Inlägg från: Anonym (Vet!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet!)

Jag är sjuk i matmissbruk...

Jag har varit i din sits och jag vet hur det är att bra vilja ha mer, mer, mer och åter mer. Man är som ett stort svart hål, det finns inget stopp alls. Men jag måste hålla med "Stinky", börjar man förbjuda eller utesluta mat så kommer man bara att stå där med en slev i potatisgratängen/lasagnen/köttfärsåsen och trycka i sig till slut i alla fall. Eller dra i sig 3 semlor, 5 arraksbollar, 1 kg godis när man tröttnat återigen på att det inte funkar. Och nyckelordet i att förändra sitt liv är tålamod tycker jag. Du kan inte ändra allt på en gång, man börjar lite smått så att det funkar i det vardagliga livet för ett hållbart resultat. Visst man kan gå ner 30 kg på kort tid med olika dieter men hur ofta är det resultatet hållbart? Ät ofta (6 ggr/dag) och utelämna inte nått. Väg maten och ät vad du vill men i normala portioner. Skaffa stegräknare & börja promenera. Lite tips bara!

• Anonym (Vet!)

Men är det inte så att man måste se till det psykiska också? Att försöka hitta en balans? Hitta källan till VARFÖR man äter? Jag har vägt över 140 kg. Jag är/var en hetsätare av stora mått men jag kräks inte utav att jag sätter fingrarna i halsen. Antingen somnar jag eller så kräks jag av mig själv, när kroppen säger stopp. Och sen fortsätter jag att äta när jag mår bättre. När äter jag då? Jo, när jag mår piss, är ledsen och ibland vet jag inte varför jag äter. Även fast jag fått hjälp med detta beteende så får jag återfall och jag har lyckats gått ner i vikt men inte fått bukt till 100% med det psykiska och det har jag tyckt varit det svåraste..

• Anonym (Vet!)
    Bonanza skrev 2010-02-18 18:47:52 följande:
    Ja, och en knarkare kan ju ta vitaminpiller istället för skadliga piller, då är ju allting löst!Herregud vad folk har dålig koll! Har man som TS en ätstörning så är det precis samma mekanismer som vid anorexia och bulimi, som vid alkoholism eller andra beroenden. Det handlar inte om att man ska låta bli att köpa hem dålig mat, för då äter man socker ur paketet, eller så åker man och handlar precis innan affären stänger. Det TS behöver är ingen jävla LCHF eller Atkins eller ersätta godis med morötter, det hon behöver är hjälp av någon professionell för att komma ur sin sjukdom.
    Det tog lång tid innan jag hitta ett bra inlägg som inte var OT! Bra skrivet!
  • Anonym (Vet!)
    Veritas odium paret skrev 2010-02-20 00:28:16 följande:
    Du läste uppenbarligen inte det jag skrev så var så snäll och gör innan du klickar på citat knappen.Jag menar exakt det jag skrev, väljer man att grisa ner sig varje kväll så kan man inte skylla det ifrån sig ... fritt val Vissa kräver bekräftelse i sin självömkan och ryggdunkar , andra mår bättre av att få sig en känga i arslet så dom kan ta sig i kragen ... vilken sort du tillhör kan endast du svara på.KAN jag dra mig tillbaka nu eller ska fler insistera att klicka på citat ?
    Adios, fucker..!
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...