Inlägg från: knyzzel |Visa alla inlägg
  • knyzzel

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-21 16:59:19 följande:
    har allt tänkt på dig idag å undrar hur det måste kännas , hihi hoppas du kommer in å berättar vilken tid det blir så vi alla kan hålla tummarna :)
    Oväntad skrev 2010-07-21 16:30:13 följande:
    Njuren gjorde fasligt ont och jag fick ont i vänster sida på ryggen, sen började jag spy rätt bra av smärtan..urk.. Så då åkte jag in och då hittade dom det i urinprovet..

Uvi:n känns knappt alls.. Lite när jag kissar men eftersom jag redan tar smärtstillande av andra skäl (njuren och förvärkar) så kanske den hade passerat om inte min BM varit så uppmärksam och hittat busiga bakterier och skickat iväg det på odling..
    ok, ja dom har skickat mitt på odling med nu-IGEN! men lika så bra...ok, ja jag har ju hört att njursten ska göra sjukt ont, faktiskt värre än förlossning..
    Tack. gumman. Själv så har jag förstökt att låta bli att tänka. Hade en plan i morse att göra hemmet super-rent å hålla igång så att jag slipper oroa mig hahahaha å slipper tänka. såd va ju skönt att någon här gjorde d åt mig hahahaha
  • knyzzel
    Malinski79 skrev 2010-07-21 17:27:28 följande:
    Hej hej!!

Nope, det va inte jag

Pregga, jag håller med dig...Jag ÄLSKAR oxå att va gravid..Det enda är att jag lääängtar såå otroligt efter denna prinsessa nu och längtan har blivit ännu mer nu eftersom 3 av mina vänner och bekanta har fått barn de senaste två dagarna Det verkar va värsta babyboomen nu, eller så är det bara för man är så inne i det själv

Knyzzel: Tänk att imorrn denna tiden så snusar du bebis

Själv har jag varit på IKEA en vända till idag och köpt lite smått å gott..Så nu är det snart bara börja tvätta bebiskläder (vill inte göra det för tidigt då jag vet att Ella kommer låna dem till hennes dockor om jag lägger det i byrån), bädda sängen, packa väskan, köpa lite blöjor, ersättning m.m.

Jag har gått 34+0 idag så idag har jag exakt 6 veckor kvar Myys..Gör inget alls att det är såå "många" veckor kvar eftersom jag vill njuta av graviditeten så mycke som möjligt,då detta troligtvis är vårt sista barn!
    Ja, vi ska var där inne kl 7:30 så någon gång under förmiddagen trodde dem. hahahahahaha Jag e så nervös NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • knyzzel
    elinnnnn skrev 2010-07-21 18:01:58 följande:
    åååååååh vilken tid fick ni?????? =) så himlans nyfiken hihi hoppas allt går bra imorrn och att du och prinsen mår bra. kramar
    hahahaha bra å bra.... E så nervös att jag knappt hör när sambon pratar med mig. Va nära att hälla kanel i köttfärssåsen hahahaha.... D hade varit nått d! 7:30 ska vi vara på avdelningen å sen blir snittet någon gång under förmiddagen.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-21 18:29:46 följande:
    hihi tack så mkt {#emotions_dlg.flower} jo asså jag vill inte klämma ut en 5 kg bjässe som en väninna fick göra, fy sjutton asså...att hon överlevde..hahaha han vägde 4900 ngt tror jag hon sa.  Jo han kom ju upp till sjukan i helgen när jag stannade kvar över natten å vi pratade, tror han NU börjar inse allvaret å att det kommer en bebis snart. Så jag kommer inte neka han att vara med om hans största händelse i sitt liv, men jag fick mig åxå ett gott skratt inombords när han sa att han kanske mår dåligt å måste gå ut, haha jag som alltid sett han sååå macho,hård å kall..vet du, det kändes faktiskt bra att han är orolig, för då bryr han sig om vår son.
    mamma å jag pratade ut å jag sa exakt vad jag kännde å tyckte, hon blev jätteledsen å jag sa till henne-fixa situationen med natalie. så det ska hon göra sa hon :) så det blir att hon är med om han...tuppar av, hahahaha jag kan se det framför mig, asg...
     många bamsekramar till dig med hjärtat....ps glöm ej kanal 5 ikv kl 21.00 så vi kan grina ikapp igen, hahahahaha
    knyzzel skrev 2010-07-21 18:14:36 följande:
    Tack. gumman. Själv så har jag förstökt att låta bli att tänka. Hade en plan i morse att göra hemmet super-rent å hålla igång så att jag slipper oroa mig hahahaha å slipper tänka. såd va ju skönt att någon här gjorde d åt mig hahahaha
    så lite vännen, gu som jag tänkt på dig idag, haha berättade för mina vänner om er tjejer här på tråden för längesen å att man kommit å bli fäst vid er, å att nu e första bebis föddd å imon kommer nästa...guuu så spännande, å du GLÖM inte bild så fort du kan å orkar! hahaha vi alla här inne blir ju tråd mostrar :)ÅÅÅ du milde, va SPÄNNANDE ju........blir alldeles till mig i trasorna här, hahaha ja jag skrev TRASORNA å INTE trosorna, jisses.....du tror alltid det värsta om mig...hahahahhaha
    Ja, jo spännande på ca 65834754042347834905045734 volt. Jag e super nervös. Hällde nästan kanel på köttfärsåsen idag när jag lagade mat. Bara tanken får mig att rysa, spagetti med kanelfärs-usch
    Klart att jag tror. Vi känner varandra nu ju... hahahaha Klart att jag inte glömmer d! Kommer säkert hem på klördag igen så då har jag massa fina foto på honom som jag kommer att lägga upp direkt till er.
  • knyzzel

