• luckyme83

körkort för bara automat

ni som bara har körkort för automatväxlad bil...hur tänkte du ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden körkort för bara automat
  • Tecken

Det kan ju vara så att folk har något funktionshinder som gör det omöjligt för dem att ta "manuellt körkort"?

Min mamma har automatkörkort, vet inte varför hon har det dock, jag har aldrig reflekterat över det. Ska fråga nästa gång jag pratar med henne.

• CarlHerman
    Tecken skrev 2010-02-16 18:19:36 följande:
    Det kan ju vara så att folk har något funktionshinder som gör det omöjligt för dem att ta "manuellt körkort"?Min mamma har automatkörkort, vet inte varför hon har det dock, jag har aldrig reflekterat över det. Ska fråga nästa gång jag pratar med henne.
    Så tänker jag också. De jag känner som har automatkörkort har det för att de inte kan köra en manuellt växlad bil.
  • luckyme83

det är ju därför det finns ett svarsalternativ som är annat =)

• Syrran83

Fast det är väl mest folk i städerna som kör med körkort villkor automat?
    Innan jag flyttade till stan så hade jag inte ens hört talas om att det gick att ta körkort automat. "Hemma" känner jag inte till en enda som har det och där har de flesta körkort.

• Bevabus

För att det är onödigt med manuell växel och det är inget som jag behöver i mitt liv, eller yrke.
    Jag KAN köra manuella bilar kan växla upp till trean iaf så jag är inte helt omöjlig. Efter tre lektioner så fick jag veta att man kunde ta kort för bara automat, så då hoppade jag över på det direkt. Jag hade varit emot att ta manuellt körkort ända ifrån början.
    Varför slösa bort en fot och en hand för att göra ett jobb som bilen kan göra själv?

Sing for the moment
  • Ulf Harrys Farsa

Jag har vanligt men är av uppfattningen att bilar inte ens borde säljas med manuell, moderna automater är fan så mycket bättre på allt.

• Dripknot

Helt allvarligt. Att hantera en växellåda är bland det enklaste som finns. Jag har svårt att se problemet?

Det krävs inget för att bli pappa men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Bevabus
    Dripknot skrev 2010-03-01 14:00:28 följande:
    Helt allvarligt. Att hantera en växellåda är bland det enklaste som finns. Jag har svårt att se problemet?
    Enkelt för vissa, men onödigt. Jag har svårt att se varför man måste krångla till det?
    Sing for the moment
  • Dripknot
    Bevabus skrev 2010-03-01 14:08:04 följande:
    Enkelt för vissa, men onödigt. Jag har svårt att se varför man måste krångla till det?
    Att lära sig växla är som att lära sig cykla. När man väl lärt sig det så sitter det där. Lika så med cykel. Har du väl lärt dig cykla så är det praktiskt taget omöjligt att trilla med flit.
    Det krävs inget för att bli pappa men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Bevabus
    Dripknot skrev 2010-03-01 14:26:59 följande:
    Att lära sig växla är som att lära sig cykla. När man väl lärt sig det så sitter det där. Lika så med cykel. Har du väl lärt dig cykla så är det praktiskt taget omöjligt att trilla med flit.
    Men varför lära sig att cykla om man inte behöver cykla?
    Sing for the moment
Svar på tråden körkort för bara automat