Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

knyzzel skrev 2010-07-13 15:28:20 följande:
    Hade det varit torsdag så hade jag bara haft ! vecka kvar hahahaha..... Jag har stenkoll på dagarna nu..... Blir väl värre sen när han har kommit ut....

hihih jo det kan jag tänka mig att du har ;)

jag vill bara att veckorna ska gå, vilket dem också gör, supersnabbt

fast det rör till lite i hjärnan vad gäller vilken dag det är hahaha

såhär har min senaste vecka varit: lördag, tisdag, söndag

hahaha inte konstigt att veckorna går snabbt om det bara är 2-3 dagar i varje :P

Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    bizzziie skrev 2010-07-13 15:33:53 följande:

Åh vad less jag blir... skrev ett långt inlägg från min telefon förut ju, men det enda som kom med var Grattis till Sofie...... såg det nu!

Såhär ska det vara:

Men åååååh vad jag blir glad!! Grattis till Sofie&Laura!!
    Kul att allt gick bra och att dom mår bra trots att det var lite tidigt!

Nu ser man ännu mer fram emot att få se sin egen bebis och att alla här inne ska få sina små!!

Mina hemorojder opererade jag bort under narkos.. låg på dagkirurgen ett dygn sen fick jag åka hem. Det gör verkligen jätteont 3-4 dagar efteråt, så att man är liggandes, och sen är det lagom att man står ut 3-4 dagar till på starka smärtstillande läkemedel, sen börjar det ge med sig.. men det är SÅÅÅ värt det!! Dom försvann helt och jag har inte haft några som helst problem efter det... tills jag nu blev gravid igen förstås.. Men det är ju självförvållat... så som det ser ut nu blir det en ny operation i vår...

Japp, är i vecka 37 (36+2) idag.. det känns som tiden går i snigelfart, ändå blir jag nästan rädd när jag inser att det är 28 dagar kvar till bf!! Ojojoj..

3 dagar kvar på jobbet, sen är det ledigt till januari, wohooo!!!!

knyzzel skrev 2010-07-13 15:23:41 följande:
    Hej hej. Allt bra me er idag? Hant inte in här igår kväll. Dottern hade vänt dygnet å somnade bredvid mig i sängen först kl 23:30... suck, men hon sov oxå till 10:30 i morse... gött med lite sovmorron. Här e d annars tropikvärme så cola med isbitar å fläkten e mina närmaste vänner idag... hahaha

Bara 9 dagar kvar nu..... MÅSTE packa väska i kväll, måste sy klart påslakan till vagnen oxå.

Ojojoj, går dagarna fort eller sakta??

Oh, den som ändå hade en fläkt!! satt som sagt ett bra tag i jobbbilen o gämde mig förut med ac'n på full effekt, så skönt.. men sen tog jag fem-sex steg mellan bil och dörren till jobbet och så var jag sjöblöt igen.. suck.. Usch.. det är 33 grader varmt här... det är så otroligt kletigt... längtar efter en kall dusch!!

Klart du får gnälla!
    Varför har du ont gumman??

åh irriterande när inte inlägg kommer fram :)
    tack för att du svarade på min fråga. hur fick du till operation?
    kanske skulle man satsa på det, kanske inte lönt att göra den efter denna graviditeten eftersom jag planerar en till om några år... men iallafall :D

du vet, vi köpte en golvfläkt på clas ohlsson, den kostade bara 199kr, helt klart värt det och BILLIGT jue. bara ett tips ;)
    knyzzel skrev 2010-07-13 15:37:02 följande:
    Tack för att du sa d! Måste sicka nått till henne. Kanske dax att skriva en Barn födda lista nu då oxå?!  Gud va roligt för henne. Gick allt bra osv? Men hon viste inte vad d skulle bli va? Men han kom ju jätte tidigt då ju?!
    hihi, ja men hon måste ju ha varit 35+6 eller 36+0 igår eftersom hon har bf 2 dagar mig... ja nånting sånt, så jätte tidigt var det ju inte egentligen. det står ju på FLs sida att när man gått hela 37 veckor så räknas man som fullgången :D det verkar som allt gått bra iallafall, det enda jag vet är vad pregga meddelat, om att dem ligger på neo för att få ordning på andningen bara, men jag tror och hoppas att det inte är så allvarligt,,,,

