• Stickanflickan

Bakåtvänd bilstol för långa barn

Halloj!

Undrar om ni har några tips på en bakåtvänd bilstol som passar för lååånga barn, min äldsta dotter blir snart 3 år och har nästan växt ur den stolen hon sitter i idag (acta gracos cosmic comfort) och jag är ju inte så sugen på att behöva vända på henne ännu på något år.

• Svar på tråden Bakåtvänd bilstol för långa barn
  • Joico

Britax Two way och Britax Multi tech har längst ryggar på marknaden. Multi techen är något längre, men "förlorar" lite/man kan inte utnyttja hela längden p.g.a nackstödet, då axlarna tar i. Men båda räcker länge, finns inga större stolar än dom

• mian75

Vi köpte Britax Two-way till sonen när han var tre för då vägde han för mycket för Cosmic Comfort-stolen. Sonen är idag fyra år och ca 110 cm lång. Han har ca 10 cm kvar innan överdelen på öronen kommer över kanten på stolen.

• cicci85

Jag skulle köpa en Britax twoway, rymlig stol med hög rygg som passar utmärkt för äldre barn!

• Cecci78

Absolut en Two Way. Nu har jag inte koll på längden på min som men han är medellång minst och drygt 5 år, han har en bra bit kvar att växa innan den blir för liten.

• Stickanflickan

Tack snälla för tipsen det får bli att vi åker och tittar på en Britax i eftermiddag!

Svar på tråden Bakåtvänd bilstol för långa barn