Jag fattar NOLLL Ibland när jag tittar på inloggnings pricken så e jag ut loggad fast att jag inte e d.... Helknäppt ju. å störigt

• knyzzel
    elinnnnn skrev 2010-07-21 18:46:25 följande:
    likadant för mig :) knasigt =)

men herregud imorrn kl.7.30?? och KS nångång på förmiddagen! ja du inte konstigt ni nästan fick kanel i köttfärssåsen hahhahahhahahhaa
    åh det kommer gå jättebra gumman, ta't lugnt :P lätt för mig att säga hahaha
    Nej, kanske inte, men d låter ju inget vidare gott. Ska kränga som f-n idag ska fasta från 22:00 sen ikväll. Får bara dricka vatten till min medicin å då så lite som möjligt... suck

Ja, jag hoppas d å att allt går bra med prinsen. Barn födda med kejsarsnitt har oftare/oftast lite problem med andningen dem första timmarna pga att dem inte får upp fostervattnet på samma vis som vaginalt födda barn.
  • knyzzel
    elinnnnn skrev 2010-07-21 18:56:45 följande:
    haha ja lätt och fasta när man är höggravid liksom! jag fick ju köpa en annan sorts järntabletter idag och dem ska man ta 2 timmar efter en måltid och 2 timmar INNAN en måltid.... hmmmm som om jag inte äter oftare än var 4e timme hahahahah

klockan 22??? ja då har du bara några timmar till på dig ju. hoppas ni har mycket gott hemma du kan kränga ;)

jo jag har läst det om andningen, fostervattnet osv på barn som blivit förlösa med kejsarsnitt. men det ordnar sig säkert ska du se.
    är allt färdigt nu då för lillprinsen?
    Hahahahaha. Nä, d e inte d lättaste ju... Här äter man ju konstant typ ett äpple, lite choklad, mack, fil, varm toost mellan middagarna å luncherna hahahaha, men sambon va å handlade en massa gott till i kväll när jag ska livet på BB. Vet inte om jag ser så mycket av d eller om jag kommer sitta med huvudet i godisskålen å mellan varven sörpla cola-on-rocks hahahaha

Ja, jag hoppas d. Thyra hade lite problem, men barnläkaren knycklade ihopa henne å sen blev d bra efter bara någon timme, men sen fick hon lite gulsot å dehövde solljus. Hur lätt e d i Februari?! hahahaha
  • knyzzel
    sofie och laura skrev 2010-07-21 19:00:55 följande:

Oj upp och ner men sötast för det !!!
    2520 gram Gulsoten har sjunkit MAMMA E GLAAAAAD!