angående babylista, så skulle det ju vara roligare, tycker iallafall jag, att fortsätta med bf listan vi har :D
    eller en helt ny lista som vi skriver in när vi hade BF, när vi födde, vikt och längd och kön...
    spännande :D
    vet du vad som gömmer sig i din mage?
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-13 16:16:23 följande:
    Åh vad kul
    Var det spontan förlossning eller något som hänt?
    pregga skrev förut att det hade varit värkar men att hon inte hade öppnat sig, därför blev det kejsarsnitt
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-13 17:00:22 följande:
    Hon öppnade sig men fick ett snitt ändå då det vart bestämt fr början, en liten uppdatering fr henne-jag messade nu å frågade om det hade gjort ngt att jag berättat här inne, då jag gjorde det i all iver, haha
    å hon svarade såhär-

Ingen fara moster ,klart det är en glädjande nyhet,fick precis min prins brevid mig -KÄNSLA!. han suger på bröstet,inatt är det permission hos mig från neo,vet du vad go han är? så underbar.

hehe här har vi en lycklig en :)

Tjaaa å moster låter ju inte fel, hahahaha
    aha så hon skulle ändå ha snitt? men hon hade inte fått datum för det väl, eller hur var det nu?

åh skönt dem får lite permission :D hoppas dem slipper åka tillbaks till neo
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-13 17:22:10 följande:
    såå nu flickor har jag skapat en ny tråd, där vi berättar om våra barns födslar,vikt,längd å datum mm...hihi

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m53470805.html

Kom in, hihi
    alltså du är för ivrig ju hahaha
    du skulle ju lagt in i TS dem andra två trådarna, denna och BF-listan ;)

Jag tycker vi ska fylla i: BF, födsel, kön (och vad ev könsul sagt om det stämde eller ej) vikt, längd och såklart datum.

ååååh längtar tills jag själv får fylla i info i den där tråden =)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-13 19:19:24 följande:
    jo hon hade ett datum men trodde hon skulle få ett snitt en vecka innan det planerade om jag inte minns fel...
    ja jag hoppas åxå dom slipper neo snarast...
    pratade just med min väninna som ska vara med på min förlossning, haha hon började gråta lilla gumman...hon sa det, jag kommer grina som en gris när dom lägger upp han på dig...hii då sa jag-gumman, du får kliappa navelsträngen å ge han självständigt liv...då blev hon helt till sig, haha söt nöt...
    haha, ja det kan jag tro att hon blev helt till sig! hihi
    vilken ära för din väninna att få klippa navelsträngen :) det är fint gjort av dig
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-13 19:44:20 följande:
    jo hon blev såå lycklig :)
    men nu e jag rasande , GRRR min hagga till morsa fick veta nu när jag ringde å sa att hannah skulle vara med, hon blev rasande å fattar inte hur jag kan välja en väninna å hon visste ju inte ens vem hannah var??!! hur kunde jag, jag skulle ju frågat henne!!! IDIOT! JAG väljer väl för i helsike sj vem jag vill ha med på MIN förlossning.
    behöver jag säja att jag slängde luren i örat på henne.
    Hannah har funnits där för mig fr dag 1, utan att tycka att jag tjatar ,gnäller osv. utan har stöttat mig i allt.
    mon morsa, jag har sagt åt henne att inte göra skillnad på mina barn för då åker hon ut ur våra liv.
    asså hon blev inte ens bjuden när min äldre syster gifte sig på nyår...säjer inte det allt?!
    grrrrr
    hahaha, skrattretande att hon ens tycker hon har någon rätt över dig öht...

självklart ska man själv få välja vem man vill ha med på förlossningen.
    och att välja en väninna som stöttat dig från dag 1 i vått och torrt är ju ett jättebra beslut :)
    Pregga skrev 2010-07-13 20:12:32 följande:
    Nu får JAH sd som aldrig får det...antagligen för att jag e rtejält jävla uppretad, ska ta en kall duch....å hoppas det slutar..
    det gör det nog, får vi hoppas.

