• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-01 09:27:09 följande:
    Ja magen har verkligen sagt poff! Går in i vecka 17 på onsdag. Nu går den bara att dölja med en stor vinterjacka.
    jaa nu går det undan här :) jag har köpt mina första mamma byxor :) hihi
  • Bubbis10
    Sulfur76 skrev 2010-03-01 09:36:04 följande:
    men värpa lät mindre ont än att föda hihihi
    haha jo det kan jag ju lätt hålla med om =) hahaha
    å jag e ju en hönsmamma som man säjer...men mja liknas vid en ko som ska kalva, en höna som värper...asg
    ja jag fick mig ett gott skratt iallafall :)
  • Bubbis10

Nu e det snart dags å ta tag i tvätten...hua....ingen lust, men vad gör man?...har ju ingen lust att slänga på mig mormors trosor av modellen asså...hahaha

• PappaNilsson
    t0va skrev 2010-03-01 00:20:52 följande:
    Värpa? Min hane säger att jag ska kalva.. fast jag värper nog heldre det låter lättare ;) 
    Haha.. jag ser här att det vart lite djur prat efter mitt inlägg! :)
    Pregga skrev 2010-03-01 07:45:22 följande:
    hahahhahha jisses, jag måste missat ngt, e det inte människor vi pratar om?? hahahaah har du satt på en höna eller vad??det här blir ju bara bättre å bättre....vaknar å får mig ett gott skratt....eller tja....Döööör sv skratt =)
    Och dessutom.. Det var väl ur "hönan" som ungen planeras titta ut? :) haha.. Näe då det är bara ett av dom uttrycken jag använder... :) Och självklart är det med kärlek även jag säger det:)

20 aug är det sagt just nu för våran del iaf.. Men vi får väl antagligen ett annat datum när vi kommer på UL den 17 mars :)
  • carohl
    Pregga skrev 2010-03-01 09:50:37 följande:
    Nu e det snart dags å ta tag i tvätten...hua....ingen lust, men vad gör man?...har ju ingen lust att slänga på mig mormors trosor av modellen asså...hahaha
    Usch jag måste också ta och tvätta lite idag. Jag har latat mig i flera dagar men jag slänger i maskin sen.
    Idag ska jag och min vackra sessa ha en mamma och Michelle-dag. Vi ska ut och äta och sen blir det bio. Myspys... Nu har hon sportlov denna vecka, jag personligen längtar till helgen då vi ska åka till mina svärföräldrar och det finns ingen annanstans än där jag blir så bortskämd {#lang_emotions_laughing}
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100818~☆*★~
  • den kära leken

Tvättmaskinen går varm med de 4 ombyten jag får på mig. Snart får jag väl ge mig ut och handla lite eller sätta mig vid symaskinen. Är ju trots allt sömmerska. Omlottkjolar och klänningar lär ju fungera rätt bra. Och tyg finns det i travar hemma =)

Pregga skrev 2010-03-01 09:50:37 följande:
    BF 100817
  • carohl
    den kära leken skrev 2010-03-01 10:01:41 följande:
    Tvättmaskinen går varm med de 4 ombyten jag får på mig. Snart får jag väl ge mig ut och handla lite eller sätta mig vid symaskinen. Är ju trots allt sömmerska. Omlottkjolar och klänningar lär ju fungera rätt bra. Och tyg finns det i travar hemma =)
    Ja min tvättmaskin ska också få gå varm nu... jag har ingen ursäkt om någon tvättstugetid då jag har egen tvättmaskin haha... nä dags att ta sig i kragen...
    Jag är också utbildad sömmerska men mitt problem är att jag hatar att sy och la det på hyllan för många år sen. Jag föredrar att shoppa istället {#lang_emotions_laughing}
  • carohl
    Sulfur76 skrev 2010-03-01 09:06:06 följande:
    godmorgon! Här skrivs det för fullt när man inte hunnit vara inloggad i helgen, har jobbat hela helgen.pregga här är en till som går in i v 17 och magen börjar växa på nu ordentligt, den är lika stor nu som i v 24-26 med tredje dottern så man undrar vart detta ska sluta :)Har varit inlagd på sjukhus hela natten med min minsta som slog i huvudet så illa att hon fick en mjuk bula lika stor som en golfboll och när man satt med henne på magen hela natten och övervakade så undrade man vad man gett sig in i igen?ännu en som man ska oroa sig över (jag är en väldigt överbeskyddande mamma som har svårt att släppa taget om mina små)ja tänk den som endå fick värpa istället för att föda .........
    Men gud stackars liten!! usch man får så ont i hela kroppen när de små gör illa sIG: Hoppas hon slipper att ha ont länge.

