• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-25 17:06:24 följande:
    Va skönt pregga att det inte var nån fara! men jag tror detta kan vara rätt vanligt nu, slemhinnorna är väldigt sköra nu och det kannog blir små blödningar från underlivet.
    jo men det va skönt å få höra det fr en läkare å inte bara bm....då det va så det började lite sist...INNAN jag höll på å förblöda i ett utomkved, men det e klart då hade jag ju inte kännt ngt å det va mkt tidigare.

nu e man ju så långt gng med, å läkaren sa att nu skulle bebis överleva :)
    om han skulle få för sig att titta ut, vilket jag inte hoppas....
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-25 17:06:24 följande:
    Va skönt pregga att det inte var nån fara! men jag tror detta kan vara rätt vanligt nu, slemhinnorna är väldigt sköra nu och det kannog blir små blödningar från underlivet.
    Tack föressten för omtanken {#lang_emotions_flower}
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-05-25 17:01:37 följande:
    Hej tjejerhar inte läst ikapp vad ni skrivit om då det rådit total kaos här....e HELT SLUT!Började imorse att jag gick in i duchen...ställer mig å ska torka mig å vad ser jag? ROSA flytning-PANIK!! jag börjar storböla då gamla känslor kom tillbax fr mitt X.(utomkved) å tog taxi upp direkt med min goaste Carohl i luren...så underbar hon e min latinska ros nåja väl uppe så bröt jag ihop i tårar å fick komma in ganska så omgående, tog CTG samt hjärtfrekvens på lille prinsen...sen var det dags in till läkaren, han kollade först med vanligt Ul å jag såg min lille prins å han frågade, du tilltalar bebisen som HAN? jo jag vet att det e en kille det sa dom sist, å sen tog det ngn sek så sa han..visst e det så, å där såg man en liten pung å snopp på en pigg kille :) vidare blev det en gynundersökning där han kollade min livmodertapp å den var stängd tack gode gud...sen bad han en Bm trycka ner händerna i sidan på min mage åt båda håll å SKAKA om mig som en sprattel docka medans han tittade på insidan om det läckte fostervatten, men inget alls...pustar ut....sen tog han ett vul, å allt såg bra ut..å med följde en liten flytning med en rosa strimma, men han sa-vi räknar inte ens detta som en blödning utan det e din livmodertapp som e känslig fr ul,et.Din bebis mår bra å allt ser bra ut...tog bussen hem å firade med gött att äta....
    Förstår att du blev orolig gumman! Men nu har du fått se att allt är fint och bra så jag hoppas du kan känna dig lugn.
    Tycker de var bra att du åkte in direkt så du slapp gå och oroa dej :)
    {#lang_emotions_flower} Ta hand om dej gumman!
  • carohl

Jag är så förbannad!! Jävla Gaviscon hjälper ju inte ett dugg! Dessutom smakade tabletten gammal mensbinda... suck... jag ska göra som sweetlilly och ta en samarin {#lang_emotions_smile} Håll tummarna på att branden i min hals släcks...

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • SweetLilly

uscha, vi ska avliva ena katten imorgon och jag mår så dåligt, mår illa och har jätteont i magen. Pyret lever runt som en propeller där inne i magen, kanske känner den att mamma är orolig? Har ju hört att stresshormone kan påverka.

Blä, morgondagen kommer bli tung..

Lilla pyret väntas 100806
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-05-25 18:50:23 följande:
    uscha, vi ska avliva ena katten imorgon och jag mår så dåligt, mår illa och har jätteont i magen. Pyret lever runt som en propeller där inne i magen, kanske känner den att mamma är orolig? Har ju hört att stresshormone kan påverka.Blä, morgondagen kommer bli tung..
    Vad jobbigt {#lang_emotions_frown} Varför ska ni avliva honom?
  • SweetLilly
    carohl skrev 2010-05-25 18:52:19 följande:
    Vad jobbigt  Varför ska ni avliva honom?
    jag hade 3 katter när jag flyttade ihop med min man, och han hade 2. en av mina gick bra ihop med dem, men inte de andra två som är döva. Den ena döva katten är jätteilsk på andra djur ( han har jagat av rådjur från tomten..) Så de har bott tillsammans i tvättstugan i garaget senaste tiden i väntan på lösning, men det kommer aldrig nån. Han är även rädd och hispig och skriker hela dagarna, troligen för att han är döv.. men hans bror är lugn och han har jag hittat ett nytt hem till nu.
    Men han klarar sig inte själv och det vore tortyr att låta honom vara instängd själv där nere.'Så jag tror han får det bäst om han får somna in...
    Lilla pyret väntas 100806
  • tetta
    Medusan skrev 2010-05-25 14:19:42 följande:
    Hej tjejer, har precis varit hos barnmorska och mätt magen och låg högt och är lite nojig nu. Någon annan här som legat högt. Jag har 28-29 cm och är i vecka 25+6. Vore skönt att höra att det finns fler med högt mått
    Hej

Jag gjorde det med. Var och mätte mig i fredags i v.27 och då vad det samma mått. Så det var ingen fara. Men visst blir man nojjig.
  • tetta
    carohl skrev 2010-05-25 18:49:07 följande:
    Jag är så förbannad!! Jävla Gaviscon hjälper ju inte ett dugg! Dessutom smakade tabletten gammal mensbinda... suck... jag ska göra som sweetlilly och ta en samarin  Håll tummarna på att branden i min hals släcks...
    Jag testade Rennie. De var super goda :) Speciellt Lakrits smaken. Det hjälpte för mig.
  • carohl
    SweetLilly skrev 2010-05-25 19:07:53 följande:
    jag hade 3 katter när jag flyttade ihop med min man, och han hade 2. en av mina gick bra ihop med dem, men inte de andra två som är döva. Den ena döva katten är jätteilsk på andra djur ( han har jagat av rådjur från tomten..) Så de har bott tillsammans i tvättstugan i garaget senaste tiden i väntan på lösning, men det kommer aldrig nån. Han är även rädd och hispig och skriker hela dagarna, troligen för att han är döv.. men hans bror är lugn och han har jag hittat ett nytt hem till nu.Men han klarar sig inte själv och det vore tortyr att låta honom vara instängd själv där nere.'Så jag tror han får det bäst om han får somna in...
    Jaha men då förstår jag..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10