• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly
    carohl skrev 2010-05-10 12:07:12 följande:
    Åh vad irriterande!  Om du har tur så är den nya handläggaren bättre....
    men jag har ju inte fått nån, det är ju det som är problemet..hon har gått hem utan att skickade  på nån annan..
    Lilla pyret väntas 100806
  • den kära leken

Fy farao vad arg jag hade blivit. Grrrr

Blev själv rasande i morse. Handlade ett takräcke till vår bil i Halmstad på Biltema i fredags när jag körde förbi. När mannen ska montera det i söndags märker vi att det inte är samma sorts takräcke i paketet som det är på bilden och texten på paketet. Alltså det passar alltså inte vår bil. Åhhh jobbigt tänker jag. De får skicka det som är rätt. De har ju gjort fel. Nä då tycker dem att jag ska köra ner dit igen. Jävla idioter!

SweetLilly skrev 2010-05-10 12:06:00 följande:
    jaaag bliiir gaaaleeeeen!!! Tror ni inte den där *skitfult könsord* handläggaren på kommunen är sjuk, och inte kommer tillbaka förren i juni, kanske..??? Att hon inte brytt sig om att höra av sig till mig, eller lagt över ärendet på nån annan gör ju att man bara har lust skrika!
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-10 12:31:20 följande:
    Fy farao vad arg jag hade blivit. GrrrrBlev själv rasande i morse. Handlade ett takräcke till vår bil i Halmstad på Biltema i fredags när jag körde förbi. När mannen ska montera det i söndags märker vi att det inte är samma sorts takräcke i paketet som det är på bilden och texten på paketet. Alltså det passar alltså inte vår bil. Åhhh jobbigt tänker jag. De får skicka det som är rätt. De har ju gjort fel. Nä då tycker dem att jag ska köra ner dit igen. Jävla idioter!
    ja sånt där är sjukt, det är ju deras fel, då får de ju fixa det! Hur långt har ni dit?
  • den kära leken

Tar en timme och köra. Men det är 120väg hela vägen så det är en del mil. Men jag åker till Göteborg istället till helgen. Biltema finns där med. Har andra ärenden där. Men det är grymt irriterande.

Men sen ringer söta biblioteket. Jag väntar på en bok där, Innan du föder av Anna Wilsby. Den skulle varit återlämnad den 16 april men har inte kommit in ännu. Jag har ringt och frågat och nu har de beställt en ny bok till mig :) Kommer nästa vecka. Gulligt av dem. Annars hade jag fått köpa.

SweetLilly skrev 2010-05-10 12:33:27 följande:
    ja sånt där är sjukt, det är ju deras fel, då får de ju fixa det! Hur långt har ni dit?
  • den kära leken

Vad ska du göra då, vad gäller kommunen? Var det Ale? Jag har jobbat i Ale kommun :) Haha

SweetLilly skrev 2010-05-10 12:33:27 följande:
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-10 12:47:33 följande:
    Vad ska du göra då, vad gäller kommunen? Var det Ale? Jag har jobbat i Ale kommun :) Haha
    haha jo det är Ale
    Ja jag har mejlat och ställt en massa frågor, tydligen så läser de mejlen hemmifrån..
  • den kära leken

Då hoppas vi du får bra svar. Tror de flesta kan läsa sin mail från vilken dator som helst.

SweetLilly skrev 2010-05-10 12:51:17 följande:
    haha jo det är Ale Ja jag har mejlat och ställt en massa frågor, tydligen så läser de mejlen hemmifrån..
  • tetta

Fick ett samtal från Fk. Det var en handläggare som sa att nu är allt godkännt! Fick pengar idag och sen kommer det varje månad!!
    Hon ville bara tala om att hon stod bakom mig..De har aldrig brytt sig förut..
    Skönt att det är klirrat! Ska hämta ut babyboxen idag. Ska ta en tripp till lilla Skövde.

den kära leken:
    Rastlös är ordet! Kan ju inte hålla fingrarna i styr....

• Mandy86

Sweetlily fina bilder du tagit på magen!

Du ser rätt så stor ut på senaste bilden tycker jag

Jag har själv gått upp 14 kg men tycker inte att jag är
    helt så stor som dig. Men sedan ser man ju sin egen mage varje dag och märker kanske inte så stor skillnad på kort tid =)

• SweetLilly
    Mandy86 skrev 2010-05-10 14:43:02 följande:
    Sweetlily fina bilder du tagit på magen!Du ser rätt så stor ut på senaste bilden tycker jagJag har själv gått upp 14 kg men tycker inte att jag ärhelt så stor som dig. Men sedan ser man ju sin egen mage varje dag och märker kanske inte så stor skillnad på kort tid =)
    Ja jag känner mig enorm! Men jag har ju stort SFmått och lite extra fostervatten också, så det är väl det..
    nej man ser nog inte sig själv på samma sätt som andra, speciellt såna som inte sett en på ett tag

Det känns lite läskigt att man går upp så mycket i vikt, men det är ju för en god sak
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10