Inlägg från: Probably the best in the |Visa alla inlägg
  • Probably the best    in the

Jag är sjuk i matmissbruk...

Anonym (Vet!) skrev 2010-02-18 23:12:39 följande:
    Det tog lång tid innan jag hitta ett bra inlägg som inte var OT! Bra skrivet!
    Vi har fått TS:s välsignelse att vara lite ot...eller å är det inte ot...vette 17 längre
    Lady Dahmer skrev 2010-02-20 10:56:41 följande:
    Jag har lidit av magkatarr, illamående, gaser, värk, uppkördhet, ibs - you name it - sen jag var 12 bast. Jag har haft ont varje dag. ALLT detta är spårlöst försvunnet sen jag började med lchf. Jag har i många år lidit av kronisk trötthet samt sömnproblem. Utmattning. En konstig känsla av att ha en mössa tryckt ner över ögonen. Lite mossig och luddig i huvudet. Jag har kollat mitt blod och mina värden men inget har hittats. Inga allergier eller brister. Sen jag började har jag blivit oförskämt pigg och vaken. Jag känner mig lättare i huvudet, det är lättare att tänka. Och tröttheten är ett minne blott. Jag sover fem sex timmar varje natt och studsar bokstavligen ur sängen.  det verkar ju idiotiskt att återvända till en kost som får mig att må dåligt när lchf praktiskt taget räddat mitt liv. Min mamma har fått sluta med sin blodtrycksmedicin sen hon startade med lchf och svägerskan blev fri sin IBS.

Lägg inte nån energi på Stinky....läs tillbaka i tråden så inser du att hon är förtappad i kolhydratsträsket och lär inte ta sig ur det hur mkt hon än kämpar
    Hon påstår hon läst näringslära, men uppenbarligen inte något av den senaste tidens studier...jag vet då inte vilken exeptionellt viktig näring som kommer från kolhydraternas värld som man inte får i sig genom via LCHF. Och C vitamin brus tar jag en varje morgon oavsett mat

Ja nu blir det fortsatta påhopp från henne sida, I know...men jag har bjudit in till en LCHF  är det ästörnings tråd men hon väljer att inte vara med...och även om grottmänniskorna inte levde så länge så misstänker jag att dom dog pga bristen på penicillin inte pga övervikt, högt blodtryck och diabetes typ 2...

Stinky skrev 2010-02-20 17:07:48 följande:
    Hellre förtappad i kolhydratträsket än tappad bakom en vagn som vissa andra. För övrigt så står jag fast vid det jag har skrivit innan. Kroppen behöver kolhydrater, proteiner och fett för att fungera.

Hur mkt kolhydrater behöver den då? Och varför? Och varför fungerar kroppen på alla de som valt LCHF? Och tom verkar vinna OS guld...

20 g om dagen, om man får i sig av "misstag" verkar ju funka utmärkt för väldigt många...så tell me more...

Faaan ockå.....nån som sett en vagn????? Leter och letar...vart är den? Kan ju mao inte befinna mig bakom den i varjefall.....

Anonym (LCHF) skrev 2010-02-20 19:03:52 följande:
    Jag tror den ligger på mig, känner mig så platt!!
    Kan ju inte bero på vagnen, måste ju bero på att du käkar LCHF. Platt när man ligger ner, kurvig och snygg när man står upp Inga plufsiga kolhydratmagar där inte....
    Stinky skrev 2010-02-20 19:56:46 följande:
    Och jag håller fortfarande fast vid att matmissbruk inte kan botas med dieter.
    Jag håller med!
    Men LCHF KOSTEN kan bidra till att man lättare kommer ur sitt missbruk! Just för att kroppens blodsocker blir stabilare!
    Stinky skrev 2010-02-20 19:55:02 följande:
    Nej, problemet är inte löst. När kroppen omvandlar fett till bränsle, bildas även ketonkroppar och inte enbart glukos. Har man otur kan man utveckla ketoacidos. Jag är fortfarande inte övertygad om att lchf-dieten är riskfri. Jag håller fast vid att en balanserad kost bestående av kolhydrater, proteiner och fett är det bästa.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ketoacidos

OBS! Man svälter inte när man äter LCHF Kost. DET är det viktiga i kråksången!

En "balanserad" kost kan vara bäst för några! LCHF kost är bäst för andra...kan det vara så svårt att hålla med om?

Stinky skrev 2010-02-20 19:15:08 följande:
    För det första så behöver ju bl.a. hjärnan kolhydrater för att funka (och du är väl ändå ett strålande exempel på hur det kan gå när man äter för lite av dem?).Du kan alltid kika på livsmedelsverkets hemsida, så får du lära dig nånting vettigt. Den uppdateras ständigt, så du behöver inte vara rädd för att det ska vara gammal information.www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Vad-inneh.../ Du missade den för längesen, så det är därför du inte hittar den.
    Hur menar du att jag är ett strålande exempel? Nu är du ju inte bara dum utan även rejält otrevlig! Men det måste väl vara det svängade blodsockret som ger dom symtomen, eller?
    Stinky skrev 2010-02-20 21:08:31 följande:
    Haha! Det kom verkligen ur rätt käft -NOT!
    Och återigen visar du brist på förmåga att uttrycka dig. Men det är ju ett ganska enkelt sätt för dig att visa på att du bara är ute efter att trilskas, återigen...varför inte ta diskussionen? Så fort det går trögt blir du ännu mer oseriös! Men grattis till dig, får ju oss LCHF:are som ivarjefall kan förklara hur vi tänker och resonera att framstå i ivarjefall något bättre dagar än dig....men lycka till! Vad det nu är du vill bevisa...
    Stinky skrev 2010-02-20 22:28:25 följande:
    Du har inte patent på att vara otrevlig. 
    Du går från klarhet till klarhet Stinky!!! Grattis!
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...