• Anonym (XXXXXL)

Jag är sjuk i matmissbruk...

Idag har jag ätit:

En baguette med skinka, ost och gurka till frukost.

Lunchen blev 4 potatisbullar, blomkål, broccoli, svamp, majs, oliver, vatten. Delade en Delocatoboll med en kollega.

Mellis 2 drömmar-kakor, 1 tekaka med cremefraiche och sallad på.

Kvällsmat; Fullkorns snabbmakaroner, korv, ketchup, senap. vatten.

Sen, efter kl 18 har jag ätit detta:

1 minisemla med mandelmassa å grädde.
    2 små bakelser Pannacotta med hallonfromage.
    1 stor semla med äppelsylt och grädde.
    10 marianne-godisar
    5 dumlekolor
    ca 100 g vitlökssalami
    ca 1 hård macka
    vatten
    1 kopp te...

Det absolut värsta av allt är att jag INTE är mätt... Det är sjukt. Jag är sjuk. Riktigt sjuk... {#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_frown}

• Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...
  • maggsan

Är det inte så att alla kroppar fungerar olika?? jag skulle aldrig kunna leva på proteiner och fett. för jag skulle kräkas av den mängd man måste äta.
    Nää sunt förhållande till alla grupper skulle vara det optimala..

Be my enemy - and you will die
  • Probably the best    in the
    maggsan skrev 2010-02-17 22:42:09 följande:
    Är det inte så att alla kroppar fungerar olika?? jag skulle aldrig kunna leva på proteiner och fett. för jag skulle kräkas av den mängd man måste äta. Nää sunt förhållande till alla grupper skulle vara det optimala..
    Vaddå den mängd man måste äta?
    Det låter som vi svullar...mer fel kan det inte bli.
  • Probably the best    in the
    maggsan skrev 2010-02-17 22:42:09 följande:
    Är det inte så att alla kroppar fungerar olika?? jag skulle aldrig kunna leva på proteiner och fett. för jag skulle kräkas av den mängd man måste äta. Nää sunt förhållande till alla grupper skulle vara det optimala..

Däremot håller jag med om att kroppar funkar olika. Så därmed kan de som propsar på att man ska äta varierat lägga ner der direkt!

Sen vet jag inte hur du vill att vi tolkar din sista mening, sunt förhållande till alla grupper ur kostcirkeln, dvs äta varierat av allt eller sunt för hållande till att alla är olika och mår bra på olika kost? Jag hoppas på det sista

• Anonym (Vet!)

Men är det inte så att man måste se till det psykiska också? Att försöka hitta en balans? Hitta källan till VARFÖR man äter? Jag har vägt över 140 kg. Jag är/var en hetsätare av stora mått men jag kräks inte utav att jag sätter fingrarna i halsen. Antingen somnar jag eller så kräks jag av mig själv, när kroppen säger stopp. Och sen fortsätter jag att äta när jag mår bättre. När äter jag då? Jo, när jag mår piss, är ledsen och ibland vet jag inte varför jag äter. Även fast jag fått hjälp med detta beteende så får jag återfall och jag har lyckats gått ner i vikt men inte fått bukt till 100% med det psykiska och det har jag tyckt varit det svåraste..

• Stinky
    Probably the best in the skrev 2010-02-17 22:23:18 följande:
    Nej, det behöver inte kroppen....min kropp klarar sig utmärkt på fett och protein och dessutom mår den gott! och baske mig, den fungerar optimalt också!
    Just nu, ja! Ett tips till dig och dina gelikar är att du lära er mer om hur kroppen fungerar, för er egen skull (och då kan inte kolhydraterna missas), för ni verkar inte ha koll. 
  • Anonym
    Stinky skrev 2010-02-18 09:39:29 följande:
    Just nu, ja! Ett tips till dig och dina gelikar är att du lära er mer om hur kroppen fungerar, för er egen skull (och då kan inte kolhydraterna missas), för ni verkar inte ha koll. 
    Måste säga att du är grunligt ute och cyklar Stinky!! Förhoppningsvis kommer du att inom x antal år inse hur fel du har!
  • Anonym (lever oxå så)

Det är ju så svårt med ett matmissbruk och ni som säger att det bara är att lägga om kosten har så FEL!!

Om ni påstår er vara matmissbrukare vill jag påstå att ni INTE är det! För vore det så lätt så skulle inte många med mej lova sig självt 10 ggr om dagen att detta är sista gången!
    Men ändå så styr maten ens liv! Man kan inte bara tänka att om jag bara slutar äta detta,för problemet är att det går inte för en matmissbrukare!
    Utan kolhydrater mår kroppen inte bra,speciellt inte om det ligger psykiska orsaker bakom. 
    Hjärnan behöver kolhydrater...
    ALL mat triggar en matmissbrukare,detta är det stora problemet! Du måste ju äta! Alkohol o droger tex kan du ju sluta med.
    Detta är ett komplicerat problem och att förenkla det så pass att man bara skulle kunna lägga om kosten,är som att slå på den som redan ligger!
    Som ett hån rakt i ansiktet på en "äkta"matmissbrukare!
  • Anonym (medium)

Man blir inte särskilt mätt av sådan mat som du beskriver ovan.

Ät sånt som gör dig mätt.
    Själv äter jag rätt mycket mat och ser till att jag känner  mig mätt och då håller jag vikten hur bra som helst. Men skulle jag äta som du beskriver så blev jag nog fet på några månader. Och jag äter ändå kakor och lite godis  nu och då.
  • Anonym (typiskt)
    Anonym (medium) skrev 2010-02-18 12:28:27 följande:
    Man blir inte särskilt mätt av sådan mat som du beskriver ovan. Ät sånt som gör dig mätt. Själv äter jag rätt mycket mat och ser till att jag känner  mig mätt och då håller jag vikten hur bra som helst. Men skulle jag äta som du beskriver så blev jag nog fet på några månader. Och jag äter ändå kakor och lite godis  nu och då.
    men det handlar ju inte om att bli mätt.
    är man matmissbrukare så äter man och äter och sen äter lite till kanske
  • Anonym (medium)
    Anonym (typiskt) skrev 2010-02-18 12:32:13 följande:
    men det handlar ju inte om att bli mätt. är man matmissbrukare så äter man och äter och sen äter lite till kanske
    Men hon skriver ju att det absolut värsta är att hon inte är mätt efter allt hon smällt i sig.
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...