• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Lysmasken
    ssssssss8 skrev 2010-05-24 11:04:39 följande:
    Glukosbelastning! Har någon av er varit på den? hur går det till i såfall? jag ska på onsdag morgon.
    Du fastar kvällen innan. Sista mat intag kl 20 men får dricka fram till 24. Du kommer dit, dom tar ett stick i ett finger. Du får dricka lösningen på 5 minuter inkl lite vatten. Sitta och vänta i 2 timmar för att sen ta ett nytt stick i samma finger igen. Klart!!
    Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • carohl

Hej tjejer!

Hur sover ni om nätterna? Jag slipper än att gå upp och pinka tack och lov men jag vaknar flera flera ggr om natten och tror att klockan har ringt, att jag ska upp fast det är flera timmar till klockan ska ringa. Inatt vaknade jag åtminstone 5 ggr och det är fasiken utmattande och jag vaknar av alla ljud som kan låta. Det har jag dock läst att det ska vara vanligt nu då instinkterna tar över och förbereder sig inför när bebben är här och då ska vi vakna av minsta lilla...

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • SweetLilly
    carohl skrev 2010-05-24 11:55:32 följande:
    Hej tjejer!Hur sover ni om nätterna? Jag slipper än att gå upp och pinka tack och lov men jag vaknar flera flera ggr om natten och tror att klockan har ringt, att jag ska upp fast det är flera timmar till klockan ska ringa. Inatt vaknade jag åtminstone 5 ggr och det är fasiken utmattande och jag vaknar av alla ljud som kan låta. Det har jag dock läst att det ska vara vanligt nu då instinkterna tar över och förbereder sig inför när bebben är här och då ska vi vakna av minsta lilla...
    Jag vaknar ofta, men jag måste kissa varje gång okså Men jag  vaknar nte av några ljud, inte ens av makens väckarklocka, haha
    Lilla pyret väntas 100806
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-05-24 10:02:32 följande:
    Hey gumman:) ojoj, fy va jobbigt....förstår din oro till fullo, våra små skatter e ju allt vi har, å vi älskar dom så oerhört. klart han e en kämpe, det har vi nog alla insett här inne att hans mamma är med förstår att du blir arg å frusterad av sjukvårdens sätt....man blir ju förbannad bara av att läsa ...grr här med...
    taaack darlingen min!!!
    du får mig alltid att må bättre av dina fina ord
  • puchelina88

hejsan
    då har man vart hos barnmoskan fick lämna urinprov men allt såg bra ut sen tog hon blodtrycket de va oxå bra men hon skulle skicka urinprovet på odling i fall att så känns bra att hon kollar upp det!
    sen sa hon att de brukar bara vara en fot som svullnar,så de va normalt men hon sa ju det att de kommer ju bli värre tyvärr;/så hon sa åt mig att köpa stöd-strumpor så nu har man ett par sånna oxå tog ett par som inte va så varma!
    hoppas ni har en bra dag alla!!

• puchelina88

fick ju höra på bebisens hjärta oxå ju;)
    147 låg det på!!
    ska till bm igen på torsdag då hade ja min riktiga tid;)

• Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-05-24 12:48:05 följande:
    taaack darlingen min!!!du får mig alltid att må bättre av dina fina ord
    hihi så lite, å va bra :)
  • carohl

Hej tjejer!

Det har varit full rulle här hemma. Eller hemma och hemma, jag har varit på två kurser idag och den sista av de var efterlängtad och rolig! Vi var på föräldrakurs för andra gången. Vi gick igenom om hur killen kan hjälpa tjejen under förlossningen, vi fick även träffa en bibliotekarie och hon visade oss massa roliga böcker.

Nu är jag helt färdig så jag ska bara lägga mig på soffan och slappna av och titta på film.

Ha det så bra!
    Kram

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • mammailund85
    puchelina88 skrev 2010-05-24 19:00:08 följande:
    ny mag bild;)
    Härlig mage :) och skönt att allt såg bra ut hos bm. jag har också köpt stödstrumpor, men det känns ju inte så lockande att ha på sig varma sommardagar. 
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10