Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

Godmorgon!

BM besök lite senare idag..allt går så fort just nu =)

Lillan sparkar inte alls lika kraftigt eller ofta längre, tror bebisen fixerar sig lite..mest underligt när man är van att känna av rörelser med jämna mellanrum hela dagen

Kram på er

BF 100809
  • Mandy86

Hej tjejer!

Nyss hemkommen ifrån barnmorskan, Fått en ny som jag skall ha hela sommaren!

Tydligen hade min gamla barnmorska valt att inte berätta att jag haft dåligt järnvärde..märkligt.

Nu hade järnvärdet sjunkit ännu mer så jag fick köpa järntabletter :)

Vikt innan graviditet 53 och idag 70,5
    Låg över medel i kurvan var allt jag fick veta efter mina mått idag

BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-06-07 18:37:31 följande:
    bara 6-7 kg? vad skönt, lite mer lagom viktökning.. jag har som sagt lagt på mig typ 17 kg.. och jag är i v.32....... hoppas det stannar lite nu, men tvivlar på det, jag har gått upp 1.5 kg sen förra veckan! läskigt om det ska fortsätta i den takten!!!!!
    ¨
    mmmm jordgubbar och melon.... så fräscht :D
    Vad roligt, jag har gått upp precis lika mycket som dig! Haha..får se vart det slutar =)
    BF 100809
  • Mandy86

Grattis till mig med v.32 kul att vi är många

BF 100809
  • Mandy86
    Lysmasken skrev 2010-06-08 15:41:43 följande:
    Åh vet ni vad jag saknar... En stor kall öl när det är varmt ute eller brie ost. Såg någon tråd att dom hade plockat med sig brieost och kex upp till förlossningen som dom mumsade på efter födseln. Det tåls att tänka på.
    Oh vad gott det låter...mums.. längtar lite efter kex och ostbricka faktiskt.. =)
    BF 100809
  • Mandy86

godmorgon

tror inte jag kännt av några sammandragningar alls ännu..men det kanske kommer nu i slutet istället

BF 100809
  • Mandy86

oh vad nervös jag blev nyss efter mitt toa besök..avföringen var svart!

har läst nu att det är pga. järntabletterna jag äter (niferex) som jag började med förra veckan.
    jag tar endast 1 tablett om dagen

så..nu kan jag lugna mig igen..men en del ska man va med om

BF 100809
  • Mandy86
    Pregga skrev 2010-06-10 17:44:22 följande:
    Nu har flera st inboxat mig å vill veta vad jag har köpt till lille prinsen så nu tog jag mig tid att fota babykläder, ja inte alla men lite grann, samt babygym, vagn å tavla...kommer lägga det i mappen prinsens gaderob :)
    var precis inne och tittade i ditt fotoalbum, jättefina saker du hittat!

är vagnen ny eller har du sparat den i alla år?
    BF 100809
  • Mandy86

och nu har jag hittat en sommarklänning!
    som jag har letat efter en klänning eller kjol...och när jag har provat så har jag sett jättedum ut! Idag köpte jag en vanlig klänning på H&M stl 38 så nu får solen komma när jag börjat gå hemma..hehe

BF 100809
  • Mandy86

Dags för den andra föräldrakursen. Idag ska vi prata om smärtlindring och se en förlossningsvideo. Blir säkert intressant

Kram på er töser

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10