lullelulle skrev 2010-07-12 18:20:46 följande:
Hej på er!
Jag läser i tråden även om jag inte själv skrivit ngt innan...Är beräknad den 20 augusti och är i början av v 35 nu. Häftigt att man får träffa sin bäbis om bara några veckor :) Idag var vi och hämtade ut vagnen, mys!
Var också hos barnmorskan idag och hon kunde konstatera att babyn fixerat sig, vilket jag anat eftersom jag känt ett tryck ner mot ljumskarna och två ggr innan så har den varit vänd neråt men med ruckbart huvud. Men som sagt var, nu har den alltså fixerat sig. Jag frågade om detta betydde att den kommer tidigare än annars (har alltid tänkt att jag ska få lite tidigare av ngn anledning, typ 2 veckor innan bf) men hon säger att det inte behöver betyda ngt, även om det är lite tidigt att den fixerat sig.
Så jag tänkte höra med er, har eran baby fixerat sig? eller om du fått barn tidigare när fixerade den sig då?
Hoppas ni har det bra i värmen...själv svettas jag som en gris och ville köpa en babypool till baksidan att ligga och slappa i men det tyckte inte sambon var en lika bra idé ;) haha
Är också en läsare..:) Min bebbe fixerade sig i v. 30. OJ, sa barnmorskan då! :)
Får se om hon väljer att ploppa ut tidigare... Gärna 2 v innan, då ska hon ju ändå vara färdigbakad..