Inlägg från: Familjen Mu |Visa alla inlägg
  • Familjen Mu

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-07-07 10:04:22 följande:
    Jag har också en ganska stark hormonrand men jag tror inte att man måste få det utan att det är olika från gång till gång. Du är ju gravid iaf det är det ingen tvekan om Flört
    Japp Cool har en riktig vilding i magen!
    Fru till min älskade fru och mamma till en prinsessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-07-07 10:14:48 följande:
    Tack vännen , hihi va glad jag blir, jo min rand e jättetydlig Glad
    Mm...jo den syns verkligen Tungan ute Hade som sagt en när jag väntade lillan men ingen nu....hehe!

Tog oxå så fina bilder igår (lillans födelsedag) Hon låg med sitt huvud och lyssnade/kände på sin lillebror
    som rörde sig som en vilding därinne! Vill dock inte ha bilder ute på henne på nätet...så kan tyvärr inte visa dem Obestämd
    Fru till min älskade fru och mamma till en prinsessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818
  • Familjen Mu
    Oj inte ett enda inlägg idag!

Här har jag knappt sovit något alls inatt Gråter så jag är sååå trött! Vaknat minst 1 gång/tim. Och visst har lilleman hållt på som bara den men sen kan ju sessan inte hålla sig till "sin" sida av sängen när hon väl kommit in till oss...Å sedan denna värmen på de...Trots regn och åska igårkväll så är den ändå kvar...

Åååh va jag ska klaga då Skäms Men håll me mig, de e jobbigt att inte få någon sömn!

Idag ska jag ringa mvc då min svullnad över fötter och ben inte lägger sig något alls under natten och huvudvärk på det kan tyda på havandeskapsförgiftning. Så vill hellre kolla upp det än att oroa mig!

Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Familjen Mu
    carohl skrev 2010-07-12 08:58:30 följande:
    God morgon tjejer!

Välkommen Catsa in i tråden!
    Hoppas ni alla har sovit gott. Jag mår inte bra alltså. Jag är inte den som klagar men nu har jag ringt till HC och hoppas att min läkare inte är på semester så att jag kan få träffa honom. Min hosta är inte att leka med. Stackars lillan mår nog inte bra av den, hon blir sjövild. Visst är det roligt med en vild bebis då man får bekräftelse men inte när magen "krampar" var och varann minut av allt hostandet. Jag hostar upp massa snusk.

Idag har jag tid hos min BM kl 11, det ska bli roligt men jag har ingen aning om vad vi ska säga. Hon har ju inte velat kännt på hur lillan ligger vilket jag fick veta på förlossningen sist (neråt tack och lov) och hjärtat det lyssnade vi på i fredags så vad ska vi göra? Väga mig? Visst det kan vi gö... Jag är lite irriterad över att hon inte velat kännt hur lillan legat och det tyckte de på förlossningen också var konstigt.

Jaja nu har gnällt av mig lite...
    Ingen verkar vara här så hej så länge!
    Inget vidare med din hosta, hoppas du får hjälp med den!

Ang din bm så skulle jag ha bytat bm. Verkar iallafall inte vara någon jag skulle vilja gå till Rynkar på näsan

Kramar {#emotions_dlg.flower}
  • Familjen Mu
    Varning för långt inlägg!

Fy fan va jag är förbannad och besviken på sveriges vård.

Här har jag då haft fruktansvärda värkar sedan tidig förmiddag till eftermiddag och tillslut stod jag inte ut samt att magen sjönk ner ytterligare. Trodde inte den kunde komma längre ner men nu så hänger den riktigt långt ner.

Iallafall jag ringde in till förlossningen och fick snacka me en (ursäkta mitt språk nu)...en riktig jävla BITCH!!!
    Hon ansåg att jag skulle veta om min förlossning var på G eller inte och sedan tyckte hon att eftersom jag var omföderska skulle jag inte ringa in i onödan och beklaga mig för värkar som jag inte kunde beskriva ordagrant.
    Jag sa att mina värkar hållt på flera timmar och att dem den senaste timmen kommit var 5-6 minut samt att magen sjunkt ner fruktansvärt mycket...Jag berättade även att min förra förlossning startat med att vattnet gått och inte med värkar!

