• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • tetta

Hej på er!

Nu har man äntligen skrivit förlossningberättelserna om mina tjejer. Tog ngra år ;)
    Idag blir det lugna puckar. Har ont som ...

Ang bäddning.
    Har ett tunt täcke och ett tunn kudde som ska vara bra. Har oxå ett tjockare täcker till vintern.
    I vagnen blir det nog en fleece filt.

• Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-05-24 09:46:43 följande:
    Hej mina tjejjer !Ja har varit ute hela helgen med barnn samt försökt smälta vissa tankar i huvudet ang Leo!Pregga: du frågade varför det uppstod så med hans motorik? När Leo kom i v 28 till världen fick han en hjärnblödning grad 3, det kunde varit betydligt värre än det är men så e det inte i dagens läge, men för en mamma är detta ngt som får en att rasa av oro=(Leo är en kämpe han har visat oddsen emot läkarna och deras olika diagnoser som de ställer. Och Leo´s Hab tar verkligen åt sig av äran att de är dom som har lyckats men inte gett han en rullator crocodile att kunna springa med ?Allt är tack vare stora syster, dagis, kusiner, vänner och lekar =)De kan köra upp ngt i arslet ARRRRG
    Hey gumman:)

ojoj, fy va jobbigt....förstår din oro till fullo, våra små skatter e ju allt vi har, å vi älskar dom så oerhört. klart han e en kämpe, det har vi nog alla insett här inne att hans mamma är med {#lang_emotions_heart}
    förstår att du blir arg å frusterad av sjukvårdens sätt....man blir ju förbannad bara av att läsa ...grr här med...
  • ssssssss8
    SweetLilly skrev 2010-05-24 07:24:56 följande:
    God morgon på er! Usch igår mådde jag jättedåligt när jag skulle sova.. världens halsbränna, mådde illa och andades inge bra alls, kändes som om jag stog på huvet, tryckte i skallen. Vred och vände mig och inte nog med det , så tyckte Pyret att blåsan var ett bra ställe att vila på, så jag fick gå upp 7ggr i natt för att kissa.. Helt slut i dag men intte kunde man sova för det, gick upp med maken endå vid 06..
    Usch då låter inget vidare!

Är det någon annan som har öm mage? särskilt på kvällarna börjar det riktigt öm nere i magen eller där livmoderbotten slutar upp i.
    Jag är livrädd för att föda i förtid eller att moderkakan ska lossna.......
  • SweetLilly
    ssssssss8 skrev 2010-05-24 10:28:59 följande:
    Usch då låter inget vidare!Är det någon annan som har öm mage? särskilt på kvällarna börjar det riktigt öm nere i magen eller där livmoderbotten slutar upp i.Jag är livrädd för att föda i förtid eller att moderkakan ska lossna.......
    jag är också väldigt öm!!

Var det ingen som hade som jag förresten? Jag frågade om ljud från magen..?
    Lilla pyret väntas 100806
  • ssssssss8

Ljud från magen har jag bara när jag druckit jättemycket och andas djupt då bubblar det i övre magen det gör det aldrig i normalt tillstånd, men inte bubblar det annars.

• SweetLilly
    ssssssss8 skrev 2010-05-24 10:42:36 följande:
    Ljud från magen har jag bara när jag druckit jättemycket och andas djupt då bubblar det i övre magen det gör det aldrig i normalt tillstånd, men inte bubblar det annars.
    ok, för speciellt mornar och kvällar när bebisen rör sig så låter det massa konstiga ljud
  • mammailund85

Hej på er! Jag är också ofta öm om magen, något gurglande har jag däremot inte hört. Jag är också rädd att föda för tidigt, men tröstar mig med att överlevnadschanserna ökar för varje vecka och redan är ganska goda nu i v27. 

• ssssssss8

Tack för era svar ! kanske det är normalt att ha ömt i magen då det är min tredje graviditet och jag är så nojig förstår mig inte på mig själv ju!

• ssssssss8

Glukosbelastning! Har någon av er varit på den? hur går det till i såfall? jag ska på onsdag morgon.

• SweetLilly
    ssssssss8 skrev 2010-05-24 11:04:39 följande:
    Glukosbelastning! Har någon av er varit på den? hur går det till i såfall? jag ska på onsdag morgon.
    tyvärr här görs det inte om man inte haft höga värden antar jag, har inte hört nt om det...

Imorrn ska jag på tillväxt-UL!! Spännande! Och på torsdag börjar föräldrakursen! Få se hur det går!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10