Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

ssssssss8 skrev 2010-05-24 10:28:59 följande:
    Usch då låter inget vidare!Är det någon annan som har öm mage? särskilt på kvällarna börjar det riktigt öm nere i magen eller där livmoderbotten slutar upp i.Jag är livrädd för att föda i förtid eller att moderkakan ska lossna.......
    jag är också väldigt öm!!

Var det ingen som hade som jag förresten? Jag frågade om ljud från magen..?
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    ssssssss8 skrev 2010-05-24 10:42:36 följande:
    Ljud från magen har jag bara när jag druckit jättemycket och andas djupt då bubblar det i övre magen det gör det aldrig i normalt tillstånd, men inte bubblar det annars.
    ok, för speciellt mornar och kvällar när bebisen rör sig så låter det massa konstiga ljud
  • SweetLilly
    ssssssss8 skrev 2010-05-24 11:04:39 följande:
    Glukosbelastning! Har någon av er varit på den? hur går det till i såfall? jag ska på onsdag morgon.
    tyvärr här görs det inte om man inte haft höga värden antar jag, har inte hört nt om det...

Imorrn ska jag på tillväxt-UL!! Spännande! Och på torsdag börjar föräldrakursen! Få se hur det går!
  • SweetLilly
    carohl skrev 2010-05-24 11:55:32 följande:
    Hej tjejer!Hur sover ni om nätterna? Jag slipper än att gå upp och pinka tack och lov men jag vaknar flera flera ggr om natten och tror att klockan har ringt, att jag ska upp fast det är flera timmar till klockan ska ringa. Inatt vaknade jag åtminstone 5 ggr och det är fasiken utmattande och jag vaknar av alla ljud som kan låta. Det har jag dock läst att det ska vara vanligt nu då instinkterna tar över och förbereder sig inför när bebben är här och då ska vi vakna av minsta lilla...
    Jag vaknar ofta, men jag måste kissa varje gång okså Men jag  vaknar nte av några ljud, inte ens av makens väckarklocka, haha
  • SweetLilly

Morrn morrn tjejer!

Här är man uppe tidigt igen! Men idag gör det inget, ska iväg på UL om ett par timmar. Som tur är blir jag skjutsad av svärfar, det är lite långt från parkeringen till kvinnokliniken så det klarar jag inte att gå, så då får man skjuts ÄNDA fram

• SweetLilly

Nu är jag hemma igen! Bebisen såg jättefin ut, följde alla normer i den övre kurvan som allt annat Så det bådar väl för en pojk antar jag, det är väl sällan flickebarn ligger högt..? Uppskattad vikt var 1.7kg! Hade inte för mycket fostervatten nu, så det hade tydligen jämnat ut sig.

• SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-25 10:45:30 följande:
    Sweetlilly: Vad underbart att allt såg bra ut! Vet inte det där med pojk. Jag vägde tydligen 4 kg när jag föddes och mannen min bara 2,5 :)
    hehe oki, ja då kanske jag har rätt endå, jag har ju känningar på tjej, men blev lite osäker nu när bebsen verkar bli stor. ja nu kommer väl den inte bli nån 5kg-klump men endå lite extra mullig
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-25 10:54:58 följande:
    Det är ju omkretsen på huvudet man tänker mest på haha. Det andra slinker väl mest ut sen när huvudet är ute :)
    hehe på så sätt gör det inget om det blir en stor bebis, eftersom jag ska ha snitt, och om de ska ta Pyret i v37 så är det bara positivt. men ska man föda ut dem så vill man nog ha en i undre kurvan hehe
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-25 11:02:02 följande:
    5 veckor kvar tills jag får veta om det blir snitt eller försök till vaginal födsel. Jag läste infobrochyren vi fick av BM sist om amning igår. Den är inte särskilt uppmuntrande. Känns som om den va fylld av problem och hela tiden talade om hur svårt det var och hur mycket tålamod man var tvungen att ha. Det är inte alls den uppfattningen jag fått när jag talat med nära och kära. Men det kanske är för jäkligt? Vad säger ni?
    Äh, det är så inviduellt. Jag har vänner som vart med om båda delarna.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10