• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly

God morgon på er!

Usch igår mådde jag jättedåligt när jag skulle sova.. världens halsbränna, mådde illa och andades inge bra alls, kändes som om jag stog på huvet, tryckte i skallen.
    Vred och vände mig och inte nog med det , så tyckte Pyret att blåsan var ett bra ställe att vila på, så jag fick gå upp 7ggr i natt för att kissa..

Helt slut i dag men intte kunde man sova för det, gick upp med maken endå vid 06..

Lilla pyret väntas 100806
  • lillabambi
    SweetLilly skrev 2010-05-24 07:24:56 följande:
    God morgon på er!Usch igår mådde jag jättedåligt när jag skulle sova.. världens halsbränna, mådde illa och andades inge bra alls, kändes som om jag stog på huvet, tryckte i skallen.Vred och vände mig och inte nog med det , så tyckte Pyret att blåsan var ett bra ställe att vila på, så jag fick gå upp 7ggr i natt för att kissa..Helt slut i dag men intte kunde man sova för det, gick upp med maken endå vid 06..
    Usch låter som du haft en jobbig natt :(
    Får ta och vila lite under dagen om du kan det :)
  • Lysmasken
    Malten skrev 2010-05-23 22:39:45 följande:
    Tack för tipsen! Ang kudde så var det nåt om att barnet kunde få platt huvud utan kudde, medan andra menade att kudde ökade risken för psd. Vi har inte riktigt bestämt om vi alls ska köpa spjälsäng, i så fall blir det nån där ena långsidan går att ta bort så vi kan ha den mot vår säng. Har funderat på snugglenest också. Men nån tunn och nån lite varmare fleecefilt kanske man skulle ta och inhandla iaf....
    Det är sant. Dom får lite platt huvud, det beror på vilket håll bebisen lägger sitt huvuvd.
    Just för psd kan jag inte svara för.

Mina barn har alltid haft kudde i sängen men dock inte i vagnen då man har haft lammskinn i som är mjuk. Men kommer lägga i en kudde eftersom det blir för varmt med lammskinn.
    Har aldrig heller köpt andningslarm.

Har däremot barnvakt.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • Lysmasken
    SweetLilly skrev 2010-05-24 07:24:56 följande:
    God morgon på er!Usch igår mådde jag jättedåligt när jag skulle sova.. världens halsbränna, mådde illa och andades inge bra alls, kändes som om jag stog på huvet, tryckte i skallen.Vred och vände mig och inte nog med det , så tyckte Pyret att blåsan var ett bra ställe att vila på, så jag fick gå upp 7ggr i natt för att kissa..Helt slut i dag men intte kunde man sova för det, gick upp med maken endå vid 06..
    Inget roligt.
  • SweetLilly
    lillabambi skrev 2010-05-24 07:52:26 följande:
    Usch låter som du haft en jobbig natt :(Får ta och vila lite under dagen om du kan det :)
    Ja jag brukar kunna göra det, sova nån timme mitt på dagen. Det är så skönt att vara hemma på det viset, för jag får anpassa dagarna efter hur jag mår.
  • lillabambi
    SweetLilly skrev 2010-05-24 07:57:41 följande:
    Ja jag brukar kunna göra det, sova nån timme mitt på dagen. Det är så skönt att vara hemma på det viset, för jag får anpassa dagarna efter hur jag mår.
    Ja men absolut då måste man passa på :)
    Jag är oxå hemma på dagarna men kan aldrig lägga mig och slappna av.
  • Lysmasken

Nu är det frukost som gäller för mig och barnen. Dom skulle varit på dagis idag men den lilla hade lite feber igår så därför beslöt jag mig för att ha dom hemma.

Ikväll ska man på möte. Familjeverkstad, tycker inte att det ger något. Det handlar om positiva sidor, uppmuntra mm. Handledarna, tja vad ska man säga. Den ena är nog yngre än mig och har inga barn och den andra har 18 åringar. Så det är vi övriga deltagare som försöker komma fram till olika lösningar men oftast är det sådant man redan har provat hemma.

Nä, jag vill helst inte fortsätta att gå på dom mötena men det är väl 2-3 gånger kvar.

Idag ska det vikas tvätt då det inte blev gjort igår.
    Har 77 dagar kvar

• SweetLilly

Jo jag måste fråga er; Bubblar och "gurglar" det i era magar med när bebisen rör sig? Min mage låter väldigt mycket hehe

• Bubbis10

Hej tjejer!

Såå har man sovit uselt, drömmer såå mkt nu, antingen om sex eller så djup sorg...vaknade av att tårarna sprutade-skitjobbigt!!
    barnen reagerar på ljus å vänder sig gärna bort fr ljuset, därav att ni säkert känner er bebis i solen....

• sofie och laura

Hej mina tjejjer !

Ja har varit ute hela helgen med barnn samt försökt smälta vissa tankar i huvudet ang Leo!
    Pregga: du frågade varför det uppstod så med hans motorik? När Leo kom i v 28 till världen fick han en hjärnblödning grad 3, det kunde varit betydligt värre än det är men så e det inte i dagens läge, men för en mamma är detta ngt som får en att rasa av oro=(
    Leo är en kämpe han har visat oddsen emot läkarna och deras olika diagnoser som de ställer.
    Och Leo´s Hab tar verkligen åt sig av äran att de är dom som har lyckats men inte gett han en rullator crocodile att kunna springa med ?
    Allt är tack vare stora syster, dagis, kusiner, vänner och lekar =)
    De kan köra upp ngt i arslet ARRRRG

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10