Inlägg från: Veritas odium paret |Visa alla inlägg
  • Veritas odium paret

Jag är sjuk i matmissbruk...

Måste säga att denna tråden har gett mig många goda skratt samtidigt som jag nästan har lust att fälla några tårar när jag läser vissa självömkande inlägg.
    Vill ni döva/hantera/bemöta era känslor så finns det definitivt bättre sätt än att äta ihjäl sig.
    Missbruk hit och missbruk dit, skärp er istället {#lang_emotions_throwup}

• Veritas odium paret
    Anonym (Malin) skrev 2010-02-19 11:30:33 följande:
    Ja visst finns det bättre sätt! Men tror du att jag har valt själv att få ett matmissbruk?????
    Få missbruk? Att gå så långt att man faktiskt uppfyller kriterier för missbruk är inget man "får" över natten, man måste kämpa länge och väl för att komma dit.
    Endast du kan bryta dina rutiner och endast du kan välja att fortsätta din bana.
    Men det är alltid trevligt att kunna skylla på nått.
  • Veritas odium paret
    Anonym (dot.) skrev 2010-02-19 12:10:36 följande:
    om du inte tror på matmissbruk behöver du inte svara i en tråd om matmissbruk. tråden handlar inte om matmissbruks vara eller ickevara.

Tvivlar inte en sekund att ni missbrukar maten, tycker bara det finns så många andra medel/sätt att ta till för att bemöta eventuellt döva bort sina känslor istället för att medvetet äta ihjäl sig, för det gör man om man trots en skenande vikt upprepar samma misstag kväll efter kväll.
    I mina ögon är det bara korkat och pekar på noll självkontroll/disciplin om man sitter och yrkar på "men jag har ett missbruk", missbruk är inget man har, det är nått man skaffar sig och sedan medvetet och ihärdigt upprätthåller.
    Men du har rätt, jag har inget i denna tråden att göra, hade bara lite dötid på händerna.
    pls fortsätt med självömkande inlägg fyllda med ursäkter/bortförklaringar istället för att ta er i kragen.

• Veritas odium paret

Som sagt, jag har inget intresse att debattera "sjukdomar", diverse ursäkter och andra bortförklaringar, jag sa vad jag ville säga då jag hade tråkigt och tyckte att självömkande inlägg var lagom patetiska.
    Skrev också att jag skulle dra mig tillbaka från tråden så sluta citera mig om ni vill kunna beklaga er ifred.
    Avslutar med vilka ursäkter man än använder så är det fortfarande ett fritt val att grisa ner sig varje kväll, sen kan ni kalla det vad ni vill.

• Veritas odium paret
    Patetiskt ärligt talat, nej, jag är varken perfekt eller utan brister, men jag hanterar dom utan att för den delen begrava mig själv.
    Sen vet jag mycket väll hur kroppen/psyket fungerar och gör man ursäkter som man sedan fullföljer då har man bara sig själv att skylla. Det blir bara sorgligt med "jag har ett missbruk".
    Anonym (Malin) skrev 2010-02-19 21:05:41 följande:
    Önskar verkligen att du kunde svara på om det är fritt val att bli alkoholist och narkoman också?

Lika fritt som allt annat här i livet, kan man inte hantera alkohol så kan man alltid skifta droger.
    Har man hittat nått som man värdesätter mer än livet själv så har man det, vissa droger har den effekten på folk. Men i ert fall så handlar det inte om det
    Men sitt fast i er lilla box för all del. Låt inte mig störa.

• Veritas odium paret
    Anonym (XXXXXL) skrev 2010-02-20 00:09:12 följande:
    Men VAD gör du i denna tråd om du inte ens är INTRESSERAD????? Nått du gör är att sparka på de som redan ligger! Hoppas verkligen att din omgivning står upp och att du är vänlig mot dem.Vaddå GRISA?? G-R-I-S-A. Grisa betyder att smutsa ner sig här där jag bor så jag undrar vad du menar?
    Du läste uppenbarligen inte det jag skrev så var så snäll och gör innan du klickar på citat knappen.
    Jag menar exakt det jag skrev, väljer man att grisa ner sig varje kväll så kan man inte skylla det ifrån sig ... fritt val
    Vissa kräver bekräftelse i sin självömkan och ryggdunkar , andra mår bättre av att få sig en känga i arslet så dom kan ta sig i kragen ... vilken sort du tillhör kan endast du svara på.
    KAN jag dra mig tillbaka nu eller ska fler insistera att klicka på citat ?
  • Veritas odium paret
    Anonym (Vet!) skrev 2010-02-20 01:30:22 följande:
    Adios, fucker..!
    Hellre "fucker" än ett offer .. tydligt nog ?
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...