• Laisa

    Decembermammor 2005 - här är vi!

    Ännu en ny fortsatt tråd hur vi december-mammor (2005) mår - här kan vi skryta, klaga gnälla, jubla och peppa oss.
    En del av oss har diskuterat våra glädjen och bekymmer i mer än TRE år nu!!!
    Andra är mer färska på tråden. Här kan vi alla älta hur vi och våra barn har det.

    Ni vet vilka ni är!!!
    Att vara december-mamma handlar inte om när man fött - det är mer en attityd


    Förvirrad tvåbarnsmorsa till Emmy 051213 och Tim 071129
  • Svar på tråden Decembermammor 2005 - här är vi!
  • Frannyfine

    {#lang_emotions_throwup} *vinkar, kräks och muttrar "Vad har jag gjort? Är jag inte klok som Shoe sa.."*

    Okej tjejer. Bring it on.. påminn mig. Hur länge mådde ni illa och vad gjorde ni åt det?

    JAg har provat:
    äta före jag går upp
    äta hela tiden
    inte äta alls
    lime, citron
    yogurt
    glass
    fruktsoppa
    isbitar
    isvatten
    barnmatsburkar med frukt
    frukt
    frysta vindruvor
    the:grönt, rött, svart, kamomill
    Åksjuketabletter

    Imorgon börjar akupunkturen...

    HERREGUD!


    Den som väntar på något gott...
  • Laisa
    Mådde skit och kräktes i 12 veckor, inget hjällpte men sen mådde jag mentalt bra men foglossningarna gjorde att jag beslöt mig flr att två barn räcker länge
    PRECIS vad du ville höra va
    Förvirrad tvåbarnsmorsa till Emmy 051213 och Tim 071129
  • mammalollo

    Nej nu är jag trött på denna snön så det skiter om det.
    I måndags hände något märkligt en kvinna ringde från Fosie stadsdelsförvaltning och tydligen hade jag för något år sedan lagt in en intresseanmälan där på deras vikariebank...och hon ville träffa mig på tisdagen och jag blev inskriven där men får se om jag får vikariat någonstanns, men hon vill ha referenser så därför skulle hon boka upp mig, har lagt in att jag är tillgänglig i 3 dagar nästa vecka .
    Sen några dagar i mars får se hur det blir...jag vill ju jobba lite innan allt annat som kommer att hända.
    Ska försöka få så många timmar jag kan i månaden så det blir en liten slant som man kan leva bättre än vad vi gör nu.
    Men men...


    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • Laisa
    Lycka till mammalollo! Håller tummarna för dig!

    Ja nu börjar det bli lite väl mkt snö... Och mer kommer det! Har snöat sen igår... Är fortfarande övertygad om att årets midsommar firas i snödrivor!!! Galet.
    Nästa torsdag åker vi dessutom till Storhogna fjäll för "att få se lite snö". BAH! Vi har fan mer snö här än där
    Förvirrad tvåbarnsmorsa till Emmy 051213 och Tim 071129
  • mammalollo

    Hej i tråden.
    är lite dött här.
    Så skönt att all snön börjar smälta nu, har haft en del plusgrader här nere nu i några dagar och snön går sakta men säkert bort från marken.
    Angående vikariebanken så har jag jobbat 2 dagar denna veckan på förskoor, den förskolan som jag jobbade på i torsdags var hemsk, barnen(brukar inte säga så annars) var värsta satungar, ingen kontroll på dem hade personalen och de var uppkäftiga mot både mig och den ordinariepersonalen och det är det värsta jag vet när barn inte visar de vuxna respekt.
    Var helt tom i huvudet när jag hade slutat för dagen.
    Max är förkyld så han ska stanna hemma från skolan imorgon.
    Ne nu ska jag fortsätta och komplettera.


    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • Laisa
    Börjar smälta??? Här fortsätter den ösa ner kan man lugnt säga... Har inte haft en plusgrad sen början på december.

    Har varit i Storhogna 4 dar och kan ni tänka er, där snöade det också! Konstigt...! Men Emmy fick åka lite slalom i två dar och det var ju lite vitsen med att åka så det var kul. Längd kan vi åka här hemma även om det hade varit mysigt att dra ut på fjället med barnen i pulka, men när det snöar lapphandskar kändes inte det så lockande faktiskt!!

    Usch, lät som en trist förskola Mammalollo! Tråkigt!! Hoppas du hamnar på bättre ställen framöver... Annars får du ta det som ditt "kall" att ändra attityden där
    Förvirrad tvåbarnsmorsa till Emmy 051213 och Tim 071129
  • mammalollo
    * Viskar* Min hemlighet är nu snart ingen hemlighet längre.
    Om allt går som det ska så kommer vi få en bebis i oktober, har vetat om i 4 veckor och jag går in i v.8 på fredag.
    Jag visste innan jag ens gjorde testen.
    Mår skit, trött, hormoner som flödar, halsbränna och allt det andra roliga som man måste stå ut med.
    Gråter för allt mer än vad jag gjorde med de andra barnen...
    Har ju ett missfall bakom mig och jag hoppas att jag inte får ett denna gången.... *viskat klart*.

    Våren är här, eller ja nästan, det är fortfarande ganska kallt men ändå plusgrader, idag skiner solen och jag hoppas att våren tar ett hastigt steg snart så sommaren kommer.
    Annars håller jag på med min bok i utvecklingspsykologi och så tog den förbannade skrivarpatronen slut(svart naturligtvis).
    På tisdag ska jag jobba hoppas bara att ungarna inte är som de på den förskolan jag var på i torsdags.
    ne nu får jag fortsätta tror jag.
    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307,Xander 0512 och bebisen i magen bf 21/10-10
  • Laisa
    Men GRATTIS Mammalollo, va KUL!! Herregud, ska ni yngla av er allihop nu igen? Jag som är så klar så jag kan inte bli mer klar
    Livspusslet känns nog svårt som det är, funderar nästan på att anlita städhjälp här hemma för att slippa undan den biten! Men har inte riktigt kommit dit än...
    Förvirrad tvåbarnsmorsa till Emmy 051213 och Tim 071129
  • mammalollo
    Antar att ni alla har skaffat er ett liv men jag skriver ändå.
    Barnen åker till Polen under påsklovet, de åker på onsdagkväll och kommer hem fredagen veckan efter .
    Min sambo är inte allt för glad för bebisen i magen men det struntar jag i det är mitt beslut och han var med och fixade den...annars måste det vara brevbärarens men synd att det r en tjej så....jo det är sambon.
    Men vad har jag gett mig in på?
    Jag har mått så dåligt de senaste veckorna men det börjar gå över nu är nu i v.11.
    Ska ringa BM på måndag och se om jag får chans att göra ett tidigt ul vill se den lille krabaten.
    Skolan går framåt,har jobbat en del men har inte jobbat den senaste veckan.
    Har provat p¨å att jobba på fritids, jag säger aldrig mer...hellre småbarnsavdelningar.
    Ne ska snart ner och fixa potatis och snabbmix för våfflor, blir det till barnen imorgon bitti inna vi ska till mormor.
    mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
Svar på tråden Decembermammor 2005 - här är vi!