• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • carohl
    Pregga skrev 2010-05-06 11:39:13 följande:
    Oj, vilken mage :) hihi så fin ju....å din dotter e så ljuvlig..busungen, hahahage henne en bamsekram fr GRETA! hahahahahhaha
    Tack gumman!
    Haha det ska jag göra {#lang_emotions_smile}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-05-06 11:40:25 följande:
    Tack gumman!Haha det ska jag göra
    {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}
  • tetta

Hej på er!!

Nu har man vart hos bm. Gud vad mysigt att få lyssna till hjärtljuden. 140 slag/min det buffades på apparaten så säga hela tiden.
    Mitt järnvärde var inte så bra 116 så nu är det tabletter som gäller usch! Köpte hem paprika och broccoli. Till lunch blir det blodpudding. Nu ska det frossas!

Skojade med bm och sa att jag kan gissa bltr. Jag hade rätt! 110/76! hehehe
    Mag måttet var inte så bra. Hon tyckte att det var hög siffra så jag ska dit om 2 veckor igen för att mäta. 28 hade jag... På de andra hade jag 25.

Lycka till Pregga med besöket.

Älskar torsdagar!!!!
  • mammailund85

Tetta- mysigt att få höra bebisens hjärtlag. Jag har inte riktigt fattat detta med magmåttet, varför är det dåligt med för högt ex? 

Nu har jag köpt första babyplaggen :) En liten vit body och mössa i extremt len ekobomull. Sen ska vi upp till sthlm om några veckor och ska då få en hel låda med kläder som min mans brors lilla tös vuxit ur. Ska bli kul att träffa lilltjejen med, et händer ju så mkt på några månader när de är så små.  
  • tetta
    Malten skrev 2010-05-06 13:28:05 följande:
    Tetta- mysigt att få höra bebisens hjärtlag. Jag har inte riktigt fattat detta med magmåttet, varför är det dåligt med för högt ex?  Nu har jag köpt första babyplaggen :) En liten vit body och mössa i extremt len ekobomull. Sen ska vi upp till sthlm om några veckor och ska då få en hel låda med kläder som min mans brors lilla tös vuxit ur. Ska bli kul att träffa lilltjejen med, et händer ju så mkt på några månader när de är så små.  
    Det kan bero på för mycket fostervatten. Eller så är jag längre gången. För en mig är det beräknat 7/8 och enl Ul 18/8 Som du ser så är det ett stort glapp..
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-05-06 12:41:04 följande:
    Hej på er!!Nu har man vart hos bm. Gud vad mysigt att få lyssna till hjärtljuden. 140 slag/min det buffades på apparaten så säga hela tiden.Mitt järnvärde var inte så bra 116 så nu är det tabletter som gäller usch! Köpte hem paprika och broccoli. Till lunch blir det blodpudding. Nu ska det frossas!
    hihi tack så mkt, ska snart åka...å sen senare ska jag kägga in nya helbilder på mig själv å mage :) visst e det mysigt att få höra de små. Ang måtten, kan det inte vara så att du just ätit å magen e lite spänd? för jag e stor.....
    Mitt järnvärde var innan på 110 så jag har tagit buroferon sen dess, ska bli kul å se vad det ligger på idag. Å ang ditt rul å datum så kan det ju vara så att din bebis e liten? alla kan ju inte få jätte bebisar.
  • tetta
    Pregga skrev 2010-05-06 13:38:47 följande:
    hihi tack så mkt, ska snart åka...å sen senare ska jag kägga in nya helbilder på mig själv å mage :) visst e det mysigt att få höra de små. Ang måtten, kan det inte vara så att du just ätit å magen e lite spänd? för jag e stor..... Mitt järnvärde var innan på 110 så jag har tagit buroferon sen dess, ska bli kul å se vad det ligger på idag. Å ang ditt rul å datum så kan det ju vara så att din bebis e liten? alla kan ju inte få jätte bebisar.
    Det roliga är ju att jag inte hade ätit, men ska ta ett nytt mått den 21/5. Får lyssna på bebisen igen då....Skulle ha en sån apparat hemma :)
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-05-06 13:49:09 följande:
    Det roliga är ju att jag inte hade ätit, men ska ta ett nytt mått den 21/5. Får lyssna på bebisen igen då....Skulle ha en sån apparat hemma :)
    såå nu e jag hemma, jag hade mag mått så som dom mäter 24 å det va visst perfekt, mitt järnvärde låg på 125, å bebis hjärta låg på 144.
    Så allt såg toppen ut, jag har ju gjort en odling på urin som visade lite GBS en bakterie men det va så lite att man inte ville behandla å detta e tydligen ngt alla kvinnor har naturligt men ökar det i mängd så ska det behandlas, så jag kommr behandlas i samband med förlossningen.

Sen skulle jag ut fr Mvc å in i hissen då jag undviker trappor nu, å hitten har sådana där automatiska dörrar....å vad händer, hiss dörrarna går igen RAKT PÅ MIG!!!!
    jag fick ju såklart panik för liten men jag kände ju inte att den tog emot på magen utan mer utsidan av armarna,å dörren öppnas ju automatiskt när ngt är i vägen....å nu i skrivande stund så fick jag en liten knuff.....

men oron har nu gnagt sig fast på nytt efter den händelsen.
  • Bubbis10

Min prins försökte såklart sparka bort den hon lyssnade på hjärtat med...kommer ju inte på vad den kallas nu..hm dopler? ja den sparkade han till....hahahha

• SweetLilly

Jag har heller inte greppat varför vissa BM oroar sig över lite stort SFmått medan andra inte bryr sig..  jag ligger ju lite över, men det bara skrattar min BM åt och säger att min mage är sååå fiiin.

Jaja, jag har haft en toppendag! Åkt finbil, köpt tapeter till sovrummet, ätit mjukglass och ett äldre par kom fram till oss vid bilen och pratade och fotade oss, hihi.

Sen är det många som flinar och ler när de ser att man är gravid, känns lite skojigt Även fast man är likblek, fet och vaggar fram hahaha

Lilla pyret väntas 100806
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10