• Anonym (XXXXXL)

Jag är sjuk i matmissbruk...

Idag har jag ätit:

En baguette med skinka, ost och gurka till frukost.

Lunchen blev 4 potatisbullar, blomkål, broccoli, svamp, majs, oliver, vatten. Delade en Delocatoboll med en kollega.

Mellis 2 drömmar-kakor, 1 tekaka med cremefraiche och sallad på.

Kvällsmat; Fullkorns snabbmakaroner, korv, ketchup, senap. vatten.

Sen, efter kl 18 har jag ätit detta:

1 minisemla med mandelmassa å grädde.
    2 små bakelser Pannacotta med hallonfromage.
    1 stor semla med äppelsylt och grädde.
    10 marianne-godisar
    5 dumlekolor
    ca 100 g vitlökssalami
    ca 1 hård macka
    vatten
    1 kopp te...

Det absolut värsta av allt är att jag INTE är mätt... Det är sjukt. Jag är sjuk. Riktigt sjuk... {#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_frown}

• Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...
  • Anonym (Blää)
    Probably the best in the skrev 2010-02-18 22:22:00 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50861402.html Kom hit om ni vill slåss istället....anonyma påhopp gills inte
    säger bara att byta ett matmissbruk mot en annan lika dålig ätstörning löser ingenting.
  • Probably the best    in the
    Anonym (Blää) skrev 2010-02-18 23:02:19 följande:
    säger bara att byta ett matmissbruk mot en annan lika dålig ätstörning löser ingenting.
    Är LCHF matmissbruk?
    Svar på frågan kanske kommer i tråden jag länkade till
  • Anonym (Vet!)
    Bonanza skrev 2010-02-18 18:47:52 följande:
    Ja, och en knarkare kan ju ta vitaminpiller istället för skadliga piller, då är ju allting löst!Herregud vad folk har dålig koll! Har man som TS en ätstörning så är det precis samma mekanismer som vid anorexia och bulimi, som vid alkoholism eller andra beroenden. Det handlar inte om att man ska låta bli att köpa hem dålig mat, för då äter man socker ur paketet, eller så åker man och handlar precis innan affären stänger. Det TS behöver är ingen jävla LCHF eller Atkins eller ersätta godis med morötter, det hon behöver är hjälp av någon professionell för att komma ur sin sjukdom.
    Det tog lång tid innan jag hitta ett bra inlägg som inte var OT! Bra skrivet!
  • Probably the best    in the
    Anonym (Vet!) skrev 2010-02-18 23:12:39 följande:
    Det tog lång tid innan jag hitta ett bra inlägg som inte var OT! Bra skrivet!
    Vi har fått TS:s välsignelse att vara lite ot...eller å är det inte ot...vette 17 längre
  • Anonym (dot.)

HERREGUD vad irriterande det är att folk inte kan fatta att olika kroppar fungerar olika och att det är skillnad mellan dålig kost och matmissbruk. seriöst, skärp er.

• maggsan
    Anonym (dot.) skrev 2010-02-19 00:30:22 följande:
    HERREGUD vad irriterande det är att folk inte kan fatta att olika kroppar fungerar olika och att det är skillnad mellan dålig kost och matmissbruk. seriöst, skärp er.
    tack!!
    Be my enemy - and you will die
  • Anonym (LCHF)
    Anonym (Malin) skrev 2010-02-18 20:56:58 följande:
    Intressant. Är det den ENDA förändringen du har gjort? ATt ha gått över till LCHF? Jag menar att det visst kan fungera för människor med matmissbruk men att det inte fungerar med BARA en diet, utan annat tänk måste också till.
    Ja. Innan var mat det enda jag tänkte på. Nu slipper jag tänka på mat, för jag vet att jag får äta så mycket jag vill utan att gå upp i vikt. Det är en välsignelse.
  • Stinky
    Anonym (LCHF) skrev 2010-02-19 09:41:47 följande:
    Ja. Innan var mat det enda jag tänkte på. Nu slipper jag tänka på mat, för jag vet att jag får äta så mycket jag vill utan att gå upp i vikt. Det är en välsignelse.
    Wow. Halleluja.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (LCHF) skrev 2010-02-19 09:41:47 följande:
    Okej. bra att det fungerar för dig. Jag har haft ett matmissbruk i över 12 år och det fungerar inte för mig med någon diet med förbud. Förbud = skuld = att jag tänker konstant på mat. För för mig fungerar det inte att säga "nej, inga kolhydrater", för jag äter ändå. Men det är ju skönt att det fungerade för dig.
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...