En viktökning på 40 gram sen måndags på min mjölk så att vi följer rätt spår
    Han e jätte vacker å vad bra att han går upp i vikt. Skönt att höra. Själv så har jag min prins i famnen  om ca 17 timmar. Längtar
  • knyzzel

Hej alla godingar. Nu e jag hemma igen MED Devin. Han föddes som planerat med kejsarsnitt den 22 Juli 9:20, men han fick jätte problem med andningen så han fick ligga med slangar å sond mm. Jag hade ju planerat att åka hem den 24, men d blev att vi kom hem i lördags i stället, så vi låg på Neonatalen i 10 dagar. Jätte jobbigt. han vägde 3328 g å var 51 cm lång.

Fy vad kast jag mådde där inne. Så fort dem kunde ta bort en slang så fick dem sätta dit en annan. Jag bröt i hoppa ett X antal gånger på kvällarna. Jätte jobbigt att vara själv på ett sådant ställe i en sådan situation. maken fick ju vara hemma med Thyra. Dem va ju å hälsade på oss var dag, men på kvällarna kom ju alla tankar.

Men nu e vi hemma å allt e bara bra med oss i alla fall.

Jag har ju missat 14 dagar här inne så jag pallar inte läsa ifatt lixom. Nått viktigt som hänt? Fler bebbar?

• knyzzel
    Pregga skrev 2010-08-04 22:19:17 följande:
    haha jo det e såå mys ju :) å det e en tid som aldrig kommer tillbax :)
    jag missade programmet ida ju, huhu men tvätten e ju klar :)
    knyzzel skrev 2010-08-04 22:05:04 följande:
    Hej alla godingar. Nu e jag hemma igen MED Devin. Han föddes som planerat med kejsarsnitt den 22 Juli 9:20, men han fick jätte problem med andningen så han fick ligga med slangar å sond mm. Jag hade ju planerat att åka hem den 24, men d blev att vi kom hem i lördags i stället, så vi låg på Neonatalen i 10 dagar. Jätte jobbigt. han vägde 3328 g å var 51 cm lång.

Fy vad kast jag mådde där inne. Så fort dem kunde ta bort en slang så fick dem sätta dit en annan. Jag bröt i hoppa ett X antal gånger på kvällarna. Jätte jobbigt att vara själv på ett sådant ställe i en sådan situation. maken fick ju vara hemma med Thyra. Dem va ju å hälsade på oss var dag, men på kvällarna kom ju alla tankar.

Men nu e vi hemma å allt e bara bra med oss i alla fall.

Jag har ju missat 14 dagar här inne så jag pallar inte läsa ifatt lixom. Nått viktigt som hänt? Fler bebbar?
    HEEEY YOU!!

Du har varit efvterfrågad sidvis, haha va skönt å höra ifrån dig å att allt e bra...vi har varit många oroliga här inne för dig gumman. Men oj, varför fick han problem med andningen? fy va hemskt..? förstår att du bröt ihop, vem hade inte gjort det..stackare, men va skönt att ni får vara hemma nu....Vi har alla tänkt på dig å varit mkt oroliga...catsa har fått en liten sessa , hihi å jag har vart inne på tul idag å det såg bara fint ut, hur mår ni nu?
    bamsekram å¨GRATTIS till lille prinsen :){#emotions_dlg.flower}
    kommer stax någon e hungrig hahaha
    Malinski79 skrev 2010-08-04 22:19:30 följande:
    Weeeeiiiii va härligt att höra ifrån dig!!!!!!! Vi är MÅÅÅÅNGA gumman som faktiskt blivit riktigt oroliga för att det hänt något Men GRATTIS till lilla Devin, skönt att allt gått bra efter omständigheterna iaf!!!!

Ja du ligga kvar där inne kan verkligen ta på psyket, speciellt om man inte är beredd på att stanna kvar såå länge!!

MEN va härligt att du är här!!!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10