• Dahlia

    Hjälp med gravsten till våran lille son

    Vi har kommit till den punkt i livet som man aldrig trodde skulle inträffa.

    Vi ska välja gravsten till våran lille pojke som blev en ängel för precis en vecka sen.

    Vi vill ha ett hjärta, ett blått fint hjärta.
    Har hittat ett liggande, jättefint! Men jag är så rädd för att stenen inte ska synas när snön faller.

    Har nån något annat förslag på en vacker fin sten till en vacker liten ängel?
    Ni som har valt liggande, hur gör ni när det är snö?

    Eller finns det nån som har stående stenar som vill visa eller tipsa?
    Allt är så förvirrande...


  • Svar på tråden Hjälp med gravsten till våran lille son
  • Bubbis10

    Har inga råd till er tyvärr....men ville ändå säja att jag verekeligen beklagar sorgen....
    Ingen mamma ska behöva överleva sina barn/sitt barn.
    Kan ju inte finnas ngt mer fruktansvärt....
    Skickar en tanke till er med värme å styrka....

    Kram

  • mijo3

    Beklagar verkligen förlusten av eran son....styrkekramar till er.  vi förlorade våran son för snart ett år sedan och det är fortfarande lika jobbigt stundvis.


    Vi valde ett liggande hjärta till våran Gabriel, o ja nu när det kommit så mkt snö så går det inte att göra mkt åt det....i början försökte vi hålla rent från snön men nu har jag gett upp....håller bara lyktan ren så man ser ljuset, det andra får vila under snön till våren kommer.  Mina två andra barn sa till mej när vi va vid stenen " mamma, lillebror bryr sej nog inte så mkt om det är lite snö på hjärtat för han hade nog gillat snön lika mkt som vi" 
     
    Jag hoppas ni hittar det ni söker o att det blir som ni vill ha det.
    Många kramar till er
  • Marlene 74
    Är så ledsen för Er skull, vet alltför väl hur jobbigt det är.... Vi har en röd liggande sten i form av ett hjärta, till Calle.
    Har varit på kyrkogården idag, blev såå grymt besviken, där var inte skottat nånting alls!!
    Så vi kunde inte lägga blomhjärtat & nallen, USCH, så besviken man kan bli!!!
    Snön är ju inget vi rår på, tyvärr, men jag skulle varmt rekomendera en liggande sten, även fast snön täcker den.

    Varma kramar {#lang_emotions_flower}

     
    Marléne, mamma till Ida & Ängeln Calle
  • Stark Längtan83

    Vi har en stående sten till vår gosse Malte i form av en nalle björn tror att den finns på bild i mitt galleri, vi e otroligt nöjda med den..

  • artax

    Valde liggande sten till min lilla ängel, men den går inte att se under all snö... men en stor sten hade inte kännts bra heller..

    Dock kan jag passa på att inte avråda från gravplats utan bara berätta att folk har tagit saker från graven är så hemsk att jag ibland legat där dubbelvikt och bara störtgråtit.. så ibalnd har jag ångrat graven och tänkt att kremera och sedan minneslund sedan kan man ha en plätt iträdgården med fina blommor osv som ingen annan kan röra!

    Beklagar sorgen!

  • lunaticluna

    hej!

    tycker ni ska försöka få en sån sten ni tittat på, fast uppställd.
    vi själva har en natursten till oliver som vi är jätte nöjda med, men när snön kommer så får vi skotta en del..
    en grav längre bort har dock ett hjärta som de monterat stående (lika stor som vilken sten som helst) och den är jättevacker, röd, polerad med vit text.

    ring stenhuggeriet och prata med dom.

    och leta gärna på nätet först, för fler ideer så ni inte ångrar er.
    en av de vackraste jag sett är en sten med en nalle som håller ett hjärta där texten står.

    stor kram!


    ~family above all else~
  • Barn6

    hej
    beklagar er förlust, önskade ingen skulle behöva gå igenom det vi alla här har gjort

    vi har valt en mindre modell 50*50 av ett stående hjärta som ska vara lucas hand och fotavtryck på, ska hinna bli klar till hans 1 års dag så jag har ingen bild på den men fått en skiss på den hur den kommer se ut så inboxa gärna mig om du vill se den

    tråkigt att höra att folk inte låter saker vara ifred på våra änglars gravplats, hos oss har vi inte hafdt några problem, vi har både bilar nallar olika ljuslykter ja det mesta som de andra barnen vill ta med sig, så jag är glad att vi valde marifreds kyrkogård, men hade jag valt södertäljes kyrkogård där vi bor hade det aldrig gått att ha saker på då hade det försvunnit direkt

    kram till er alla fina ängla mammor

  • Ulrika01

    Vi plockade en egen natursten vid havet till vår Valdemar. Sen lämnade vi in den för gravering. Den är rätt liten eftersom han ligger i en urnlund, så vi lät bara gravera in hans förnamn och datumet. Nu när det snöat så mycket har vi fått sopa av den när vi varit där. Vi är jättenöjda med att ha plockat stenen själva. Det kändes som att Valdemar var med oss den dagen och att han på något sätt guidade oss till just den stenen. Ingen märkvärdig sten alls egentligen men när vi såg den kändes det bara helt rätt. Beklagar förlusten av er lille pojke. Så rysligt sorgligt att han inte kunde stanna med er här nere!

    Varma kramar, Ulrika

  • Lilla Lime

    Grattis till sonen o jag är ledsen för att han inte fick stanna här på jorden.

    Vi valde ett liggande hjärta i nästan svart sten. Den hette typ diomond så den gnistrar vackert när solen skiner. Vi har försökt hålla borta snön så mycket som möjligt. Kanske blir känslan annorlunda nästa vinter men denna vinter som är den första så har det känts viktigt. Vi har även haft ljus tänt i lyktan hela tiden så vi har ju varit till kyrkogården varje vecka. o då är det inte så svårt att hålla efter snön.

    Jag har bild i mitt galleri.

    Varma kramar till er familj.

  • Farfalla

    Rasmus har en liten nallesten..

    Ni kan inte tänka er ha ett stående hjärta så ni slipper det mesta av snön?

    Min andra fundering var om du tänkte på den lite blåskimrande stensorten?, kommer inte ihåg vad den hette..
    Det var den som vi oxå skulle ha från början.
    Men han vi beställde den av rekommenderade den inte till ett litet barn, pga att stenen ändrar färgen sen och blir inte alls densamma!!
    Nu pratade ju han om många år innan dess, men just eftersom det handlar om ett litet barn så kommer graven vara besökt i lång tid, kanske inte riktigt som de flesta gravar för äldre personer...

    Beklagar sorgen! Kramar!

Svar på tråden Hjälp med gravsten till våran lille son