• Belly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-04-17 11:47:12 följande:
    hihi va bra gumman :) haha jo man blir ju lite orolig.. åå va spännande :)
    Helt sjukt vad man längtar..:) Skulle inte du oxå göra ett i 3D fast i Gbg?
    BF: 2010-08-27
  • Belly
    Pregga skrev 2010-04-17 12:47:30 följande:
    sååå i vanlig ordning så ringde jag spicialförlossningen på östra.vissa av er läste säkert hur jag för ca 2 dagar sen slängde upp foten för att kolla en tå som ömmade, jag ser ju inget då magen e i vägen så jag la upp foten på handfatyet. hade nageltrång pga svullna fötter kvällstid, då går inte fötterna ihop med skorna direkt. i vilket fall som helst så böjde jag mig framåt å det gick bra, sen när jag skulle resa mig så va det som om magen krampade till å det gkorde ONT, men släppte rätt så fort, kan säja attd et var som när man får kramp i en tå å den spretar, typ så fast i magen...så jag ringde å frågade om detta nu, å Bm sa att det mest troligt blev en sne vridning i ligamenten som e helt ofarligt, men vanligt vid en sådan typ av rörelse.å att det inte skadat min lille bebbe.va skönt....
    Så skönt att det finns personer "där ute" som kan svara på ens frågor o lugna ens nerver.. Nu vet man ifall det skulle hända en själv..
  • Belly
    elinnnnn skrev 2010-04-17 17:11:22 följande:
    Sweetlilly: vad lyxigt :D:D:D:D iallafall för den som måste fixa maten hehe bbelly: ja jag hoppas också det så slippe rman lägga ut dryg en tusenlapp :D fast jag tvivlar på det. jag har juu redan gjort ett extra UL och då kunde hon inte se...vid RUL sa hon att den till 80% är en flicka. men det var jju bara i v.17...dessutom var situationen lite konstig. min make sa: det e en flicka va? då sa bara BM att ja till 80%...när tittade hon efter kön liksom? haha jaja därför vill vi gärna kolla en gång till
    Hmm... Ja du..:) Det lät liiite osäkert.. Håller tummarna för nästa gång..:D
  • Belly
    Pregga skrev 2010-04-17 17:27:02 följande:
    ok, men då avstår jag, hahahaha va skönt att det e fler som upplever detta :) pustar ut... jo jag vet, jag liderr ju inte av att inte ha ngn pappa idag :) haha jo min dotter e underbar.. hihi nej jag ska inte göra 3d ul...men jag tror man kan det här i gbg :)
    Ahaa...:) Mindes fel..:)
  • Belly
    puchelina88 skrev 2010-04-17 20:38:48 följande:
    nya bildet skriv och säg vad ni tycker om magen;)och allt annat;)
    Härlig bild när du står ute i solskenet... Och magen växer..:)
    Söta kläder hade du hittat med och vagnen vad jättefin!
  • Belly
    Pregga skrev 2010-04-17 23:13:37 följande:
    jaaaaaaaaaaaaaaaa  kände min prins :)
    Inget annat slår den känslan...{#lang_emotions_heart}
  • Belly
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-19 11:53:03 följande:
    tack ni alla och tack Pregga för presenten Gullig du är.Trode helt ärligt vi inte skulle få veta könet då bebben varigt envis men typ 1000:- fattigare men värt det så visade den lilla upp sig Nu är det bara så fruktansvärt lååååång vntan tills man får henne i famnen.
    Grattis till tjejjan!

Va det 3D-ultraljud?
  • Belly
    Ns mamma skrev 2010-04-26 22:19:41 följande:
    Vi har ju det mesta av allt man behöver till bebben, men kommer nog behöva köpa babyskydd(bilstol) så är det någon som kan tipsa om något som verkar bra? Vilket har ni som redan har?
    Vi ska köpa BabySafe iZi Sleep. Den kan man fälla bak så att bebisen kan sova helt liggandes, så behöver man inte väcka bebben när man kommit hem...
  • Belly
    lullelulle skrev 2010-07-12 18:20:46 följande:
    Hej på er!

Jag läser i tråden även om jag inte själv skrivit ngt innan...Är beräknad den 20 augusti och är i början av v 35 nu. Häftigt att man får träffa sin bäbis om bara några veckor :) Idag var vi och hämtade ut vagnen, mys!

Var också hos barnmorskan idag och hon kunde konstatera att babyn fixerat sig, vilket jag anat eftersom jag känt ett tryck ner mot ljumskarna och två ggr innan så har den varit vänd neråt men med ruckbart huvud. Men som sagt var, nu har den alltså fixerat sig. Jag frågade om detta betydde att den kommer tidigare än annars  (har alltid tänkt att jag ska få lite tidigare av ngn anledning, typ 2 veckor innan bf) men hon säger att det inte behöver betyda ngt, även om det är lite tidigt att den fixerat sig.

Så jag tänkte höra med er, har eran baby fixerat sig? eller om du fått barn tidigare när fixerade den sig då?

Hoppas ni har det bra i värmen...själv svettas jag som en gris och ville köpa en babypool till baksidan att ligga och slappa i men det tyckte inte sambon var en lika bra idé ;) haha
    Är också en läsare..:) Min bebbe fixerade sig i v. 30. OJ, sa barnmorskan då! :)
    Får se om hon väljer att ploppa ut tidigare... Gärna 2 v innan, då ska hon ju ändå vara färdigbakad..
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-12 20:13:49 följande:
    Hej å välkommen in :)
    Va roligt med lite nytt som kommer in, spider en frisk fläkt, haha vi ligger ju jättelika för Bf, jag e beräknad den 18 aug,men tror minsann min lillprins vill komma lite tidigare..
    sist jag kollade för ca 1 vecka sen så hade min son inte fixerat sig,men ngt hände igår så nu vet jag inte, fick ett jättetryck neråt å det typ högg i tappen flera gng, men nu ska jag på nästa Tul på ons :)
    får väl veta då...

ja vem svettas inte, ahha det dryper ju om en, har duchat 3 gng redan...haha hm...en babypool..haha det hade ju vart ngt så kan man se ut som en strandad val åxå, hahahaha

Min dotter fixerade sig mkt tidigt, redan i 5te månaden var hon fixerad å jag blev förberedd av min dåvarande Bm att hon skulle bli ett prematura barn, vilket hon inte blev, hon föddes dock 8 dagar tidigt...
    Belly skrev 2010-07-12 19:35:29 följande:
    Är också en läsare..:) Min bebbe fixerade sig i v. 30. OJ, sa barnmorskan då! :)
    Får se om hon väljer att ploppa ut tidigare... Gärna 2 v innan, då ska hon ju ändå vara färdigbakad..
    haha ja 2 v innan skadar ju inte nu när man längtar sååå mkt efter de små :)
    Najjj...skadar inte alls..:) Jag kan inte fatta att man kan älska o längta efter nån så mkt som man aldrig träffat!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10