Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-07 13:13:32 följande:
    ok, mja mina ben å armar e lika smala som innan så man påminner typ om en struts, hihi

hittade ngt på min dotters data som jag måste klistra in, detta måste ni bara se...hon e störtskön.
    mina ben är jättegrova, är supersvullen jämt!
    Pyret väntas slutet på juli 2010 * resanfram.blogspot.com *
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-07 13:23:59 följande:
    mja jag kan svullna lite om fötterna å visst ser mina tår ut som små prinskorvar då..men för övrigt lika smal, min Bm sa till mog å även läkaren att jag kommer förmodligen se likadan ut i kroppen som innan jag blev gravid :)
    ok, nej jag är svullen hela jag, har väldigt mycket vatten i kroppen. Som tur är så försvinner ju det sen

Jag har ju svårt att gå ner i vikt, dels pga att jag inte kan motionera så hårt, men har även svårt att gå ner via maten. Jag vet vad jag är känslig mot, så jag vet precis hur jag ska äta iaf, det är bra.
    Pyret väntas slutet på juli 2010 *resanfram.blogspot.com*
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-06-07 15:26:33 följande:
    En gång sen i december!? Oj då hade jag dött. Här är det var och varannan dag :) Klart vi har ändrat på ställningarna något haha
    hehe jo jag hade mycket väl velat ha oftare men jag har så ont i kroppen att det blir besvärligare än skönt tyvärr..
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-06-07 15:36:42 följande:
    Så blev jag moster igen då :) Allt har gått bra och de var så lyckliga. Efter 3 veckors värkar var 20 minut så kan man ju förstå att det är ganska skönt just nu haha.
    Grattis!! Va kul!
  • SweetLilly

ja vad kul, lite peppning efter BF också! det får vi göra! Hoppas bara man går ned nåt så man inte får ångest över att alla andra går ner

Jag har fått ett litet gravidcraving tror jag! Mango! Det är så svårt att hitta en lagom mogen i affären så jag har börjat att köpa fryst som får stå framme lite, men att de endå är kalla, då är dte såå gott, kan frossa hur mycket som helst!

• SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-06-07 18:10:06 följande:
    åh jag älskar mango! men det stämmer som du sa, det är himlans svårt nästintill omöjligt att hitta lagom mogen. fryst mango säger du.. hmmm det ska jag nog titta efter nästa gång vi är och handlar :D tack för tipset!

mina cravings just nu: salt lakrits och kexchoklad , och fortfarande litervis med mjölk MUMS!
    BF 100809
    ja ica har fryst mango i små bitar, jättesmidigt!
  • SweetLilly

ang rökning; min mamma rökte tills hon fick reda på att hon var gravid, men hon säger att hon inte rökte under graviditeten, men där har hon sagt lite olika så jag vet inte,. men som sagt, jag vägde 2,5kg som nyfödd och kom 3v för sent.
    Hade svår astma som barn också.

Så jag är väldigt emot rökning i överlag. När man vet riskerna med det, varför utsätta sig själv och andra för det?

• SweetLilly
    Oväntad skrev 2010-06-07 23:20:48 följande:
    Jag har haft det den senaste tiden.. Om jag går när jag får det måste jag stanna upp ett tag.. Gör riktigt ont.. Rynkar på näsan Fast är det förvärkar?
    Jag får också väldigt ont om jag går mycket. Tror dte är en blandning av sammandragningar och ömma ligament/muskler.
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-06-08 08:11:02 följande:
    Nu har trollet hicka, haha. Det är bra trollet att du övar på att andas :)

Lysmasken: Grattis till ny vecka!
    jag har faktiskt inte känt av nån hicka än!
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-08 08:33:01 följande:
    Måste ju få fråga er här inne:

Har ni mycket sex nu?
    Eller har ni iaf mycket mys (Tex kramar,kyssar,pussar osv)?

Tycker fasen vi inte har något sånt
    Allt handlar ju inte om sex för det är bara jobbigt nu men någon gång kan man ju ha det men hur fasen ska man kunna hotta upp sitt förhållande nu?
    Känns ju annars som "våran" tid ihop rinner ut i sanden
    vi har ju diskuterat detta rätt mycket det senaste

Men här är det helt dött på sex-fronten då jag är så dålig i kroppen att det blir inte roligt. men dte blir mycket mys ist, kramar och pussar och bara ligga och hålla om varandra. Att ta sig tid att  bara ligga på sängen med armarna runt varanda  och prata om framtiden.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10