Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl:   jag såg nyss ditt videoklipp på din blogg. hahaha du har rätt, vilken vilding du har därinne ;)
    vad kul att ha det inspelat =)
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

vad är jobbigare än att vara höggravid under den hetaste sommaren sen 1994?

Jo att behöva andas in gödsel lukt och ha ca 100 äckliga flugor på sig hela dagen

*blir galen*

• elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-07-16 11:46:35 följande:
    hejsan!
    i går va jag och sambon först på ullared sen åkte vi till göteborg och sen till smögen och sen hem vart en underbar dag mysigt va de fast de va lite jobbigt att åka bil så långt!!
    30 dagar kvar i dag gud va ja längtar:)
    hmm någon mera som har massa flytningar?hmm sökte på näten de kan ju vara att fostervattnet kommer ut men hur märkar man om de är det??
    detta låter lite äckligt, men du kan ju lukta på det. flytningarna ska ju inte lukta något men jag har hört att fostervatten luktar speciellt ... har hört jämförelser som akvarievatten, sperma osv.

jag har rättså mycket flytningar. lite mer vissa dagar och lite mindre andra dagar.
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-16 11:44:04 följande:
    Usch din stackare...
    jaaaaaa, jättesynd om mig :´|
    hahaha

det är verkligen äckligt. därför ska vi köra härifrån snart så vi kan andas lite FRISKT luft i några timmar.
  • elinnnnn

nä ni tjejer. nu ska vi åka iväg, behöver andas in lite frisk luft som inte luktar toa, i några timmar....

ha en jättefin dag alla preggosar, så ses vi säkert ikväll =)

kraaaaaaaaaam

• elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-07-16 16:57:19 följande:
    hej tjejerna...wihoo :) Im back :)
    Har varit mycket nu den sista tiden. Hus renoveringar utan dess like. En vända till förlossningen med jävulskt ont i revbenen vilket jag har fortfarande men det sitter där :(
    Nu är det inte långt kvar här. Ingen som fått än va?
    Hur mår alla nu för tiden?
    hej det var ett tag sen :D välkommen tillbaka gumman.
    jo "sofie och laura" fick för ett par dagar sen. och knyzzel ska ju snart få också, den 22e juli är hennes kejsarsnitt planerat =)
  • elinnnnn
    Malten skrev 2010-07-16 13:43:25 följande:
    Hej på er! Går in i v35 idag och var på TUL. Den lille har växt till sig till 2.7kg redan så undra var det kommer sluta hehe. Allt såg bra ut iaf och det var en så söt krabat därinne :) Om en timme ska jag på bm-besök också, men det känns inte så spännande längre. 

hej hej :) grattis till v.35 och att det gick bra på TULet.

2.7kg så bra :)

nä spänningen inför bm besöken börjar ju minska, nu vill man hellre åka till förlossningen =)

• elinnnnn
    Belly skrev 2010-07-16 17:06:26 följande:
    Tråkigt med ont i revbenen..:S Hoppas det släpper!

Jag har ett väldans tryck neråt? Ska man verkligen ha det i v. 33+6?
    det är ditt första barn va? det kan vara bebis som sjunker längre ner och vill fixeras.
  • elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-07-16 16:57:19 följande:
    hej tjejerna...wihoo :) Im back :)
    Har varit mycket nu den sista tiden. Hus renoveringar utan dess like. En vända till förlossningen med jävulskt ont i revbenen vilket jag har fortfarande men det sitter där :(
    Nu är det inte långt kvar här. Ingen som fått än va?
    Hur mår alla nu för tiden?
    ojdå, hoppas det går över... mina revben har blivit utbända efter 3 graviditeter så dem påverkas inte längre

annars mår jag bra , jag är i v.37 nu. bebisens huvud är fortfarande rörligt (vilket är vanligt för omföderskor detta är som sagt mitt fjärde barn) det trycker nedåt just nu..... alla muskler i underlivet och baken fungerar inte som dem ska pga det väldiga trycket/tyngden från bebisen... känns lite jobbigt men det är bara till att stå ut ;)
    på onsdag ska jag till BM igen och hoppas att hon  säger att bebisen sjunkit lite till =)

någon som vet om man kan be BM kolla hur tappen är? jag tänkte om dem kunde kolla det när jag är på mitt sista inplanerade besök 5 dagar före BF... skulle ju vara spännande att få veta att den mjuknats upp eller tom öppnat sig lite ;)
  • elinnnnn
    Belly skrev 2010-07-16 18:55:56 följande:
    Japp, första barnet... Hon va fixerad redan i v. 30,... Känns som om hon ska ploppa ut emellanåt..:)
    ja jag känner igen hur det  känns ;) dock tror jag risken (chansen?) är rättså minimal för att det skulle hända

pregga: grattis till lyckat bm besök och bra värden. super bra järnvärde ju! 139!, äter du järntabletter? och grattis till +18 kg =)

det där med förvärkar har jag inte hört, däremot har jag hört att EFTERvärkarna oftast är starkare för omföderskor.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10