Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

Jag är sjuk i matmissbruk...

Bonanza skrev 2010-02-21 16:08:07 följande:
    "Man"? Skriv som det är, DU tycker så. DU upplever det så. För du är väl ändå inte så förmäten att du vill påstå att LCHF fungerar för alla? Jag får lite Anna Wahlgren-vibbar här i såna fall.Jag klarade av LCHF i en vecka. Sen höll jag på att kräkas och slutade.
    jag har påpekat flera gånger att lchf inte är för alla. Men vissa tycker att kostcirkeln + motion är nåt som absolut funkar för alla och det är DET jag motsäger mig.

och jo, det är vanligt att MAN mår illa efter en vecka. det gjorde jag med.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Anonym (Been there...) skrev 2010-02-21 17:37:55 följande:
    Och jag har aldrig mått så dåligt som när jag åt LCHF... LCHF är INTE en diet/livsstil som passar ALLA..även om de flesta som äter denna typ av mat verkar tro det Matmissbrukare måste lära sig att hantera sitt KÄNSLOLIV.... ( maten står för något annat.. det kunde lika gärna varit alkohol eller knark!) Är detta verkligen så svårt att förstå?????????????????????????????????????????
    1. jag har inte sagt att lchf är för alla.

2. matmissbruk beror inte alltid på psykiska orsaker. Ibland handlar det om överkänslighet för socker eller kolhydrater. Är detta verkligen så svårt att förstå?????????????????????????????????????????
  • Lady Dahmer
    DreamBitch skrev 2010-02-21 18:37:56 följande:
    Fast hon har påpekat flertalet gånger här i tråden att hon inte menar att lchf fungerar för ALLA.Och till den som ifrågasatte om man trodde att alla tjockisar sitter och äter godis alla veckodagar måste jag ställa frågan: Vad är det annars dom äter? Man blir knappast kraftigt överviktig av att sitta och äta sallad hela dagarna/kvällarna?
    fast jag blev tjock av överätning! frukt i första hand (men det är ju socker socker socker) och pasta. Jag kan inte sluta äta och känner knappt att jag blir mätt, hjärnan slås liksom ut.

men annars har du en bra poäng. man blir inte tjock av att äta normala portioner och man blir inte tjock av sallad.

och jo, precis - jag har ju flera gånger i tråden påpekat att lchf är för de som är känsliga mot kolhydrater och socker. (samt för de som vill ha ett enkelt sätt att gåner i vikt på givetvis, utan att gå hungrig)
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-21 18:55:11 följande:
    Man blir tjock av fler kalorier än vad man gör av med. Inte svårare än så.
    nej så enkelt är det inte. människan är ingen kaloriugn.
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-21 23:07:24 följande:
    Det är mkt som inte är enkelt här i livet. Däremot så är det ett faktum att om du äter mer kalorier än vad du behöver för att bibehålla en vikt, så går du faktiskt upp. Vilken idiot som helst fattar det.
    när jag åt runt 1500 så stod jag still. Gick inte ner ett gram, trots träning fyra gånger i veckan.

när jag åt runt 2000 så gick jag stadigt upp.

när jag började äta 3000 kalorier om dagen så gick jag ner tio kilo på lika många veckor.

In-utprincipen gäller inte. Kroppen förbränner och hanterar olika födoämnen olika. Insulin och hormoner styr en hel del. Kalori är ett sätt att mäta hur mycket energi som krävs att bränna mat i en speciell ugn. Människor är inga ugnar.
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-21 23:36:15 följande:
    Klart du låg still, då du troligen utvecklade muskler av träningen. Inget konstigt med det, väl? Och muskler väger mer än fett.
    eh nee... jag var lika fet och degig som vanligt. och jag lyfte inte tyngder.

och när jag gick ner tio kilo så satt jag på röven och käka fett för 3000 kcal om dan.
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-21 23:39:15 följande:
    Men kära du, om du tränat FYRA GÅNGER I VECKAN, så är det för fan en självklarhet att din muskelmassa växer. Eller påstår du att du är ett unikum? Eller var det din fjärrkontrolls-finger du tränade?
    jag märker nog om jag får muskler eller ej. Jag lyfte inte tyngder, man bygger inte muskler genom att gympa en timme fyra gånger i veckan. Speciellt inte om man sitter på röven resten av dygnet.

och som sagt -- jag gick ner massor i vikt när jag började äta MER.
    inse att du inte kan allt om viktnedgång och kroppens funktioner.
  • Lady Dahmer
    Probably the best in the skrev 2010-02-21 23:49:03 följande:
    Din stackars kropp svalt ju! På enbart 1500 kcal och så mkt träning. Den höll ju hårt som busen i det som fanns. Då är det många som inte går ner. Och defenitivt bygger man inte upp kroppen.
    nja. jag är väldigt liten och stillasittande. Vill jag gå ner ett halvt till ett kilo i veckan enligt gamla metoderna (äta mindre och röra mig mer) så ska jag äta 1500 kcal om dagen (aldrig mindre)  Jag har rådfrågat dietister som gett mig det programmet.

och sen gick jag UPP i vikt när jag åt 2000 kcal.
    och NER i vikt av 3000.
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-21 23:56:55 följande:
    Sant! Kroppen behöver -och jag vet att ni lchf:are hatar det- även lite mer kolhydrater för att hjälpa till med förbränningen.
    fettbrasan brinner och den bränner fett.

dessutom så äter vi kolhydrater.
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-02-21 23:54:53 följande:
    *s* Du kan inte ett dugg om kost och träning, ser jag.  Klart som fan man bygger muskler och förbränner energi om man tränar några gånger i veckan, oavsett träningsform. Sen beror många faktorer också på hur mkt man anstränger sig på träningen också. Ju mer ansträngning, desto mer händer det. Ju mindre man anstränger sig, desto mindre händer det. Vardagsmotionen hjälper också till med förbränningen. Sen beror det mkt på vikten HUR mkt energi man gör av med per dag. En stor människa behöver fler kalorier än en mindre, och gör av med mer energi också p.g.a. storleken. Logiskt, va?
    jo och jag är en väldigt liten person. som är stillasittande. jag "vardagsmotionerar" inte.

det är du som inte vet hur kroppen funkar. Jag är ett levande bevis på att du har fel.
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...