Inlägg från: Ns mamma |Visa alla inlägg
  • Ns mamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-04-13 12:41:24 följande:
    För mig handlar det mycket om att jag och min man får tillfälle att förbereda oss tillsammans. Att bli ett team och läsa på lite om olika metoder så att vi kan prova lite olika när vi väl är där på förlossningen. Och så känns det bar att få göra det tillsammans, komma ännu närmare varandra.
    Ja, det är ju bra att förbereda sig och vara ett team..
    Sambon skötte sig perfekt när vi var på förlossningen, verkligen precis så som jag ville ha det och kom med dricka etc precis när jag behövde det utan att jag sagt till honom. Ja, han var verkligen en pärla då, hoppas vi är lika samspelta den här gången. Fast nu borde det väl om möjligt gå ännu smidigare då vi båda vet vad som väntar..hihi..
  • Ns mamma

Jag skrev ett förlossningsbrev där jag förklarade att jag först ville börja med dusch, sedan testa typ vetekuddar, om inte det skulle hjälpa lustgas och i allra sista fall epidural fast jag är otroligt spruträdd..Så visste de var jag stod och det var fasktiskt riktigt skönt, så det rekommenderar jag er!

• Ns mamma

Hejs svejs nu ska jag hämta min lillprins (eller stora kanske man ska säga nu) på dagis så vi ses härinne senare ikväll!

• Ns mamma

Hej alla,
    Hoppas ni mår bra!
    Själv är det sådär, massa strul med FK, a-kassa m.m. pga att jag sa upp mig från mitt jobb i januari. Man har ju typ inga rättigheter som vikarie..Allt detta tar iaf enormt mkt på mig så jag är helt slut hela tiden..
    Ska fixa lite här hemma nu och skicka iväg papper till fk och csn m.m. men tittar in senare igen..
    kram

• Ns mamma

Hej alla!

Pregga: läste vad din väninna gjort, fattar ärligt inte hur man är funtad för att klara av att göra något sådant..Finns ju inget försvar för det..

Min navel har ploppat ut helt nu, ser skitkul ut..Någon annans som gjort det än?

• Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-19 21:03:56 följande:
    så fort jag böjer mig ner å plockar upp lillans jacka som hon slänger på golvet där hon står, så får jag små sd...min bam säjer att det e mer vanligt å få sd än inte så jag får la lite på henne.....men ska man inte kunna röra sig....jo jag tjatar att hon ska ta upp efter sig-hela tiden.....suck
    Jag får typ sd så fort jag anstränger mig..Men så länge de inte gör ont så...
  • Ns mamma

Sitter och tittar på Hollywoodfruarna och kan inte låta bli o tänka att varför gifte jag mig inte rikt, vad enkelt livet hade varit då :D
    Då hade man sluppit all skit med Fk m.m. Och jag älskar shopping och att resa osv så för min del förenklar faktiskt pengar livet..hahaha

• Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-19 21:30:58 följande:
    ok, ja jag vill ju gå för dom som e gravida...ska visst vara jätteskönt :) ok, gu va skönt....då e jag inte ensam om detta, det släpper rätt fort å gör inte ont på ngt vis....pratade med en HELT OPEDAGOGISK bm nu på östra.....hon sa-men sluta plocka upp saker, det får ligga om du får sd...?? öv va? jag måste ju böja mig å ta upp kastruller å laga mat, plocka upp saker som hamnar på golvet...min syster säjer det nu i tel att den Bm, måste ju vara helt störd, jag hade Sd hela tiden fast jag sov eller satt stilla...FULLT normalt.....jag minns ju inte så mkt fr lillans...mer än foglossningh å kräkningar...
    Jo men det är väl bara att ligga i sängen hela dagen, allt sköter väl sig självt??..man undrar ju varför vissa jobbar med människor egentligen...
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-04-19 21:35:26 följande:
    hahahahah instämmer helt å hållet :)Ngn mer som får ilningar i muttan ibland??
    Nja, denna gången har jag ju sån jädra värk i ljumsken och högersidan av muttan så inget annat märks typ men jag minns att jag hade ilningar under förra gravven speciellt mot slutet..
  • Ns mamma

Nu har pysen i magen fullt upp med jympa, magen studsar och kisseblåsan får sig en kick då och då :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10