Jag är också matmissbrukare. Även om jag sedan ett halvår lyckats ta kontrollen över missbruket. Men ibland får jag återfall och frossar. För mig kommer suget sakta framåt eftermiddagen. Det växer sig starkare o starkare. Blir som ett slags tunnelseende, allt jag kan tänka på är vad jag ska äta och framförallt hur mycket. Jobbar jag kvällskiftet kan detta sug komma vi 19 tiden, när jag väl slutar ( har hänt att suget drivit mig att kompa ut tidigare !!) så åker jag raka vägen till en mack och köper tre smala korvar med gurkmajonäs och 2 tjocka med gurkmajonäs. Medans jag äter dessa är jag som i en egen värld. Helt sjukt jag vet. Efteråt kommer ångesten och självföraktet. Jag lovar att aldrig mer göra om det. Kan göra om det kvällen efter. Jag var/är beroende av fet mat som korv,hamburgare mackor med massa majonäs o dressing på. Jag vaknade på nätterna och fick kräkas. Magen var helt kass, gaser, förstoppad, diarre om vart annat. Jag mådde skit, självförtroendet i botten, självföraktet i topp. Ville aldrig gå ut, aldrig göra något med vänner osv.
Till slut vägde jag 105 kg. Jag såg ut och kände mig som 7 svåra år.
En dag segrade mitt hat mot mig själv, jag bestämde mig att nu jävlar får det vara nog. Började äta efter VV. Har gått ner ca 20 kg, mår toppen idag. MEN jag får trots detta återfall och går in i dimman och verkligen frossar. När jag är i suget finns det inget stopp för mig, TS det du skriver att du äter, äter jag då x 10. Ändå vet jag hur illa jag kommer att må efteråt, både fysiskt och psykiskt.
Men jag har insett att jag är en matmissbrukare, jag börjar varje dag enligt VV, för äter jag rätt är risken mindre att suget ska ta över min hjärna. Men jag vet också att jag kommer att få återfall och frossa. Men sakta men säkert blir de bra dagarna fler och fler. Återfallen kommer mer sällan nu.
Jag tränar 4 ggr/v vilket hjälper mig mycket. Jag har en bild av mig o huvudet som jag plockar fram vid behov. Jag har ett par gamla byxor som jag tar fram och tänker att de ska aldrig mer passa. Detta hjälper mer o mer, men ibland faller jag in i frosseriet igen. Har insett att detta kommer att ta tid. Kommer nog aldrig att få ett normalt förhållande till mat. Men jag tar en dag i taget, och för varje dag jag lyckas hålla mig till mitt matshema ökar mitt självförtroende.
Jag hoppas du hittar en väg ut du också.