• luckyme83

körkort för bara automat

ni som bara har körkort för automatväxlad bil...hur tänkte du ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden körkort för bara automat
  • Bevabus
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-03-01 15:40:19 följande:
    man ska inte köra bilen, man ska åka i bilen, Automat är det enda rätta.
    Precis, det är ju bara ett fordon som alla andra! Så länge man kommer nånstans så är det det enda som spelar roll.
    Sing for the moment
  • redneck girl

varför ska man bara ta för automat? är man nu så osäker på det där med växlar och sånt...kanske man skulle skippa körkort helt.fast är man handikappad på nåttvis är det ju bara bra.

• Pallas

En uppriktig undran: Om man har svårt för att hantera koordinationen som krävs för att framföra en manuellt växlad bil, kan inte det tyda på att det finns vissa brister som inte är så kompatibla med bilkörning öht? Det är den första tanke jag får, men den kan ju vara helt fel.

• Bevabus
    redneck girl skrev 2010-03-01 17:35:33 följande:
    varför ska man bara ta för automat? är man nu så osäker på det där med växlar och sånt...kanske man skulle skippa körkort helt.fast är man handikappad på nåttvis är det ju bara bra.
    Jag var personligen inte osäker på växlingen, utan föredrog automat. Däremot så finns det ju folk som inte bör ha körkort överhuvudtaget
    Sing for the moment
  • Pallas
    Bevabus skrev 2010-03-01 17:38:42 följande:
    Jag var personligen inte osäker på växlingen, utan föredrog automat. Däremot så finns det ju folk som inte bör ha körkort överhuvudtaget
    Jag föredrar också automat (speciellt när jag kör hästsläp), men det verkar begränsande att bara få framföra fordon med automatlåda. Det kanske det inte är?
  • Bevabus
    Pallas skrev 2010-03-01 17:35:57 följande:
    En uppriktig undran: Om man har svårt för att hantera koordinationen som krävs för att framföra en manuellt växlad bil, kan inte det tyda på att det finns vissa brister som inte är så kompatibla med bilkörning öht? Det är den första tanke jag får, men den kan ju vara helt fel.
    Absolut. Det håller jag med om. Men det där är ju så sällan det händer. Till och med funktionshindrade kan ju köra bil numera med hjälp av extra funktioner.
    Att köra automat är ju faktiskt lättare än att köra manuell, så jag skulle inte se något konstigt med att en person som har svårt för manuell växling inte kan ta automatkort. Jag menar, så länge körläraren tycker att personen framför fordonet på ett tryggt sätt när inte växlingen kommer i vägen så är det tillräckligt enligt mig.
    Sing for the moment
  • Bevabus
    Pallas skrev 2010-03-01 17:39:53 följande:
    Jag föredrar också automat (speciellt när jag kör hästsläp), men det verkar begränsande att bara få framföra fordon med automatlåda. Det kanske det inte är?
    Ja det är begränsande, men inget som jag själv har märkt av hittills iaf Jag tänkte länge och väl på det här och visste att det var det bästa för mig.
    Sing for the moment
  • ericlofberg
    Bevabus skrev 2010-03-01 16:06:57 följande:
    Varför stryka ett enklare alternativ för de som inte är tillräckligt intresserade för att ta manuellt kDu missförstår mig. Du (och andra) får gärna köra automat. Men jag förstår inte varför det måste skrivas in som villkor på körkortet. 
  • Bevabus
    ericlofberg skrev 2010-03-02 10:15:33 följande:
    Varför stryka ett enklare alternativ för de som inte är tillräckligt intresserade för att ta manuellt k
    Hur menar du med villkor?
    Sing for the moment
Svar på tråden körkort för bara automat