• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-05-14 09:00:08 följande:
    Gumman!Ditt vredesutbrott kan inte ha skadat barnet, Lille vän =(Du känner dina gränser och du vet vad som är acceptabelt och inte eller hur?Du behöver lugn!Nu e det bara 13 veckor kvar för oss vissa mer vissa mindre =) så nu njuter vi gumman.Synd att vi inte bodde grannar så vi kunde stötta varann hahahhaha
    tack stumpan...ja asså först blev jag skitledsen, å började gråta hejdlöst....sen förvandlades sorgen till riktig ilska å jag blev fly förbannad. men va skönt å höra att det inte skadat min prins, som sagt-jag är ju mamma i första hand å jag älskar mina barn mer än ngt annat. Jag sa åt han det igår, XXXX jag älskar dig m,en jag älskar mina barn mer, så nu har du inget mer här å hämta.

jag är troende, å sa ngt som jag aldrig gjort förut....såå jag tror han fattar att det är allvar nu.
    jag sa-jag svär vid gud som hör mina ord nu-det kommer aldrig bli du å jag igen-ALDRIG! det e över nu.

jaa kan du fatta gumman, bara 13 v kvar sen har vi våra små, hihihi åååå som jag längtar, håller med dig-vi njuter allt vad vi kan den tiden som e kvar :)

Asså jag har ju vart sj sen i början av graviditeten, han har ju bara vart med i 2 veckor totalt, så jag klarar mig alldeles utmärkt utan.

han sa det med-du kommer aldrig klara dig själv utan mig, du är ingenting å du kommer aldrig fixa att fostra en pojk.
    hahahahaahahah tillåt mig ASGRAVA!!! jag gör inte ngn skillnad på vilket kön jag föder. jisses. å att han sa-du klarar dig inte själv?? jag svarade bara lungt, du jag flyttade hemifrån till eget som 15 år, har tagit hand om min dotter ensam i 11 år, å se hur ljuvlig hon är, jag e inte det minsta orolig.
    han svarade då-det är annorlunda med en pojk! Å åter egin så visar han på sitt sjuka sätt i könsroller.

vad det gäller att vi borde bott grannar, hahahah jaa gumman du har inget annat val-det e bara att flytta! hahahah komsi komsi...hihi
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-14 09:23:04 följande:
    Nja, han fick fina bilder på mig för nåt år sedan, tror det var till hans födelsedag Så det får bli nåt annat, och smycken är tyvärr inte han riktigt..Men nåt ska jag nog komma på, blir iaf nåt litet kort, trist men iaf nåt
    hahaha ok {#lang_emotions_wink} men ett kort med ngn gullig text blir jättebra gumman :)
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-14 09:26:44 följande:
    hahaha ok  men ett kort med ngn gullig text blir jättebra gumman :)
    ja då får iaf jag känna att jag gett nåt, han brukar uppskatta kort och småsaker, så får se, har inte så jättemånga affärer här nere på torget..
    Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-14 08:21:06 följande:
    har förresten lagt ut bild på vagnen nu! Bilden är lite dålig, för vagnen ser fläckig ut, men det ser helt ny ut!
    jättefin vagn ju :) påminner om min, hihi å vaggan var ju tvärsöt många ++++++ på den asså..

din mage ser ju ut lite som min med...ååhh måste ta nya kort nu..hihi
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-14 09:29:53 följande:
    jättefin vagn ju :) påminner om min, hihi å vaggan var ju tvärsöt många ++++++ på den asså..din mage ser ju ut lite som min med...ååhh måste ta nya kort nu..hihi
    ja vagnen är super! ser lite fläckig på bilden, men den ser verkligen helt ny ut! Ja och vaggan har ju maken å hans bröder haft när de var små

Magen ja, haha den växer haha. Många säger att den är stor, men det  verkar vara nåt standarduttryck som alla säger, oavsätt  hur stor man är =P
    Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-14 09:29:01 följande:
    ja då får iaf jag känna att jag gett nåt, han brukar uppskatta kort och småsaker, så får se, har inte så jättemånga affärer här nere på torget..
    jo men gumman, det e oftast så att det är det lilla man uppskattar mest, för oftast så ligger det mer omtanke i det.
    SweetLilly skrev 2010-05-14 09:34:32 följande:
    ja vagnen är super! ser lite fläckig på bilden, men den ser verkligen helt ny ut! Ja och vaggan har ju maken å hans bröder haft när de var små Magen ja, haha den växer haha. Många säger att den är stor, men det  verkar vara nåt standarduttryck som alla säger, oavsätt  hur stor man är =P
    jaså? jag tycker inte den såg fläckig ut?! jättefin ju{#lang_emotions_smile}
    åå va fint att din man åxå haft den som liten, hihi vilken nostalgi..vad det gäller magen så mja...asså nu 4 gng i rad har olika frågat mig om jag ska föda vilken dag som helst, hahaha
    men jag e ju så liten i mig själv, å när jag blev gravid så vägde jag bara 45 kg...pga sorg..osv. så mina 13 kg har satt sig på japp-magen =)

näe nu ska jag in i duchen å iväg å fika med en väninna :) see you all later..

