• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • mammailund85

Carohl- kul med föräldrakurs! Jag vill också, men vi får vänta till 11:e aug...

Jag har så ont i min vänstra bakfog, så jobbigt att vända sig i sängen och att gå. Funderar på att kontakta sjukgymnasten igen, men det är väl inte så mycket de kan göra? Jag vet ju redan vad jag ska undvika att göra osv...
  • elinnnnn

hej alla glada fina tjejer!
    Jag har inte hunnit läsa igenom allt vad ni skrivit sen igår men ska göra det snart.

Idag var jag och gjorde glukosbelastningen, 5.4 låg mitt värde på vilket var väldigt bra. Skönt.
    Järnvärde låg på 110, konstigt ändå trodde jag skulle ha mycket högre då jag har tagit järntabletter under hela graviditeten :S
    Blodtryck var lågt och bra och mitt sf mått låg på 28 cm vilket också var bra till 29 helgångna graviditetsveckor.
    Bebisens hjärtslag låg på 150 :D

Jobbigt med inskrivning tyckte jag, så mycket frågor om annat utöver graviditeten. Jag önskar att jag bara kunde säga: ingen kommentar på vissa frågor men jag "vågar" inte.........

BF 100809
  • elinnnnn

det har skrivits mycket men det jag minns mest är frågan om hur ni ska bädda, vad konstigt egentligen (att det är det jag minns!) men det är nog bara för att jag har tänkt på det idag hela dagen :)

jag kommer köpa kudde, rätt start eller vad den nu heter från babyland. och en tunn bomullsfilt och fleecefilt som kan användas vid behov. jag tror /hoppas på att det kommer vara fint sommarväder i augusti :)
    sen vill jag gärna ha en sån virkad filt som värmer när det är varmt och svalkar när det är kallt... ska se om jag hittar nån länk..(hittade tyvärr ingen länk på den jag menade men finns många andra fina virkade filtar på nätet).

BF 100809
  • carohl
    Malten skrev 2010-05-24 21:32:58 följande:
    Carohl- kul med föräldrakurs! Jag vill också, men vi får vänta till 11:e aug... Jag har så ont i min vänstra bakfog, så jobbigt att vända sig i sängen och att gå. Funderar på att kontakta sjukgymnasten igen, men det är väl inte så mycket de kan göra? Jag vet ju redan vad jag ska undvika att göra osv...
    11 augusti?? Är inte det lite väl sent? Man ska ju gå några ggr... Skrev du fel?
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • carohl
    puchelina88 skrev 2010-05-24 19:00:08 följande:
    ny mag bild;)
    Tjusig mage!
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • elinnnnn

hahahaah såg nyss vad jag skrivit.. menar såklart: svalkar när det är varmt och värmer när det är kallt.... ska nog gå o lägga mig nu *fniss*
    godnatt tjejer!

BF 100809
  • SweetLilly

Morrn morrn tjejer!

Här är man uppe tidigt igen! Men idag gör det inget, ska iväg på UL om ett par timmar. Som tur är blir jag skjutsad av svärfar, det är lite långt från parkeringen till kvinnokliniken så det klarar jag inte att gå, så då får man skjuts ÄNDA fram

Lilla pyret väntas 100806
  • Lysmasken

Morrn!

SweetLilly: roligt med ul. Längtar till mitt oxå men det är inte förrän den 21 juni.

Drömde nu på morgonen så att jag vaknade utav det och att jag var kissig. Trodde att bebisen hade fötts och vagnen är inte tvättad, ingen ersättningen har man hemma, bebis kläder ligger nerpackad fortfarande, spjälsängen, är inte ändrad el bäddad, ingen bilbarnstol.
    Började fundera på att kanske fixa färdigt dessa saker inom en snar framtid.

Nu är det frukost och ner till tvättstugan.

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • den kära leken

God morgon!

Här är en till som vaknar hela tiden av minsta lilla. I morse vaknade jag kl 3 och kunde inte somna om förrän 5. KUL! Men jag har baar 21 dagar kvar att jobba. Fy farao vad gött det ska bli att av lite ledig. Trött på det här nu.

• ssssssss8
    SweetLilly skrev 2010-05-25 06:36:20 följande:
    Morrn morrn tjejer! Här är man uppe tidigt igen! Men idag gör det inget, ska iväg på UL om ett par timmar. Som tur är blir jag skjutsad av svärfar, det är lite långt från parkeringen till kvinnokliniken så det klarar jag inte att gå, så då får man skjuts ÄNDA fram
    Åh vad kul att se på pyret! jag ska imorgon också"längtar"
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10