Hon fortsatte bara att trycka ner mig och tyckte mer eller mindre att jag tog upp hennes "dyrbara tid"

Tillslut så slängde jag luren i örat på henne för jag kände hur gråten kom allt närmre. Jag bara grät och grät och min älskade fru & mamma tröstade och kramade om mig.

Nä fy fan...sa jag, jag tänker fan inte föda på något jävla sjukhus, jag ska föda hemma...

Men nu i efterhand så var det ju bara något jag sa då jag var så ledsen och arg. Mina värkar gav iallafall med sig något och nu kommer dem väldigt sällan. Men jag tror inte att det dröjer allt för länge tills lilleman tittar ut.

PS: Ska väl tillägga att lilleman lever loppan därinne så han verkar iallafall må bra trots alla "kramper"/sammandragningar osv...
  • Familjen Mu

Tack Pregga & Belly för era ord!

Jag blev väl så chockad samtidigt som jag hade så ont så jag fick inte fram ett "ont" ord mot henne då.

• Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-07-12 22:29:43 följande:
    Så lite gumman, men det e så att i vissa situationer så finner man sig bara inte, man blir ju paff å ledsen....men seså, upp med hakan...
    Å nu kommer det spöregn här....härligt :)
    Tack vännen! {#emotions_dlg.flower}

Jodå här kom regnet ikväll oxå...så nice! Älskar när det regnar, fast lite mer åska hade nog inte suttit helt fel Cool
  • Familjen Mu
    elinnnnn skrev 2010-07-12 22:42:12 följande:
    familjen Mu:
    jag hittar inte ord för vad jag kände när jag läste ditt inlägg om hur hon behandlade dig.
    skickar en kram iallafall och skönt att du inte har ont längre.

HÄR KOM DET EN REGNSKVÄTT OCKSÅ, typ i 5 minuter bara. jag skulle vilja ha ösregn i ca 5 timmar eller nåt haha det skulle nog behövas alltså, det är sååå himlans torrt i jorden, dessutom skulle vi behöva mycket mer åska, luften känns väldigt laddad.

hoppas man kan sova bättre inatt alltså, natten till idag var verkligen ingen hit. jag sover bara i underkläder, fläkten på högsta speed och en vattenflaska med kallt vatten vid mina fötter.... INGET hjälper ju minsann i denna hettan.
    man skulle tamejtusan ha luftkonditionering i alla hem även i sverige................
    Åh tack så mycket och kram tillbaka! {#emotions_dlg.flower}

Nä att sova i denna hetan är inte det lättaste...Jag själv vänder o vrider mig! Hoppas vi alla kan sova bättre inatt!
  • Familjen Mu
    Här har vi oxå som gott som namnen färdiga till vår lille prins Glad

..................................................................................................................................................

På tal om något helt annat...läste något på growingpeople.se som gjorde mig väldigt arg och förvirrad!

Såhär står det: 

Omdiskuterad kemikalie
    Kemikalieinspektionen vill att Sverige gör som flera andra länder och stater i USA stoppar den omtvistade plastkemikalien bisfenol A i nappflaskor. Starka krafter är nu (maj 2010) på gång att man stoppar den även i Sverige. 

Om flaskan hettas upp kan det hormonstörande och cancerogena ämnet Bisfenol A (BPA) gå över till välling eller annat innehåll. Ju äldre och repigare flaska - desto större risk.

Länk

• Familjen Mu

Fick en extra kontroll idag på MVC då jag är så svullen över fötter och underben och misstanke om havandeskappsförgiftning fanns...

Men HURRA, allt var bra....och vad mer....HAN ÄR FIXERAD! Glad

♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10