Kram, å hoppas du får en jättefin kväll :) 
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-14 09:29:01 följande:
    va det gäller att han hotade å skära halsen av mig, jo jag ska allt anteckna datum, ca tid å vad som hände här....kram
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-05-14 09:23:57 följande:
    tack stumpan...ja asså först blev jag skitledsen, å började gråta hejdlöst....sen förvandlades sorgen till riktig ilska å jag blev fly förbannad. men va skönt å höra att det inte skadat min prins, som sagt-jag är ju mamma i första hand å jag älskar mina barn mer än ngt annat. Jag sa åt han det igår, XXXX jag älskar dig m,en jag älskar mina barn mer, så nu har du inget mer här å hämta. jag är troende, å sa ngt som jag aldrig gjort förut....såå jag tror han fattar att det är allvar nu. jag sa-jag svär vid gud som hör mina ord nu-det kommer aldrig bli du å jag igen-ALDRIG! det e över nu. jaa kan du fatta gumman, bara 13 v kvar sen har vi våra små, hihihi åååå som jag längtar, håller med dig-vi njuter allt vad vi kan den tiden som e kvar :) Asså jag har ju vart sj sen i början av graviditeten, han har ju bara vart med i 2 veckor totalt, så jag klarar mig alldeles utmärkt utan. han sa det med-du kommer aldrig klara dig själv utan mig, du är ingenting å du kommer aldrig fixa att fostra en pojk. hahahahaahahah tillåt mig ASGRAVA!!! jag gör inte ngn skillnad på vilket kön jag föder. jisses. å att han sa-du klarar dig inte själv?? jag svarade bara lungt, du jag flyttade hemifrån till eget som 15 år, har tagit hand om min dotter ensam i 11 år, å se hur ljuvlig hon är, jag e inte det minsta orolig. han svarade då-det är annorlunda med en pojk! Å åter egin så visar han på sitt sjuka sätt i könsroller. vad det gäller att vi borde bott grannar, hahahah jaa gumman du har inget annat val-det e bara att flytta! hahahah komsi komsi...hihi
    Vad fan e det för skillnad att fostra en son eller dotter?
    Vad argggg jag blir?
    Bara för att han e man så tror han att du inte kommer att kunna fostra din son?
    Tror tom att pojkar är mer kärleksfullare än flickor =) hihihi
    Jag e ju ensam med mina barn konstant fast det finns 2 i bilden, Och pojken är verkligen mammas pojke finns inget tal om pappan där hahahaa
    Näe men pappan jobbar hejdlöst  och jag förstår han för att han vill att vi skall klara oss =) ser framemot hans semester där även pappa ledighet kommer att infinnas!

MEN GUD IRRITATIONS OBJEKT PÅ HÖGNIVÅ!

Pregga gumman, var stark nu för jag vet hur himla lätt det är att falla tillbaka då vi kvinnor är svaga för vissa saker som vill att en familj skall hålla ihop!
    När de kommer och pratar fint så faller man, vilket är svårt att motstå.

Säg till han att det kanske e lika bra att ni börjar en nivå som enbart vänner, funkar inte det så försök verkligen att SKITA i han =)

Ja du jag e ju v 27+1 hahaha lycklig.... tänk att den 3 aug åker jag in och får min bebis hos mig och du får allt tänka på mig den dagen LOVE LOVE På högnivå!!!!
    Och jag har hundra saker att inskaffa som jag inte gjort =(
    Säng vagn och det nya andningslarmet.
    Sängen får bli denna månad,
    andningslarmet i juli tillsammans med vagnen !!!!
  • mammailund85

Hej tjejer! Grattis till nya veckor! Jag gick själv in i v26 idag. Igår var det min 25:årsdag, men jag var på möhippa hela dagen så det blev inte mycket firande av mig, men det var en jättekul dag. Men idag ska jag hem till mina föräldrar över helgen och bli firad ordentligt. Min mage börjar bli hur stor som helst nu och de kläder jag ändå köpt sedan jag blev gravid börjar bli små. Den lille har varit lite väl lugn på siståne tycker jag, men imorse sparkade det på ordentligt.  

• Lysmasken

Grattis i efterskott Malten. Oj 25 år det var länge sen man fyllde det {#lang_emotions_sealed}
    Igår så åkte jag till svägerskan men hoppade blomsterlandet. Hade bara tänkt att vi skulle fika där men på något sett så bestämde våra män att vi skulle grilla hemma hos dom, så vi kom hem runt 22-22.30

Ikväll kommer dom med makens bil med all dricka i som man inte får ta av. Så då ska vi äta tacos ikväll. Så jag borde väl lägga på ett lite kol här för att städa lite.

Pregga: Även om jag inte skriver något om din situation så tänker jag på dig. Skulle jag kommentera något om {#lang_emotions_demon} så skulle jag typ bli avstängd el något. Hatar sådan karlar

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10