta då jag gick upp 20 med sonen..haha..
    Här är allt bra, har ju varit sjukskriven ett tag nu pga ljumskbråck, det funkar ju inte att stå upp länge och lyfta tungt då men jag klättrar rent ut sagt på väggarna här hemma så det ska bli så kul att snart kunna jobba igen (och det nya jobbet ligger ju mer mot min utb än vad vården gör så det ser bra ut på cv: också{#lang_emotions_smile})

Lillprinsen envisas med att sparka längs med min högersida och det känns banne mig..man undrar ju hur det kommer att kännas om ett par veckor då..hahah
  • carohl
    Ns mamma skrev 2010-05-05 20:24:39 följande:
    wow, nu kan jag citera igen :)Vi var också alltid två, men vi var ändå tvungna att lyfta överkroppen för att få under lyftmatta och sedan så fick vi klä på/av vissa i sängen utan att de kunde hjälpa till, så sånt tror jag hade kunnat bli jobbigt nu när man fått en mage..Ja, 8,5 kg är mkt till 40 kg.. Jag har också gått upp ca 8 kg, men har väl en del till att vänta då jag gick upp 20 med sonen..haha..Här är allt bra, har ju varit sjukskriven ett tag nu pga ljumskbråck, det funkar ju inte att stå upp länge och lyfta tungt då men jag klättrar rent ut sagt på väggarna här hemma så det ska bli så kul att snart kunna jobba igen (och det nya jobbet ligger ju mer mot min utb än vad vården gör så det ser bra ut på cv: också)Lillprinsen envisas med att sparka längs med min högersida och det känns banne mig..man undrar ju hur det kommer att kännas om ett par veckor då..hahah
    Jo foglossningen här tar knäcken på mig men men det är en bagatell med tanke på priset vi ska få {#lang_emotions_laughing}

Vad härligt med nya jobbet! Grattis som sagt {#lang_emotions_wink}
    Mysigt när de små sparkas!

Nu ska jag och karl kika på film, ha en trevlig kväll.
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • mammailund85

Hej på er! Jag har haft en kompis här på middag som hade nässlor med sig så vi åt nässelsoppa, gott och massa järn :) Köpte en amningskudde och badhjälp på blocket idag. Amningskudden verkar funka bra som "gravidkudde" med, tänkte testa inatt. 

• Bubbis10

Ns mamma!

tack va gullig du är som frågar, jag mår bara fint...hade en underbar dröm inatt-jag shoppade järnet, hahaha
    är uppe med lillan nu då hon ska till skolan, lika sur som en citron varje morrn...
    charmigt värre..

Blev dock rasande på min väninnas sk kille igår, jisses va arg jag blev..fick tack å lov inga Sd iallafall....

TJEJER IDAG E DET NY VECKA, TJOHOOOOO
    V 26!!!!!!
    Å jag ska till min Bm...hihi
    men nu ska jag lägga mig en stund till....e aptrött...

• Bubbis10

Vägde 45 kg när jag blev med barn å har gått upp minst 13 kg nu, var sist jag vägde mig 12 kg.

hahahaha får la se hos min Bm idag :)

• Bubbis10

Nu ska jag återgå till min ljuvliga dröm, om solen som skier...sommaren var här å jag va fortfarande gravid-å skulle shoppa loss...hahahaahh
    om lilleman tillåter, han e redan vaken ,pigg å alert....som jag älskar att känna honom...bästa e det :)

idag på mvc ska det lyssnas på hjärtat,mäta mage,ta blodtryck,kolla värden mm. så spännande..hihii

• tetta

Hej

Grattis alla som går in i nya veckor!! Det var ju torsdag för en vecka sen!
    Tiden går fort kan man konstatera.  Barnen vill lyssna innan skolbussen kom och de fick var sin spark i örat. Att det kan vara så kul...

Ska snart till mvc för lyssning, blodvärde och blodtryck.....Längtar tills man får höra!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10