min lilla rullar rundor i min mage idag, skönt eftersom hon varit alltför lugn i flera dagar nu.
    min mamma säger också att magen sjunkit extremt mycket dem senaste dagarna, hm jag vet inte det är så svårt att se tycker jag då jag kollar på min mage i spegeln flera gånger om dan hahaha

en sak som är annorlunda är att det är EXTREMT tungt att vända sig på nätterna, jag ojar mig tills jag kommer runt till andra sidan. så himlans tungt och så gör det ont
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-13 20:40:41 följande:
    ja att hon ens kan med....blev as förbannad! så messade hon, bråka inte med mig för att JAG är besviken!
    VA?? min dotter har hon skitit i helt å jag sa fr början, gör ingen skillnad på barnen.

mina sd börjar släppa å jag som aldrig får några ju...la mig lite på sidan i sängen men det kändes bara lite hm...ont i sidan oavsett åt vilket håll jag låg..så jag fick gå upp igen..
    hihi som jag sa-hon villade upp sig inför maraton din lille sessa :) hah
    ja min e det full fräs på nu med...bara det inte häner ngt nu för att jag blev rejält förbannad...så inte sd, sätter igång ngt för det vill jag inte...han måste vänta i 3 veckor till iallafall...
    min mage har åxå sjunkit, hihi får la veta imon em hur det ser ut, hade tid kl 15.30

japp det e tungt å vända sig om, haha som en hel dags ansträngning :)
    hoppas dina sd går över, lillprinsen ska ju hålla sig därinne 3 veckor till hade vi ju bestämt ;)
    min prinsessa håller fortfarande på att rulla rundor, ja det var nog som du sa att hon vila upp sig inför maratonet hahaha
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-13 21:57:07 följande:
    Tack gumman, jag tror dom har släppt nu, tog en promenix med dottern runt området...å hon fick mig att skratta hejdlöst när hon körde charader på folk vi känner å det var inte svårt å se vilka hon skulle föreställa..haha
    jo men exakt så gör ju min prins med, håller sig tvär lugn för att sen ösa på.....
    ja 3 veckor till får han allt vänta....haha asså jag vill ju att han ska bli mer mogen å stark...å redo, å då räcker 3 veckor gott :) kanske 2, hihi man kan ju få 2 v innan bf utan att det gör ngt :)
    skönt att det lugnat sig, haha vad härligt att ni har sån fin relation du och din dotter

man kan få 37+0 faktiskt för då anses man fullgången(eller ja, det står så här på familjeliv iallafall). 3 veckor innan BF ju :D
    om en vecka har jag gått 37 hela veckor :D

ja prinsessan har lugnat sig lite nu i min mage... mycket tryck nedåt, alltså alla muskler känns utåtspända på nåt sjukt sätt, och så behöver jag gå på toa typ var 40 minut. vanligtvis går jag typ ett par ggr om dagen ;) så det är ju stor skillnad.

det är ju kul att något händer hehe för snart ska dem ut hahaha

nu ska jag kolla på so you think you can dance, jag älskar det , så fint när dem dansar.
    och nu spelar dem roxettes listen to your heart hahaha en gammal favorit =)

godnatt alla fina preggosar, tack för att ni finns Hjärta
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-13 22:29:09 följande:
    tack mitt gullegryn :) {#emotions_dlg.flower} jo vi har en jättefin relation, jag tänkte redan som liten att jag skulle alltid ha en bra relation med mina barn, inte som min sk mamma. jo jag har hört att man räknas som fullgången då=) å att resten av tiden bara är för att hulla på sig typ, hihi  va lustigt, sofie&lauras pojk vägde mer nu än min dotter när hon föddes å det var bara 8 dagar tidigt, haha den lille räkan vägde bara 2725 g å var 49 lång, haha
    nu har min prins åxå lugnat ner sig här...å det gjorde han när storasyeter fick mig å vika mig av skratt, hon har ett mkt talande ansikte, haha såå när hon kör sina charader så ser hon exakt ut som den hon härmar....hahahaha

jo det e ett fint program, gillar med å se hur dom dansar :)

Vi är alla kan jag nog säja här inne glada över att vi har dig med elinnn...så tack själv för att du finnsHjärta
    kraam
    åh men pregga då, vilket härligt sätt att starta dagen på. kollar familjeliv och så har du skrivit så fint =)
    tack och kram tillbaks
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10