Anonym (sick) skrev 2010-02-16 00:15:25 följande:
I min värld är det en milsvid skillnad på att äta dåligt och att vara matmissbrukare. Matmissbruk är en beroendeproblematik precis som droger och alkohol och går inte att jämföra i samma mening som att äta dåligt. Jo, jag har kommit med ett konstruktivt förslag: terapi. Vilken typ och i vilken omfattning är såklart individuellt eftersom vi alla är olika, har olika problematik i grunden. Det är just grunden till missbruket som behöver behandlas inte symtomen. Ja, naturligtvis skulle jag inte kunna fortsätta mitt missbruk om det inte fanns tillgång till mat, det är ju självklart, men inte försvinner mitt missbruk för att jag inte får äta som jag vill pånågra veckor. Jag mår säkert jättebra när jag blir utsläppt i friheten men där finns ju tillgång direkt till vad jag vill(läs:är tvungen) ha.
Men ni äter förskräckligt dålig mat! Mat som inte mättar, mat med socker i. Skit i rostmackorna och korven så är du en liten bit på vägen. gör emn köttfärslimpa istället även om du överäter av den är det bättre än någon korv med ketchup. Köttfärslimpa med ugnsrostade aubergine, lök och paprika.
Du behöver inte ändra allt på en gång men byt en sak i taget.
Eller också kan du tycka synd om dig själv Buhu det är så synd om dig.