Kram!
  • den kära leken

Jag var också väldigt trött på det när jag jobbade som sömmerska men det har gått över nu. Fast jag syr bara åt mig själv och mina närmaste. Aldrig på beställning igen. Fy fan vilket slitgöra för ingenting. Shoppa hatar jag.

carohl skrev 2010-03-01 10:15:24 följande:
    Ja min tvättmaskin ska också få gå varm nu... jag har ingen ursäkt om någon tvättstugetid då jag har egen tvättmaskin haha... nä dags att ta sig i kragen... Jag är också utbildad sömmerska men mitt problem är att jag hatar att sy och la det på hyllan för många år sen. Jag föredrar att shoppa istället
    BF 100817
  • Bubbis10
    PappaNilsson skrev 2010-03-01 09:58:40 följande:
    Haha.. jag ser här att det vart lite djur prat efter mitt inlägg! :) Och dessutom.. Det var väl ur "hönan" som ungen planeras titta ut? :) haha.. Näe då det är bara ett av dom uttrycken jag använder... :) Och självklart är det med kärlek även jag säger det:)20 aug är det sagt just nu för våran del iaf.. Men vi får väl antagligen ett annat datum när vi kommer på UL den 17 mars :)
    haha jaa jag kan tänka mig att du säjer det med kärlek :) *skratt* det gör ju inte jag när jag kallar x.et för kloakråtta! hahahahahaa
    redan den 17 mars? åå va kul, jag får fint vänta tills den 26 mars, lite sent då jag går in i v 17 idag, men men kanske man kan se lite mer då..haha
    carohl skrev 2010-03-01 10:00:47 följande:
    Usch jag måste också ta och tvätta lite idag. Jag har latat mig i flera dagar men jag slänger i maskin sen.Idag ska jag och min vackra sessa ha en mamma och Michelle-dag. Vi ska ut och äta och sen blir det bio. Myspys... Nu har hon sportlov denna vecka, jag personligen längtar till helgen då vi ska åka till mina svärföräldrar och det finns ingen annanstans än där jag blir så bortskämd
    haha åå va mys gumman, men det e ni värda att ha mys ihop {#lang_emotions_heart}
    Ja jag kanske ska ta å ringa min underbara madde, hon brukar skämma bort mig med...hahahaha
    den kära leken skrev 2010-03-01 10:01:41 följande:
    Jo jag önskar ju jag hade tvättmaskin hemma men icke, jag får fint släpa min dramaten med tvätt i en bra bit bort fr huset, får ta å tvätta lite oftare jag med innan det blir så mkt. Å va det gäller kläder så kan jag typ ha 2 par byxor nu...men har ju köpt ett par mammabyxor på rean, hehe 100 kr på H&M sömmerska? men guu så bra *blink*
    carohl skrev 2010-03-01 10:15:24 följande:
    Ja min tvättmaskin ska också få gå varm nu... jag har ingen ursäkt om någon tvättstugetid då jag har egen tvättmaskin haha... nä dags att ta sig i kragen...Jag är också utbildad sömmerska men mitt problem är att jag hatar att sy och la det på hyllan för många år sen. Jag föredrar att shoppa istället
    hahaha wiii jag gillar med att shoppa loss, spiciellt när man kommer över ngt riktigt fynd :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10