• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • puchelina88
    SweetLilly skrev 2010-05-23 19:44:44 följande:
    jajjamännsan här är det prinskorvstår på kvällen
    okej men tycker du att jag ska kolla upp de i morrn med min bm?
    ja har haft detta sen i fredags och de är bara högerfoten:(
    vila förut i 1 timme med foten högt men den har inte gått ner:(
    någon som har nått tips??
  • SweetLilly
    puchelina88 skrev 2010-05-23 20:05:59 följande:
    okej men tycker du att jag ska kolla upp de i morrn med min bm?ja har haft detta sen i fredags och de är bara högerfoten:(vila förut i 1 timme med foten högt men den har inte gått ner:(någon som har nått tips??
    ja det verkar ju lite lustigt att dte bara sväller på en sida, jag tror absolut inte dte är nån fara, men ta du upp det med din BM! Lika bra att ställa såna frågor så att hon kan ge dig ett svar så du slipper vara orolig och spekulera!
    Lilla pyret väntas 100806
  • ssssssss8

Är det någon annan som märkt av att bebisen rör sig mera när man sitter i solen än annars eller är det bara jag som känner det så?

Nu är jag sjukskriven p.g.a sammandragningar gick in i vecka29 igår så det är lite tidigt för bebisen ännu att titta ut, men jag har ju ansträngande jobb också barnskötare barn mellan 1-4 år mest 2 åringar.
    Sammandragningarna är hårda och liksom lite "stegrande" vet inte riktigt hur jag ska förklara och ibland har jag rejäl mensvärk.
    Jag ska på extra kontroll imorgon till min gynekolog så då får jag se vad han har att säga.

Undrar när det är okej att födas i vilken vecka utan komplikationer?

• lillabambi
    ssssssss8 skrev 2010-05-23 20:24:26 följande:
    Är det någon annan som märkt av att bebisen rör sig mera när man sitter i solen än annars eller är det bara jag som känner det så?Nu är jag sjukskriven p.g.a sammandragningar gick in i vecka29 igår så det är lite tidigt för bebisen ännu att titta ut, men jag har ju ansträngande jobb också barnskötare barn mellan 1-4 år mest 2 åringar.Sammandragningarna är hårda och liksom lite "stegrande" vet inte riktigt hur jag ska förklara och ibland har jag rejäl mensvärk.Jag ska på extra kontroll imorgon till min gynekolog så då får jag se vad han har att säga.Undrar när det är okej att födas i vilken vecka utan komplikationer?
    ja det är bäst du tar de lugnt nu :) Enligt min barnmorska så är dom ju "klara" i vecka 27 bara att dom växer och går upp i vikt efter de men varje vecka är ju ett plus.. helst efter vecka 34 rekomenderade min bm :) så knip några veckor till :)
    Var rädd om dej och ta det lugnt!

Min bebbe rör sej oxå mer när man sitter i solen!
  • ssssssss8
    lillabambi skrev 2010-05-23 20:35:49 följande:
    ja det är bäst du tar de lugnt nu :) Enligt min barnmorska så är dom ju "klara" i vecka 27 bara att dom växer och går upp i vikt efter de men varje vecka är ju ett plus.. helst efter vecka 34 rekomenderade min bm :) så knip några veckor till :) Var rädd om dej och ta det lugnt! Min bebbe rör sej oxå mer när man sitter i solen!
    Det låter ju betryggande men jag ska försöka knipa igen
  • lillabambi
    ssssssss8 skrev 2010-05-23 20:45:09 följande:
    Det låter ju betryggande men jag ska försöka knipa igen
    hehe det tycker jag absolut du ska göra... så länge du kan :)
  • mammailund85

Hej tjejer!

Hur ska ni bädda till er bebis i vagnen och spjälsäng och liknande? Det verkar finnas en djungel av alternativ och åsikter. Vissa säger kudde, andra inte. Täcke, filt eller sovpåse? Jag har ingen aning om vad som är bäst. 
  • SweetLilly
    Malten skrev 2010-05-23 22:04:34 följande:
    Hej tjejer! Hur ska ni bädda till er bebis i vagnen och spjälsäng och liknande? Det verkar finnas en djungel av alternativ och åsikter. Vissa säger kudde, andra inte. Täcke, filt eller sovpåse? Jag har ingen aning om vad som är bäst. 
    ja det tror jag löser sig eftersom.. Jag ska nog inte ha nån kudde i början direkt, utan börja med det efter ett tag.
    Sen får vi ju våra bebisar mitt i sommaren så de behöver nog inga varma sovpåsar i början.
    Jag kommer ha ett tunt täcke.
    Kommer nog låta bebis sova i vagnen på dagarna ute på verandan, sen i vaggan på nätterna/ i vår säng, det där ser man väl sen vad som fungerar..
    Lilla pyret väntas 100806
  • Lysmasken

Gör som jag har gjort innan. Bebisen får ligga och sova i vagnen med tunn filt el flecé filt om det blåser ut. Ingen kudde el täcke i vagnen.

På natten så är det spjälsängen med kudde och täcke å vanlig pjamas.

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • mammailund85

Tack för tipsen! Ang kudde så var det nåt om att barnet kunde få platt huvud utan kudde, medan andra menade att kudde ökade risken för psd. Vi har inte riktigt bestämt om vi alls ska köpa spjälsäng, i så fall blir det nån där ena långsidan går att ta bort så vi kan ha den mot vår säng. Har funderat på snugglenest också. Men nån tunn och nån lite varmare fleecefilt kanske man skulle ta och inhandla iaf....

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10