• Svar på tråden Svininfluensan, en bluff?
  • Anonym (Kaffedraken)

    En bluff vet jag inte, men ett sätt för läkemedelsföretagen att tjäna en hacka däremot.
    Sen att viruset framkom i ett labb.. det kanske gör den till en bluff i och för sig.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej, vi har haft den. Visserligen var vi inte och fick den konstaterad, men det var tre konstaterade fall i min sons klass samtidigt som vi hade den så jag känner mig rätt säker. Vi var rejält dåliga och min åttaårige son som annars verkar helt opåverkad av det mesta har fortfarande inte riktigt återhämtat sig (sedan början av december). Hans kondition fick sig en rejäl knäck!

  • Anonym (Kaffedraken)

    På vad sätt skulle den vara en bluff, att den inte skulle existera eller? Att folk helt plötsligt är inbillningssjuka?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Bara för att den inte tog riktigt den vändningen de väntade sig innebär det inte att den är en bluff. Vi hade väl helt enkelt tur att det inte blev så illa.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Okej, bluff kanske är att ta i. Men jag tror den var rejält överdriven. Tänk vad pengar det har kostat, flera miljoner kronor. Om inte mer. Och idag pratas det knappt om den.

  • Anonym (Kaffedraken)
    neeext skrev 2010-02-14 20:43:48 följande:
    Okej, bluff kanske är att ta i. Men jag tror den var rejält överdriven. Tänk vad pengar det har kostat, flera miljoner kronor. Om inte mer. Och idag pratas det knappt om den.
    Överdriven? För att?
    För att man valt att vaccinera folk så de inte blev sjuka? För att man gick ut o varnade o såg till att folk tänkte mer på hygienen, för att de räddade liv?

    Varför skall man prata hela tiden om nåt som ebbat ut? Just nu är det lugnt o då kan man la njuta av det istället?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tänk på vilka positiva effekter det har i övrigt, folk kanske får bättre handhygien, tänker mer på att stanna hemma om de är sjuka osv.

    Det är ju inte så att folk slutar använda säkerhetsbälte bara för att de inte krockade förra veckan när de körde till jobbet.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Majsan70 skrev 2010-02-14 20:45:44 följande:
    Överdriven? För att?För att man valt att vaccinera folk så de inte blev sjuka? För att man gick ut o varnade o såg till att folk tänkte mer på hygienen, för att de räddade liv?Varför skall man prata hela tiden om nåt som ebbat ut? Just nu är det lugnt o då kan man la njuta av det istället?
    Det är överdrivet just för att väldigt många dosor blev oanvändna vilket kostade Sverige en massa pengar. Inte bara Sverige utan många andra länder i EU.

    Ja, det var väl bara en hysteri som flög förbi. Precis som fågelinfluensan.
  • Anonym (Kaffedraken)
    neeext skrev 2010-02-14 22:39:05 följande:
    Det är överdrivet just för att väldigt många dosor blev oanvändna vilket kostade Sverige en massa pengar. Inte bara Sverige utan många andra länder i EU. Ja, det var väl bara en hysteri som flög förbi. Precis som fågelinfluensan.
    Men det var ju för att så många valde bort vaccinationen som var frivillig. Det går ju inte att förneka att många människor blev svårt sjuka och att många människor har dött. Sverige hade tur, men det var många andra länder som inte hade det.

    Det kan aldrig vara hysteri tycker jag att försöka förhindra att människor blir sjuka o dör!
  • Anonym (Kaffedraken)

    En bluff är det såklart inte, men heller inte någon farlig sjukdom som man måste springa och vaccinera sig för.

Svar på tråden Svininfluensan, en bluff?